Tid til SEO

Danmark er sammen med resten af verden sat i tomgang. Det betyder IKKE, at Google holder pause på nogen måde. Spørgsmålene er mange og ængstelige: Skal jeg holde pause med …

Tid til SEO Læs videre »

Hastighedsoptimering

Hastighed på hjemmesider er afgørende for både brugervenlighed og SEO. Lær det mest basale og få et smil med af Gnavpotterne på vejen.

Sidetitler og gnavpotter

Sidetitler er en kæphest for Rosenstand – og for Google. Det kan godt være, du er ligeglad med førstnævnte, men du er det næppe med sidstnævnte? Derfor: Lyt og lær!

Interne links og ankertekster

Søgeordskannibalisme – det lyder som noget, der ikke er specielt rart, og det er det faktisk heller ikke. Søgeordskannibalisme er en betegnelse for det fænomen, der opstår, når adskillige (eller alle) sider på en hjemmeside har sidetitler, der fokuserer på det samme nøgleord og/eller nøglesætning. Forvirret? Det skal du ikke være, for forklaring følger!

Meteorologi og søgemaskineoptimering

Garantier og SEO

Garanti for topplaceringer i Google er et emne, der jævnligt dukker op i forskellige sammenhænge. Nogle gange er det (typisk nye) udbydere af søgemaskineoptimering, der kækt udsteder garantier om topplacering. Andre gange er det købere af søgemaskineoptimering, der mere eller mindre bevidst forveksler løfter om “bedre placeringer” med “topplaceringer”.

Kursus i SEO hjemme fra?

Kursus i SEO med Rosenstand

Vil du lære SEO af ham, der har uddannet flertallet af dem, der laver SEO i Danmark i dag? Køb den nye SEO-LEX 17 her – så får du et kursus i SEO, der dur!

Bliv en god SEO kunde

God SEO-kunde

Det kan synes uendeligt arrogant at skrive et indlæg om, hvordan den bedste kunde er, ikke? Det er det bare ikke! Det er tværtimod et ganske ydmygt indlæg, der alene har til formål at give dig, der køber eller skal købe SEO og online marketing, en indsigt i, hvad der gør verden nemmere for den eller de, der skal arbejde med dine opgaver.

Duplicate content – det kan løses

Duplicate content – duplikeret indhold – er et emne, der kan bringe diskussionerne frem blandt alle, der arbejder med synlighed i søgemaskiner. Google selv er dog ret klare i spyttet: Duplicate content skal undgås.

Med samme indhold på flere forskellige URL afgiver du en del af kontrollen – og det er sjældent en god ide. I langt de fleste tilfælde kan problemerne løses ret enkelt, og resultaterne er ofte ret overbevisende. For nogle – inklusive en del webbureauer og CMS huse åbenbart – er hele problematikken enten ukendt eller dømt ligegyldig. Derfor kan det ikke siges tydeligt nok: Det DUR ikke!

Gundgaard og Rosenstand om mobil konverteringsoptimering

Mobil konverteringsoptimering med Gundgaard

Du Ved naturligvis allerede, hvad der sker den 21. april 2015: Google ruller for alvor de algoritmeopdateringer ud, der vil sende hjemmesider og webshops, der ikke er mobilvenlige, bagud i søgeresultaterne på mobilsøgninger (søgninger udført fra smartphones, tablets osv.). Det har sat vældig gang i arbejdet med at få gjort diverse hjemmesider parate hos mange – andre tager det mere roligt. Endnu. Det skal nok ændre sig, når virkeligheden rammer, og virkeligheden er – som bekendt – klog!

PDF på hjemmesider

PDF filer på hjemmesider – det er både godt og skidt. Desværre bruger hovedparten af danske virksomheder PDF helt forkert i forhold til søgemaskineoptimering og brugervenlighed. Og det koster både synlighed og konverteringer – især konverteringer. PDF formatet er genialt, og som med de fleste andre genialiteter i denne verden kan det være et tveægget sværd, der kan skære mere i egne fingre end i markedet. Jeg har her samlet lidt fif til, hvordan du kan vende PDF til at arbejde positivt for dig.

Hvad er godt webdesign?

Hvad defineres som godt webdesign? Er det smukt – eller skal det bare være nemt at finde rundt i? Skal det have mange farver og elementer, eller skal det være enkelt, for at du definerer det som godt webdesign?

Metakoder og keywords

Google optimering - det er i toppen, det sker!

Det er stadig en udbredt misforståelse, at man lige kan lægge nogle søgeord ind i noget, der hedder Meta KeyWords – og så er man synlig i Google og de andre søgemaskiner. Lad os lige tage de vigtigste meta tags under kærlig behandling – så er du fri for at tro på alt det sludder, der florerer om de kære meta tags.

70 27 14 40 (dansk takst)

Vi har åbent mandag til fredag fra 14:00 til 23:00 dansk tid på telefonen.

Du kan skrive en e-mail, når det passer dig - vi svarer lynhurtigt!

SEO-LEX 22 -  Bogen om SEO

Vil du lære SEO - så køb min bog, fyldt med alle mine erfaringer fra 24 år i branchen. Så god, at den aldrig har været gratis - og så god, at den stadig er den bedste efter hver årlig opdatering.

  • 496 sider SEO e-bog  – 100 minutters videoer
  • Kendt som "Biblen om SEO"
  • Nyeste udgave: 15. december 2020

 

Concept Interest er i dag en del af TCON Services, LLC med hjemsted i Florida, USA