SEO & Optimering til Google siden 1999!

  • Du får mere end en SEO leverandør - du får hjerteblod og effekt!
  • 22 års erfaring med søgemaskineoptimering – og vi skaber resultater!
  • Ingen bindinger / kontrakter – det behøver vi ikke
  • Search Engine Optimization på klart jysk
  • Lær om SEO og få et tilbud, når du har udfyldt her ->
  • Vil du se referencer først? OK – klik her

Thomas Rosenstand - 22 år med Google
Thomas udfører al søgemaskineoptimering i firmaet - og det har han gjort siden 2 måneder før, Google gik i luften! I branchen er Thomas kendt som "SEO uden filter". Gør det nemt for dig selv: Bestil et opkald og få en saglig snak med Thomas!

Få et opkald fra Thomas Rosenstand - Så får du et godt SEO tilbud med jyske priser!

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
  1. Koster det noget at få et tilbud på SEO?
    Nej - det er 100% uforpligtende og gratis for dig. Selvfølgelig! Vi tjekker dit site, konkurrencen og mulighederne - og så får du et forslag og et tilbud.
  2. Kan jeg stole på effekt af jeres SEO arbejde?
    Ja, det kan du! Vi kan ikke garantere en given placering, men vi kan garantere, at det bliver bedre, end det er i dag! Det er ikke uden grund, vi har været førende med SEO i 22 år.
  3. Hvem laver SEO hos jer?
    Det gør Thomas Rosenstand - og kun han er den ansvarlige. Rapporter og onsite-arbejde udføres altid af Thomas.
  4. Hvad er bedste SEO i 2021?
    Det er en 360 graders opgave med alt fra teknik over tekster til links og indsigt i kunders bevægemønstre.

Hvad er SEO?

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization – altså søgemaskineoptimering. Helt grundlæggende handler SEO om at sikre, at søgemaskiner (Google især) kan forstå, hvad du tilbyder verden, og at dine gæster kan forstå det.

Det er en udbredt misforståelse, at SEO alene handler om at gøre Google tilfreds. Mere om det senere.

SEO opstod som et begreb i 1997, og pudsigt nok var det manageren for rockbandet Jefferson Starship, der initierede en proces, fordi han var utilfreds med, at bandets hjemmeside ikke var på side 1 i datidens søgemaskiner på mange søgninger. Og så var SEO født.

I Danmark benyttes mange termer om faget – for eksempel: SEO, søgemaskineoptimering, søgeoptimering og endda det sprogligt forbistrede SEO optimering. Mange navne for det samme:

SEO er markedsføring i Google uden brug af annoncer (AdWords), og da Google i Danmark er den suverænt største markedsplads, er SEO hamrende effektivt.

Du kan faktisk sammenligne SEO med det, der kaldes "Space Management" i butiksverdenen. Det handler om at indrette butikkerne og placere varerne på en måde, så alle kunder ser mest muligt. Og køber mest muligt!

Her handler det reelt om det samme - men på hjemmesider. Derfor er professionel SEO meget mere end at stoppe nøgleord ind på en side. Det er salg, markedsføring, købmandskab og kundeforståelse.

SEO hvordan?

Tænk på det som et hjul, der konstant skal holdes helt rundt – altså 360 grader. Samtlige de elementer, der påvirker dine placeringer i Google, skal optimeres fra starten, og de skal vedholdende optimeres!

Hvilke elementer er det så? Lad os starte med at slå fast, at det er næsten alt på din hjemmeside. I flæng kan nævnes:

360 graders SEO med Rosenstand
  • Den rå teknik – er din hjemmeside programmeret korrekt? Er den hurtig? Kan den bestå Googles nyeste tiltag – Core Web Vitals? Virker den perfekt på mobil, tablet og desktop? Kan Google fortolke evt. nødvendig JavaScript? Og meget mere.
  • Design! Ja – modsat manges opfattelse spiller designet en ganske stor rolle i SEO. Ikke mindst fordi bounce rate er en faktor, og et mindre brugervenligt design gør, at mange forlader hjemmesiden med uforrettet sag. Ofte er designere ekstremt fokuserede på det visuelle uden hensyntagen til funktionalitet – og så har du problemer.
  • Indholdet i form af tekst har afgørende indflydelse på din succes (eller mangel på samme) i SEO. Det handler om mængde, kvalitet og især om forståelse for, hvad folk eftersøger. Det er reelt en kunst at kommunikere tekstmæssigt på en måde, som både mennesker og Google er med på – og det er afgørende vigtigt.
  • Autoritet handler i høj grad om at blive set af Google som en autoritet på dit felt. Den opnås blandt andet ved, at andre hjemmesider linker til din, omtaler af din hjemmeside og såmænd også af alderen på din hjemmeside i et vist omfang. Det er her, den altafgørende linkbuilding kommer ind.

Sådan arbejder vi med SEO

Concept Interest og Thomas Rosenstand har arbejdet med SEO i godt 22 år, hvilket gør os til det mest erfarne danske SEO bureau. Den erfaring betyder, at vi sætter ind efter en unik vurdering af præcist de behov, du har.

Nogle har brug for mere eller mindre hele palletten, mens andre har brug for mere specifikt målrettede ydelser. Det, sammenholdt med den enorme forskel, der er på konkurrencesituationen i forskellige markeder gør, at vi ikke har ”færdige pakkeløsninger”. Efter over 22 år har vi alligevel ikke mødt 2 ens kunder.

En samtale, en minutiøs gennemgang af hjemmesiden, en vurdering af markedet og konkurrencen for netop dig brygges sammen til et tilbud, der er baseret på din succes. Et tilbud indeholder det, du har brug for – ikke mere og ikke mindre.

 Søgemaskineoptimering er i den grad en 360 graders proces, hvor talemåden “Ingen kæde er stærkere end det svageste led” passer perfekt. Vores 22 års fuldtidserfaring med at optimere hjemmesider kommer dig tilgode – vi ser mere end de fleste, og vi ved, hvordan tingene skal rettes, ændres og optimeres.Der er så meget mere i optimering af hjemmesider i dag end blot lidt søgeord, lidt teknik og nogle links. SEO handler også om PR (Public Relations), socialt omdømme, branding og integration i kulturen i virksomheden.

Du kan sige, at det at ligge højt i Google er blevet en voksen disciplin, der kræver indsigt og forståelse i relation til markedsføring. Om du vil have en løsning 100% udført af os – en løsning med anvisninger på selv at gøre det hele eller en kombination: Det er op til dig. Sammen finder vi ud af, hvad der er bedst til din forretning og dine ambitioner om placeringer i Google via organisk søgemaskineoptimering.

Vi udfører også en hel del uvildig rådgivning til webbureauer og som "tovholder" mellem kunde og webbureau.

Hvad kan SEO arbejdet indeholde?

Igen: Det er individuelt fra kunde til kunde, men her er nogle typiske elementer:

  • Teknisk analyse udmunder ofte i en rapport, som du og/eller dit webbureau benytter som en minutiøs køreplan til at bringe din hjemmeside op på absolut niveau – eller vi udfører arbejdet for dig, hvis din hjemmeside er i en platform, vi kan arbejde med. Det handler om alt fra de enkelte sider til mere overordnede forhold som hastighed, mobilvenlighed og meget mere.
  • Søgeordsanalyse er ofte nødvendigt, hvis du ikke allerede har de rette data. Det er afgørende, at du er synlig på de ord og sætninger, dine potentielle kunder benytter. For eksempel er der mere salg i at ligge højt i Google på ”vandhaner”, end der er på at ligge der på ”armaturer”.
  • Onsite optimering betyder primært optimering af tekster – også de vigtige tags som titler etc. Det handler også om billedoptimering samt om implementering og maksimal udnyttelse af mark-up efter Schema.org standarderne.
  • Ofte er der særlige behov for lokal SEO, som for eksempel håndværkere, detailbutikker m.fl., der har et særligt behov for synlighed baseret på geografi. Det er helt ligegyldigt at ligge nr. 1 på pizza i København, hvis dit pizzeria er i Esbjerg, ikke?
  • Links! Lige siden Google gik i luften og til dato, har links fra andre hjemmesider til din hjemmeside været et af de mest afgørende elementer. Arbejdet med at skaffe disse links kaldes linkbuilding, og det er en integreret del af vores service – og har været det siden sidst i 1999.
  • Konvertering og salg! Selvom nogle påstår, at SEO ikke er salg, ved vi bedre. Dels kigger Google på din succes (bliver folk på din hjemmeside, ser de flere sider osv.), og dels er vi voksne nok til at vide, at hvis du ikke sælger en masse mere grundet dine bedre placeringer i Google, er det hele lige meget. Ingen kan leve af trafik – gæsterne skal købe eller hvad nu formålet er med at få dem ind på din hjemmeside. Derfor hjælper vi også på det felt så langt, vi kan – og er ikke bleget for at henvise til specialister i konverteringsoptimering.
  • SEO overvågning kan være mange ting hos os. Lige fra placeringsovervågning med udførlige rapporter til tjek af hjemmesiden i fastlagte intervaller. Mange virksomheder ønsker selv at stå for overvågningen – helt eller delvist. Andre vil have os til det, og så gør vi det. Heller ikke her ødelægger vi din ro i maven med diverse pakkeløsninger, der kun delvist passer til dig – du får i stedet præcist det, vi sammen afgør, du har brug for.
  • Undervisning i SEO er så forsømt – men ikke her! Udover bøger som SEO-LEX, videokurser med mere, tilbyder vi også 1:1 sessioner med dig eller 1:mange sessioner via Skype med din webafdeling. Her lærer du 100% målrettet til din hjemmeside og dit marked. Det er jo vigtigt, at du fremover arbejder med alt online efter de helt rigtige metoder.
  • Skældud og holde i hånd – jo såmænd! Det er en disciplin i SEO her. Sagen er, at mange webbureauer bilder folk ind, at de kan SEO uden at kunne det, og så skælder vi ud, anviser rettelser og hjælper, hvor vi kan. Vi holder dig og dit webbureau i hånden, så målet nås. Og vi glemmer aldrig, at målet er din succes 100%. Når du det, har vi nemlig nået vores succes. Da vi er så afhængige af din succes, skælder vi ud, når det er nødvendigt, roser lidt engang i mellem – og holder i hånd. Måske er det derfor, vi skal fejre 18-års jubilæum med vores ældste SEO kunde i år.
morten-resen

Solidt SEO håndværk

Jeg ELSKER at få skældud af Thomas... Thomas har hjulpet os med SEO-optimering igennem en del år, og det har vi aldrig fortrudt. Selvom det altid indebære en del skældud at modtage en mail fra Thomas. Fordi han altid lige er faldet over et eller andet, hvor vi ikke helt har gjort, hvad han siger. Og så får man den jyske (k)ærlighed at føle. For Thomas betragter vores site som sit eget! Thomas er super konkret og mega hands-on i sin tilgang til SEO-optimering. Og hans måde at udøve konsulenthjælp på er lige så let forståelig, som hans bog, SEO-Lex. Har du ikke læst den, er den i øvrigt et must. Og der er en stor chance for, at du kan spare konsulenthonoraret til Thomas. For alt, hvad han ved, står i bogen!

Og så kan du i øvrigt være sikker på, at en aftale er en aftale og at et jysk virtuelt håndtryk altid gælder. Så vi er aldrig blevet overrasket over regningen eller arbejdets kvalitet bagefter. Og nu kan han vist ikke tåle mere. Han er jo fra Jylland. Morten Resen - Se flere referencer her

avatar_Gitte-Ellehauge-Jessen

Elsker når jeg modtager TO-DO lister fra Thomas

Har prøvet forskellige såkaldte SEO eksperter, men i mine øjne er der kun Thomas som har givet værdi for pengene. Startede med en teknisk analyse af min shop, hvor der blev rettet en masse til og en rigtig lang TO-DO liste til mig. En analyse som rent faktisk gav gode resultater på Google. Da jeg skiftede shop system var der en del bøvl med overførslen, tekniske fejl, masser af 404 sider og mere til. Her kom Thomas på banen igen og fik lynhurtigt styr på sagerne, samtidig med at jeg fik nye TO-DO lister med masser af banditter der skulle rettes til. Nu bruger jeg fast Concept Interest til forskellige SEO opgaver. Er løbende i dialog pr mail med Thomas. Hvor han besvarer alle mine nok dumme spørgsmål, inden jeg foretager større rettelser i min shop. Han sender løbende nye TO-DO lister med konkrete, uddybende opgaver som er nemme at gå til da Thomas formulerer sig på godt gammelt dansk. Tøv ikke med at kontakte Thomas, jo før jo bedre. Du får det bedste for din forretning, masser af kvalitet for pengene. I min øjne, en af de bedste i SEO verdenen.

Gitte Ellehauge Jessen - Se flere referencer her

Hvad er SEO?

SEO betyder Search Engine Optimization – på dansk også kaldet søgemaskineoptimering. Det er alt arbejdet med at optimere en hjemmeside, så Google bedst muligt forstår dens indhold og det, den skal være synlig på.

Skal SEO vedligeholdes?

I et eller andet omfang ja. Det afhænger af mange faktorer som for eksempel typen af hjemmeside og konkurrencen. Nogle gange er en begrænset vedligeholdende linkbuilding nok.

Kan man se referencer på jeres arbejde?

Ja – naturligvis 22 år med søgemaskineoptimering har givet en del af dem, og der er flere, end vi viser her på hjemmesiden. Du kan ringe og spørge eller se et udvalg af referencer her

Koster det noget at få et tilbud?

Ikke hos Concept Interest. Det er ganske gratis og uden forpligtelser for dig at få et tilbud på SEO. Klik her, og du er godt på vej!

Er der garanti på SEO?

Vi giver den eneste garanti, som vi ærligt kan leve op til: Vi gør vores bedste baseret på 22 års erfaring med søgemaskineoptimering. Vi lever udelukkende af anbefalinger og vores gode rygte, og det agter vi ikke at spille hasard med! Læs mere om garanti her.

Hvem udfører SEO arbejdet?

Vi laver alt inhouse! Det er Thomas Rosenstand selv, der udfører for eksempel SEO-analyser, rapporter og linkbuilding.

Priser på optimering til Google?

Prisen på en opgave afhænger af en lang række faktorer – lige fra typen af din hjemmeside/shop over konkurrencesituation til geografi. Derfor arbejder vi ALTID på tilbud, der er baserede på din situation. Og vi ser på det omfang af de enkelte opgaver, der skal til, før du når i mål.

Hvad siger Google til SEO?

Korrekt udført søgemaskineoptimering er i Googles interesse, og de udgiver da også et væld af vejledninger på området. Jo bedre optimeret en side er, jo nemmere er det for Google at ranke den. Google er lige så positivt stemt for god søgemaskineoptimering, som de er negativt stemte for dårlig ditto.

Hvad med linkbuilding?

Linkbuilding er - som det altid har været - en yderst væsentlig del af arbejdet med søgemaskineoptimering. Vi er i al beskedenhed de mest erfarne på området, og du kan læse mere om, hvad vi mener med linkbuilding her.

Kan SEO betale sig?

I de fleste tilfælde ja.

Hvis det, du leverer til verden via din hjemmeside eller webshop, er noget, folk søger efter en leverandør af, kan SEO betale sig. Punktum.

Det er muligt at måle effekten med hjælp fra for eksempel Google Analytics, men det er værd at huske på den afledte effekt også. Sagen er jo, at har et menneske fundet dig i Google, købt noget hos dig og er tilfreds, kommer det menneske igen – og ofte udenom Google ved blot at indtaste din adresse i browseren. Salg nr. 2 kan du ikke umiddelbart henføre til SEO, men du havde ikke fået det uden salg nr. 1, der jo altså kom fra Google og SEO.

Hvad koster SEO?

  • Investeringen i SEO afhænger størrelsesmæssigt af mange faktorer, der spænder lige fra geografisk område over konkurrencesituationen til egen tekniske og sproglige indsats.
  • Ethvert professionelt SEO bureau udfærdiger konkrete og unikke tilbud, da der ikke er 2 ens opgaver.
  • Pakkeløsninger til en fast pris er sjældent anbefalelsesværdige.

Det er et evigt tilbagevendende spørgsmål: "Hvad koster SEO?". Og svaret på, hvad søgemaskineoptimering koster, kan kun gives seriøst og professionelt med et individuelt tilbud. Det er helt uden omkostninger for dig - naturligvis. Husk, at du ikke betaler moms hos os!

Prisen kan ikke opgives med diverse pakkepriser. Kun helt nye i branchen kan finde på at tilbyde pakkepriser på søgemaskineoptimering - ingen erfaren og professionel SEO mand ville nogensinde være bekendt at have pakkepriser.

4 Myter om SEO

Skulle vi fortælle dem alle, ville du skulle læse de næste mange timer. Så det gør vi ikke – men du skal ikke snydes for et par af de mest sejlivede myter om SEO, da de er værd at få aflivet:

  1. Det er snyd at arbejde med SEO. Nå – jamen så er det også snyd at køre Tv-reklamer, uddele en folder eller stille en bod op på et marked. SEO er ikke snyd – det er markedsføring i søgemaskiner.
  2. Man skal bare stoppe en masse keywords ind på sine sider. Nej – det holdt op med at virke omkring 2004-2005. En sejlivet myte – men det gør den ikke mindre forkert.
  3. Ingen ved alligevel, hvad der får Google til at ranke en side. Undskyld mig – hvad tror du, jeg har brugt de sidste 23 år af mit professionelle liv på? Jo, vi ved godt, hvad der spiller. Det eneste gran af sandhed i den myte er, at ingen udenfor Googles inderste kreds kender den nøjagtige rangordning af vigtigheden af de forskellige elementer.
  4. SEO skal blot laves én gang på en hjemmeside, og så spiller det. Det er også en skrøne af den slags, der alligevel indeholder et gran af sandhed. Det er nemlig sandt, hvis du absolut intet ændrer på din hjemmeside i morgen, næste måned eller næste år OG ingen af dine konkurrenter gør noget som helst i relation til SEO. Men sådan er det jo bare ikke i den virkelige verden. SEO er en løbende proces, der bliver nemmere, jo mere du ved og jo bedre, din hjemmeside er optimeret fra starten.

Hvad er vigtigt for SEO i 2021?

Det smarte svar er: Alt det, der har været vigtigt de mange foregående år. Men der er selvfølgelig nogle punkter, der skal have ekstra opmærksomhed i 2021 i relation til SEO. Det vigtigste er nok det, der hedder Core Web Vitals (Vigtige netstatistikker).

Det handler om den brugeroplevelse, folk får på din hjemmeside – primært hastighed og rækkefølgen af indlæste elementer på de enkelte sider.

Hastighedsoptimering er fortsat meget vigtigt – og husk her, at Google crawler din hjemmeside som mobil, så det er hastigheden målt som mobil, der tæller.

Indhold i form af tekst, der helt og omfattende beskriver alle facetter af dit emne er stadigt vigtigere.

Teknisk perfektion er et ambitiøst mål men værd at gå efter, for kun når man sigter efter stjernerne, rammer man månen - hvis du vil tilgive den floskel.

Det vigtigste er gemt til sidst og i øvrigt evigt gyldigt: Vid, hvad du kan og vid, hvad du ikke kan. Få assistance til sidstnævnte og få den fra eksperter, der er anerkendte og vil dit bedste.

Vi ses i Google! Opdateret: onsdag, 3. marts 2021

Læs mere om SEO med os

Her finder du links til mere information om SEO, online synlighed og din egen vej frem mod toppen af poppen i Google:

De berømte iskiosker

I 2007 begik vi en forklaring på SEO, der holder til i dag: De berømte iskiosker

Analyse og rapport

Desværre er der meget at komme efter på reelt alle hjemmesider og webshops. Thomas finder det, ingen andre finder - for din skyld.

Linkbuilding

Links til din hjemmeside skal du have. Gode links - og mange af dem. Det har vi arbejdet med siden 2001 - og det virker!

Reputation Management

Hvis du har researchet lidt, ved du, at det var os, der indførte begrebet online i Danmark. Har du ondt i dit navn/firmanavn, hjælper vi!

Teknisk SEO

Det handler om hastighedsoptimering, Mark-up og så'n noget. Det er skræmmende få hjemmesider, der er bygget korrekt - så du må hellere:

Gør det selv

Du kan faktisk gøre en del selv - hvis du ved, hvordan du skal gøre det. Det kan vi lære dig - det er os, der har skrevet bøgerne om SEO m.m.

Rigtige mænd og ditto kvinder deler - og får god karma:

70 27 14 40 (dansk takst)

Vi har åbent mandag til fredag fra 14:00 til 23:00 dansk tid på telefonen.

Du kan skrive en e-mail, når det passer dig - vi svarer lynhurtigt!

SEO-LEX 21 -  Bogen om SEO

Vil du lære SEO - så køb min bog, fyldt med alle mine erfaringer fra 22 år i branchen. Så god, at den aldrig har været gratis - og så god, at den stadig er den bedste efter hver årlig opdatering.

  • 496 sider SEO e-bog  – 100 minutters videoer
  • Kendt som "Biblen om SEO"
  • Nyeste udgave: 15. december 2020

 

Concept Interest er i dag en del af TCON Services, LLC med hjemsted i Florida, USA

Scroll til toppen