SEO & Optimering til søgemaskiner siden 1999!

  • Du får mere end en SEO leverandør - du får hjerteblod og effekt!
  • 21 års erfaring med søgemaskineoptimering – og vi skaber resultater!
  • Ingen bindinger / kontrakter – det behøver vi ikke
  • Search Engine Optimization på klart jysk
  • Lær om SEO og få et tilbud, når du har udfyldt her ->
  • Vil du se referencer først? OK – klik her

Thomas Rosenstand - 21 år med Google
Thomas udfører al søgemaskineoptimering i firmaet - og det har han gjort siden 2 måneder før, Google gik i luften! I branchen er Thomas kendt som "SEO uden filter". Gør det nemt for dig selv: Bestil et opkald og få en saglig snak med Thomas!

Få et opkald fra Thomas Rosenstand - Så får du et godt SEO tilbud og den ultimative guide!

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Hvad er SEO?

SEO er ganske enkelt:

  • Optimere en hjemmeside / webshop til maksimalt at udnytte mulighederne for at få gratis trafik fra Googles søgeresultater
  • Arbejdet med optimering involverer både sprog, teknik og decideret programmering
  • Effektiv søgeoptimering indebærer en kontinuerlig proces med optimering af alle elementer - det er det, vi i sin tid døbte "360 graders SEO".
  • Hos os er SEO også at udvise godt købmandskab på dine vegne og at guide dig der, hvor vi ser, du har brug for det

Med 21 år med Google og SEO er det klart, at der ikke er mange sten, der ikke er vendte. Nå ja - de 21 år gør os faktisk til det ældste SEO firma på dansk, da vi aldrig har været nødt til at skifte navn.

En af de store udfordringer er og har altid været at forklare begrebet SEO til ikke-fagfolk. Men lad os prøve med videoen: "Hvad er SEO?"

'Kursus

P.S.: Du kan også læse forklaringen som artikel: Forstå Google

SEO er en international forkortelse for Search Engine Optimization, der direkte oversat til dansk er søgemaskineoptimering. SEO er arbejdet med at sikre de bedst mulige placeringer for en side i Google, og det er en opgave, der blandt meget andet består af teknik, tekstarbejde, indsigt i søgeadfærd, konverteringsoptimering, linkbuilding og mere til. Her får du et indblik, så du er bedst muligt klædt på til digital marketing, content marketing og til at arbejde med os mod målet: At dominere din niche i Google!

21 år med SEO

Intet slår erfaring! Dengang Thomas begyndte med SEO, hed søgemaskinen som oftest Altavista eller Yahoo, men rygterne løb om, at et par studerende ovre i Californien ville starte en helt ny type søgemaskine. Det gjorde de også - og de kaldte den for Google. Dengang vurderede mange, at det aldrig ville slå an, for der skete jo ikke rigtig noget på den hjemmeside. Det viste sig at være en smule skudt ved siden af - for nu at sige det med jysk underdrivelse.

Google er i dag de facto søgemaskinen, at "Google" er blevet en integreret del af sproget i et utal af lande - og vigtigst af alt: Det er essentielt for en hjemmeside eller webshop at få trafik fra Google.

Direkte til dine kunder

Vi Googler, når vi vil købe! Uanset den indiskutable succes mange har med Facebook, Instagram etc., er det et ubestrideligt faktum, at stort set alle Googler, før de finder en leverandør af et produkt, en ydelse og hvad folk nu ellers efterspørger. I "gamle dage" reklameredes der for telefonbøger med sloganet "Findes det, findes det her". De dage er forbi - men i dag er det slogan særdeles passende for Google.

Er en virksomhed, dens produkter, dens ydelser og - ikke mindst - dens viden at finde på Google, eksisterer de nærmest ikke.

Det er ikke nok bare at "være på Google" - det er nødvendigt at være på side 1. Ofte spøger vi branchen med, at det perfekte sted at gemme noget, ingen må finde, er på side 2 og bagud i Google.

Side 1 i Google

Hvor slaget står og pengene tjenes! Der er maksimalt 10 pladser på side 1, og nogle gange færre. Det betyder på jysk, at der maksimalt er plads til 10 virksomheder til at score kassen i en branche. Brutalt? Ja, det er det faktisk, men det er sådan, det er. Det leder så til det store spørgsmål, som mange virksomheder i alle størrelser stiller sig selv: Hvordan kommer jeg på side 1?

Hvis du giver situationen lidt eftertanke, vil det være ret klart, at du ikke kommer der, medmindre du enten besidder ekspertviden om SEO selv - eller hyrer hjælp fra eksperter. Udbuddet af virksomheder, der tilbyder at hjælpe med SEO er enormt, og udbuddet af reelle eksperter og dygtige håndværkere er relativt lille. Vælg klogt!

Forkert udført optimering kan som oftest rettes op på, men sagen er, at hver dag, du ikke er der i Google, hvor du skal være, er en dag med mindre indtjening, end du skulle have. "Besparelsen" ved at bruge naboens knægt til SEO - eller lignende - forsvinder og bliver til et tab.

SEO hvordan?

Ja, nu skal du bare høre:

Vi arbejder helst i en 360 graders proces med teknik, semantik, linkbuilding og konverteringsoptimering. Og vi arbejder med dig, med dit webbureau og med alle, der kan hjælpe os til at nå dine mål!

Vi arbejder med lige præcist de områder, hvor der er behov for det på din hjemmeside eller webshop. Det kan være teknisk optimering som for eksempel forbedring af loadtider, korrekt brug af Schema Markup, intern linkstruktur og meget mere.

Vi arbejder med sproget, hvis der er behov for det – analyserer dine tekster og sidetitler. Udfordrer dine søgeord og finder nye veje at få dine kommende kunder i tale. Vi arbejder med at skaffe dig links. Vi tjekker, at du er mobilvenlig. Altså både såkaldt “on-site” og “off-site” optimering.

Søgemaskineoptimering er 360 grader

SEO er i den grad en 360 graders proces, hvor talemåden “Ingen kæde er stærkere end det svageste led” passer perfekt. Vores 21 års fuldtidserfaring med at optimere hjemmesider kommer dig tilgode – vi ser mere end de fleste, og vi ved, hvordan tingene skal rettes, ændres og optimeres.

Der er så meget mere i optimering af hjemmesider i dag end blot lidt søgeord, lidt teknik og nogle links. SEO handler også om PR (Public Relations), socialt omdømme, branding og integration i kulturen i virksomheden.

Du kan sige, at det at ligge højt i Google er blevet en voksen disciplin, der kræver indsigt og forståelse i relation til markedsføring. Om du vil have en løsning 100% udført af os – en løsning med anvisninger på selv at gøre det hele eller en kombination: Det er op til dig.

Sammen finder vi ud af, hvad der er bedst til din forretning og dine ambitioner om placeringer i Google via organisk søgemaskineoptimering.

Den uvidende og den vidende søgende (DUS og DVS)

SEO Analyse og rapport

Forstå Google på 10 minutter

morten-resen

Solidt håndværk

Jeg ELSKER at få skældud af Thomas... Thomas har hjulpet os med SEO-optimering igennem en del år, og det har vi aldrig fortrudt. Selvom det altid indebære en del skældud at modtage en mail fra Thomas. Fordi han altid lige er faldet over et eller andet, hvor vi ikke helt har gjort, hvad han siger. Og så får man den jyske (k)ærlighed at føle. For Thomas betragter vores site som sit eget! Thomas er super konkret og mega hands-on i sin tilgang til SEO-optimering. Og hans måde at udøve konsulenthjælp på er lige så let forståelig, som hans bog, SEO-Lex. Har du ikke læst den, er den i øvrigt et must. Og der er en stor chance for, at du kan spare konsulenthonoraret til Thomas. For alt, hvad han ved, står i bogen!

Og så kan du i øvrigt være sikker på, at en aftale er en aftale og at et jysk virtuelt håndtryk altid gælder. Så vi er aldrig blevet overrasket over regningen eller arbejdets kvalitet bagefter. Og nu kan han vist ikke tåle mere. Han er jo fra Jylland. Morten Resen - Se flere referencer her

De 6 hovedelementer i SEO

Teknisk Platform

Teknisk SEO er blevet ekstremt vigtigt de senere år, da både bruge og Google stiller strenge krav. En hjemmeside, der ikke er teknisk lige i skabet, er at sidestille med en racerbil, der er i dårlig stand og ude af trim: Den vinder du ikke Le Mans med! Vi ser, at Googles krav til teknisk platform skærpes konstant - det gælder alt fra hastighed over markup til mobilvenlighed.

Markedsviden

Hvem er de potentielle kunder, hvad efterspørger de - og hvilket niveau skal de informeres på? Her ligger også søgeordsanalyse - og indsigten i, om de potentielle kunder spørger eller købs-søger. Uden den viden skyder du i blinde efter, hvad du reelt skal være synlig på i Google.

Tekst og indhold

Baseret på markedsviden skal tekster, overskrifter etc. skrives, så de er i samklang med målgruppen, overbeviser gæsterne om, at de er landet det rigtige sted og derefter konverterer! Emnet skal dækkes helt af - og det skal målrettes til den åh så attraktive kombination af synlighed og konvertering.

Konvertering

Da ingen kan leve af trafik, er det afgørende vigtigt, at SEO også indeholder en optimering af konvertering! Gæster skal købe, tilmelde, anmode om kontakt eller hvad nu formålet er med hjemmesiden - ellers er alt spildt! Måske et af de mest forsømte elementer i SEO i dag!

Linkbuilding

Indgående links fra andre hjemmesider og interne links er stadig an absolut altafgørende faktor. Uden links er det reelt umuligt at opnå placeringer i Google, da en væsentlig del af algoritmen er baseret på netop indgående links, der er at betragte som anbefalinger. Læs mere om linkbuilding.

Søgeord

Engang handlede det om at plastre en side til med det rigtige søgeord. Sådan er det absolut ikke længere. I dag er der behov for en perfid nøjagtighed i opbygningen af tekster, brugen af synonymer og relationer mellem ord og betydninger. Det er en kunst i sig selv - den klarer vi også for dig med en søgeordsanalyse.

Svar på spørgsmål!

I langt de fleste tilfælde er det, vi kalder for “enkeltordstyrraniet” slut! Det handler i lige så udpræget grad om at være synlig, når potentielle kunder stiller spørgsmål i Google. Det er super at ligge højt på “slagboremaskiner” – men det er også vigtigt at ligge højt på “hvordan borer jeg i beton?”.

Sidstnævnte søgning udføres af mennesker, der har brug for hjælp til at finde den rigtige boremaskine – og giver du dem den hjælp, får du også lov at sælge dem boremaskinen.

Besvar dine kunders spørgsmål – så vil både de og Google elske dig! Og så må vi vel hellere sørge for at tage egen medicin, ikke?

Hvad er SEO?

SEO betyder Search Engine Optimization – på dansk også kaldet søgemaskineoptimering. Det er alt arbejdet med at optimere en hjemmeside, så Google bedst muligt forstår dens indhold og det, den skal være synlig på.

Skal SEO vedligeholdes?

I et eller andet omfang ja. Det afhænger af mange faktorer som for eksempel typen af hjemmeside og konkurrencen. Nogle gange er en begrænset vedligeholdende linkbuilding nok.

Kan man se referencer på jeres arbejde?

Ja – naturligvis 21 år med søgemaskineoptimering har givet en del af dem, og der er flere, end vi viser her på hjemmesiden. Du kan ringe og spørge eller se et udvalg af referencer her

Koster det noget at få et tilbud?

Ikke hos Concept Interest. Det er ganske gratis og uden forpligtelser for dig at få et tilbud på SEO. Klik her, og du er godt på vej!

Er der garanti på SEO?

Vi giver den eneste garanti, som vi ærligt kan leve op til: Vi gør vores bedste baseret på 21 års erfaring med søgemaskineoptimering. Vi lever udelukkende af anbefalinger og vores gode rygte, og det agter vi ikke at spille hasard med! Læs mere om garanti her.

Hvem udfører SEO arbejdet?

Vi laver alt inhouse! Det er Thomas Rosenstand selv, der udfører for eksempel SEO-analyser, rapporter og linkbuilding.

Priser på optimering til Google?

Prisen på en opgave afhænger af en lang række faktorer – lige fra typen af din hjemmeside/shop over konkurrencesituation til geografi. Derfor arbejder vi ALTID på tilbud, der er baserede på din situation. Og vi ser på det omfang af de enkelte opgaver, der skal til, før du når i mål.

Hvad siger Google til SEO?

Korrekt udført søgemaskineoptimering er i Googles interesse, og de udgiver da også et væld af vejledninger på området. Jo bedre optimeret en side er, jo nemmere er det for Google at ranke den. Google er lige så positivt stemt for god søgemaskineoptimering, som de er negativt stemte for dårlig ditto.

Hvad med linkbuilding?

Linkbuilding er - som det altid har været - en yderst væsentlig del af arbejdet med søgemaskineoptimering. Vi er i al beskedenhed de mest erfarne på området, og du kan læse mere om, hvad vi mener med linkbuilding her.

SEO ord og tekster

Fig. 1: Sådan ser det desværre ud på mange hjemmesider. Der er brugt et yderst korrekt og fagligt sprog, hvor de benyttede ord er uangribelige rent fagligt. Men de ord og vendinger, som potentielle kunder benytter – de er der ikke. Her er behov for SEO med fokus på en sproglig gennemgang af hjemmesiden, brugen af termer og opbygning af afsnit, overskrifter og sidetitler.

Fig. 2: Her ser det bedre ud. Der er benyttet ord og vendinger på hjemmesiden, som kunderne også benytter i deres sprogbrug. Derfor genereres der trafik til hjemmesiden fra søgemaskinerne – men stadig kun på de ord, hvor der er sammenfald mellem hjemmesidens  og de søgendes sprogbrug. Det er illustreret med den lysegrå del. Her er potentiale for flere gæster/flere kunder. Og med velskrevne tekster i respekt for den måde, for eksempel Google arbejder med LSI (Latent Semantisk Index), er der ikke så langt til endnu bedre resultater.

Fig. 3: Det er her, guldet i søgemaskineoptimering ligger. Teksterne på hjemmesiden i form af produktbeskrivelser, servicebeskrivelser etc. er udfærdigede med brugerne som udgangspunkt. Det skaber de bedste forudsætninger for synlighed i søgemaskiner, og det giver gæsterne på hjemmesiden en fornemmelse af tryghed. Her tales ikke hverken ned eller op til læseren – men lige i øjenhøjde. Det er der, magien skabes!!

Priser på SEO

Du kan få det perfekt, hurtig eller billigt - vælg én af dem

Hvad koster SEO?

  • Investeringen i SEO afhænger størrelsesmæssigt af mange faktorer, der spænder lige fra geografisk område over konkurrencesituationen til egen tekniske og sproglige indsats.
  • Ethvert professionelt SEO bureau udfærdiger konkrete og unikke tilbud, da der ikke er 2 ens opgaver.
  • Pakkeløsninger til en fast pris er sjældent anbefalelsesværdige.

Det er et evigt tilbagevendende spørgsmål: "Hvad koster SEO?". Og svaret på, hvad søgemaskineoptimering koster, kan kun gives seriøst og professionelt med et individuelt tilbud. Det er helt uden omkostninger for dig - naturligvis. Husk, at du ikke betaler moms hos os!

Prisen kan ikke opgives med diverse pakkepriser. Kun helt nye i branchen kan finde på at tilbyde pakkepriser på søgemaskineoptimering - ingen erfaren og professionel SEO mand ville nogensinde være bekendt at have pakkepriser.

Og det er der en række gode grunde til, som jeg giver dig lige om lidt.

Tilbud - hver gang

Du har krav på at få et tilbud, der er beregnet på basis af lige præcis din virkelighed. Naturligvis er det helt uden omkostninger for dig at få et tilbud fra os. Vi stiller vores 21 års erfaring med SEO til din rådighed, når vi vurderer opgaven. Det eneste, du skal gøre, er at udfylde kontaktformularen nederst på siden her - så ringer Danmarks mest erfarne SEO specialist til dig hurtigst muligt!

Hvorfor ikke pakketilbud?

Jeg lovede dig nogle grunde til, at ingen ærlig og hæderlig Google-ekspert vil arbejde med pakkepriser. Dem får du her:

  • Der findes ikke 2 ens hjemmesider, hvorfor behovet for indsats på hjemmesiden såvel som med link building vil variere fra sag til sag.
  • Konkurrencesituationen er helt forskellig fra branche til branche, fra lokalområde til lokalområde - eller fra land til land.
  • Hvis vi skulle følge "logikken" bag pakkeløsninger, ville det betyde, at en lille webshop med måske 200 produkter skulle betale samme pris som for eksempel en kæmpe webshop med 20.000 produkter. Eller at en hjemmeside for en hypnotisør i Esbjerg skulle betale det samme som Maersk. Enten får de store alt for lidt - eller de små betaler alt for meget.
  • Der er helt enorme forskelle på, hvad der skal til for at skabe god synlighed for en hjemmeside. Nogle hjemmesider er teknisk tæt på perfekte - andre er det stik modsatte. Hvordan skulle de to yderpoler nogensinde skulle betale det samme?

Derfor kan vi ikke sælge dig pakkeløsninger eller "one size fits all SEO".

Af samme årsag kan vi ikke bare slynge et svar ud på spørgsmålet om, hvad søgemaskineoptimering koster. Det er ganske enkelt ikke muligt at give bedre svar end "mellem 2.000 og 2.000.000 kroner" på det spørgsmål. Det svarer lidt til at spørge, hvad et hus koster - uden at fortælle hvor stort, det skal være, hvor det skal ligge osv.

I øvrigt bør du læse disse artikler, inden du begynder at forhandle priser på SEO:

google logoConcept InterestConcept Interest
5 Stjerner fra 9 Brugeranmeldelser
google logo

Thomas Rosenstand SEO ekspert

Mr. SEO på dansk

Thomas Rosenstand
Thomas begyndte professionel SEO få måneder før, Google gik i luften - og siden har han markeret sig som den førende på feltet på dansk. Et utal af foredrag og indlæg på konferencer i ind- og udland, mange år som fast tilknyttet underviser på Teknologisk Institut samt en række bogudgivelser om SEO har cementeret hans status som ekspert på området.

Lad os tale om det!

Hvis du udfylder formularen, får du et opkald fra Thomas Rosenstand - og så afklarer vi, hvad vi kan gøre for dig! I dag mandag, 10. august 2020 er en god dag at starte på bedre SEO!

Husk: Thomas ringer fra et amerikansk nummer - men alt foregår på jysk.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Rigtige mænd og ditto kvinder deler - og får god karma:

70 27 14 40 (dansk takst)

Vi har åbent mandag til fredag fra 14:00 til 23:00 dansk tid på telefonen.

Du kan skrive en e-mail, når det passer dig - vi svarer lynhurtigt!

SEO-LEX 20 -  Bogen om SEO

Vil du lære SEO - så køb min bog, fyldt med alle mine erfaringer fra 21 år i branchen. Så god, at den aldrig har været gratis - og så god, at den stadig er den bedste efter hver årlig opdatering.

  • 473 sider SEO e-bog  – 100 minutters videoer
  • Kendt som "Biblen om SEO"
  • Nyeste udgave: 5. december 2019

 

Concept Interest er i dag en del af TCON Services, LLC med hjemsted i Florida, USA

Scroll til toppen