Et af de hyppigst gentagne spørgsmål fra kunder er: “Hvorfor ser jeg ikke de samme resultater i Google, som du og andre ser?”. I 9 ud af 10 tilfælde er svaret det samme: “Fordi du er logget ind i Google”. Banalt – men det er selvfølgelig ikke alle, der har læst SEO-LEX 10.0 og derfor ved den slags på rygraden. Som regel er det hurtigt forklaret til de fleste, men nu har jeg så sent som i dag erfaret, at der faktisk findes mennesker, der arbejder med SEO til daglig – og som ikke kender til dette så ubestridelige faktum. Så må vi jo lave en video, så de få SEO’ere i Danmark, der ikke har købt SEO-LEX endnu også kan være med.

Det må være et resultat af geografisk søgning

Sådan sagde den fuldtids SEO’er, jeg havde i telefonen i dag. Forhistorien er, at han sad med en opgave, der relaterede ganske meget til noget, jeg har lavet. Det er historien uvedkommende, hvad det er. På et givet søgeord (generisk som bare pokker) har jeg det site, der er tale om på side 4 – plads 42. Men min kollega i København havde samme site på side 1 – plads 4. Det er jo noget af en forskel.

Han mente som nævnt, at forskellen måtte være et udslag af, at Google havde indført “noget med geografi”. Nå da – og så helt hen over hovedet på mig var min første tanke. Jeg skyndte mig at logge på en server, jeg har et andet sted i Danmark – samme resultat: Side 4- plads 42.

Nu snuppede jeg en tur via nogle proxyer – men stadig med samme resultat. Vor ven i Københavnstrup havde stadig sitet på side 1 – plads 4. Jeg var ikke et sekund ramt af tanken om, at han kunne være logget ind i Google.

Lettere fortvivlet tjekkede jeg af en ekstra gang. Men nej – jeg var selvfølgelig ikke logget ind. Med frustrationens tårer piblende ned af mine gamle kinder bad jeg ham sende mig et screendump.

Det kom så i min mail – og jeg måtte konstatere, at den gode mand var logget ind i Google, da han søgte. Og da det pågældende site var i hans interessesfære, havde han klikket på linket i Google mange gange – så Google havde lært, at det var et site, han kunne lide. Derfor lå det på side 1 hos ham – og på side 4 hos alle vi andre.

Som altid skal alt, der har med søgemaskineoptimering at gøre betragtes 360 grader rundt. Og det kræver altså, at man ikke sidder og fedter med søgeresultater, man er ret alene om i verden.

Da det jo ikke er alle på nettet, der har købt min SEO bog SEO-LEX 10.0 (endnu), snupper vi lige en video, så de, der mangler den , alligevel kan få friske og ufiltrerede søgeresultater i Google. Videoen er rated: Venlig for alle – også københavnske SEO’ere 😉

Se videoen i fuld skærm og HD – det er lidt sjovere!

Rosenstand out – med et smil!

Køb SEO-LEX 10.0 her