SEO OG OPTIMERING TIL GOOGLE SIDEN 1999

Det er her, Mr. SEO arbejder for dig

Thomas Rosenstand SEO ekspert
Thomas Rosenstand aka Mr SEO
På denne side:
    Add a header to begin generating the table of contents

    Du får mere end en SEO leverandør - du får hjerteblod, rådgivning og effekt! 22 års erfaring med søgemaskineoptimering – og vi skaber resultater! Læs hvad SEO er her.

    Ingen bindinger / kontrakter – det behøver vi ikke. Du får så effektiv SEO, at vi ikke behøver holde på dig på anden vis. Læs om SEO priser her.

    Thomas Rosenstand - 22 år med Google
    Thomas udfører al søgemaskineoptimering i firmaet - og det har han gjort siden 2 måneder før, Google gik i luften! Gør det nemt for dig selv: Bestil et opkald og få en saglig snak med Thomas!

    Hvad er SEO?

    Hvad betyder SEO?

    SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization – altså søgemaskineoptimering. Helt grundlæggende handler SEO om at sikre, at søgemaskiner (Google især) kan forstå, hvad du tilbyder verden, og at dine gæster kan forstå det.

    SEO opstod som et begreb i 1997, og pudsigt nok var det manageren for rockbandet Jefferson Starship, der initierede en proces, fordi han var utilfreds med, at bandets hjemmeside ikke var på side 1 i datidens søgemaskiner på mange søgninger. Og så var SEO født.

    I Danmark benyttes mange termer om faget - for eksempel: SEO, søgemaskineoptimering, søgeoptimering og endda det sprogligt forbistrede SEO optimering. Mange navne for det samme:

    SEO er markedsføring i Google uden brug af annoncer (AdWords), og da Google i Danmark er den suverænt største markedsplads, er SEO hamrende effektivt.

    Du kan faktisk sammenligne SEO med det, der kaldes "Space Management" i butiksverdenen. Det handler om at indrette butikkerne og placere varerne på en måde, så alle kunder ser mest muligt. Og køber mest muligt!

    Her handler det reelt om det samme - men på hjemmesider. Derfor er professionel SEO meget mere end at stoppe nøgleord ind på en side. Det er salg, markedsføring, købmandskab og kundeforståelse.

    Hvad er vigtigt for SEO i 2021?

    Det smarte svar er: Alt det, der har været vigtigt de mange foregående år. Men der er selvfølgelig nogle punkter, der skal have ekstra opmærksomhed i 2021 i relation til SEO. Det vigtigste er nok det, der hedder Core Web Vitals (Vigtige netstatistikker).

    Det handler om den brugeroplevelse, folk får på din hjemmeside - primært hastighed og rækkefølgen af indlæste elementer på de enkelte sider.

    Hastighedsoptimering er fortsat meget vigtigt - og husk her, at Google crawler din hjemmeside som mobil, så det er hastigheden målt som mobil, der tæller.

    Indhold i form af tekst, der helt og omfattende beskriver alle facetter af dit emne er stadigt vigtigere.

    Teknisk perfektion er et ambitiøst mål men værd at gå efter, for kun når man sigter efter stjernerne, rammer man månen - hvis du vil tilgive den floskel.

    Det vigtigste er gemt til sidst og i øvrigt evigt gyldigt: Vid, hvad du kan og vid, hvad du ikke kan. Få assistance til sidstnævnte og få den fra eksperter, der er anerkendte og vil dit bedste. Læs om, hvad SEO koster her.

    Hvad er SEO?

    SEO betyder Search Engine Optimization - på dansk også kaldet søgemaskineoptimering. Det er alt arbejdet med at optimere en hjemmeside, så Google bedst muligt forstår dens indhold og det, den skal være synlig på.

    Hvad koster SEO?

    Prisen på en opgave afhænger af en lang række faktorer - lige fra typen af din hjemmeside/shop over konkurrencesituation til geografi. Derfor arbejder vi ALTID på tilbud, der er baserede på din situation. Og vi ser på det omfang af de enkelte opgaver, der skal til, før du når i mål.

    Skal SEO vedligeholdes?

    I et eller andet omfang ja. Det afhænger af mange faktorer som for eksempel typen af hjemmeside og konkurrencen. Nogle gange er en begrænset vedligeholdende linkbuilding nok.

    Kan man se referencer på jeres arbejde?

    Ja - naturligvis 22 år med søgemaskineoptimering har givet en del af dem, og der er flere, end vi viser her på hjemmesiden. Du kan ringe og spørge eller se et udvalg af referencer her

    Koster det noget at få et tilbud?

    Ikke hos Concept Interest. Det er ganske gratis og uden forpligtelser for dig at få et tilbud på SEO. Klik her, og du er godt på vej!

    Er der garanti på SEO?

    Vi giver den eneste garanti, som vi ærligt kan leve op til: Vi gør vores bedste baseret på 22 års erfaring med søgemaskineoptimering. Vi lever udelukkende af anbefalinger og vores gode rygte, og det agter vi ikke at spille hasard med! Læs mere om garanti her.

    Hvem udfører SEO arbejdet?

    Vi laver alt inhouse! Det er Thomas Rosenstand selv, der udfører for eksempel SEO-analyser, rapporter og linkbuilding.

    Hvad siger Google til SEO?

    Korrekt udført søgemaskineoptimering er i Googles interesse, og de udgiver da også et væld af vejledninger på området. Jo bedre optimeret en side er, jo nemmere er det for Google at ranke den. Google er lige så positivt stemt for god søgemaskineoptimering, som de er negativt stemte for dårlig ditto.

    Hvad med linkbuilding?

    Linkbuilding er - som det altid har været - en yderst væsentlig del af arbejdet med søgemaskineoptimering. Vi er i al beskedenhed de mest erfarne på området, og du kan læse mere om, hvad vi mener med linkbuilding her.

    SEO hvordan?

    Tænk på det som et hjul, der konstant skal holdes helt rundt - altså 360 grader. Samtlige de elementer, der påvirker dine placeringer i Google, skal optimeres fra starten, og de skal vedholdende optimeres!

    Hvilke elementer er det så? Lad os starte med at slå fast, at det er næsten alt på din hjemmeside. I flæng kan nævnes:

    • Den rå teknik - er din hjemmeside programmeret korrekt? Er den hurtig? Kan den bestå Googles nyeste tiltag - Core Web Vitals? Virker den perfekt på mobil, tablet og desktop? Kan Google fortolke evt. nødvendig JavaScript? Og meget mere. Det kaldes teknisk SEO.
    • Design! Ja - modsat manges opfattelse spiller designet en ganske stor rolle i SEO. Ikke mindst fordi bounce rate er en faktor, og et mindre brugervenligt design gør, at mange forlader hjemmesiden med uforrettet sag. Ofte er designere ekstremt fokuserede på det visuelle uden hensyntagen til funktionalitet - og så har du problemer.
    • Indholdet i form af tekst har afgørende indflydelse på din succes (eller mangel på samme) i SEO. Det handler om mængde, kvalitet og især om forståelse for, hvad folk eftersøger. Det er reelt en kunst at kommunikere tekstmæssigt på en måde, som både mennesker og Google er med på - og det er afgørende vigtigt.
    • Autoritet handler i høj grad om at blive set af Google som en autoritet på dit felt. Den opnås blandt andet ved, at andre hjemmesider linker til din, omtaler af din hjemmeside og såmænd også af alderen på din hjemmeside i et vist omfang. Det er her, den altafgørende linkbuilding kommer ind.

    Sådan arbejder vi med SEO

    Concept Interest og Thomas Rosenstand har arbejdet med SEO i godt 22 år, hvilket gør os til det mest erfarne danske SEO bureau. Den erfaring betyder, at vi sætter ind efter en unik vurdering af præcist de behov, du har.

    Nogle har brug for mere eller mindre hele paletten, mens andre har brug for mere specifikt målrettede ydelser. Det, sammenholdt med den enorme forskel, der er på konkurrencesituationen i forskellige markeder gør, at vi ikke har "færdige pakkeløsninger". Efter over 22 år har vi alligevel ikke mødt 2 ens kunder.

    En samtale, en minutiøs gennemgang af hjemmesiden, en vurdering af markedet og konkurrencen for netop dig brygges sammen til et tilbud, der er baseret på din succes. Et tilbud indeholder det, du har brug for - ikke mere og ikke mindre.

    Søgemaskineoptimering er en 360 graders proces

    Talemåden "Ingen kæde er stærkere end det svageste led" passer perfekt i SEO. Vores 22 års fuldtidserfaring med at optimere hjemmesider kommer dig tilgode - vi ser mere end de fleste, og vi ved, hvordan tingene skal rettes, ændres og optimeres.Der er så meget mere i optimering af hjemmesider i dag end blot lidt søgeord, lidt teknik og nogle links. SEO handler også om PR (Public Relations), socialt omdømme, branding og integration i kulturen i virksomheden.

    Du kan sige, at det at ligge højt i Google er blevet en voksen disciplin, der kræver indsigt og forståelse i relation til markedsføring. Om du vil have en løsning 100% udført af os - en løsning med anvisninger på selv at gøre det hele eller en kombination: Det er op til dig. Sammen finder vi ud af, hvad der er bedst til din forretning og dine ambitioner om placeringer i Google via organisk søgemaskineoptimering.

    Vi udfører også en hel del uvildig rådgivning til webbureauer og som "tovholder" mellem kunde og webbureau.

    Du kan lære at tænke som en SEO haj! Vi har udviklet et kursus - 2 timers lydfiler, der sætter dig i stand til at tænke SEO ind i alt: FiloSEOfi.

    Hvad kan SEO arbejdet indeholde?

    Igen: Det er individuelt fra kunde til kunde, men her er nogle typiske elementer:

    • Teknisk analyse udmunder ofte i en rapport, som du og/eller dit webbureau benytter som en minutiøs køreplan til at bringe din hjemmeside op på absolut niveau - eller vi udfører arbejdet for dig, hvis din hjemmeside er i en platform, vi kan arbejde med. Det handler om alt fra de enkelte sider til mere overordnede forhold som hastighed, mobilvenlighed og meget mere.
    • Søgeordsanalyse er ofte nødvendigt, hvis du ikke allerede har de rette data. Det er afgørende, at du er synlig på de ord og sætninger, dine potentielle kunder benytter. For eksempel er der mere salg i at ligge højt i Google på "vandhaner", end der er på at ligge der på "armaturer".
    • Onsite optimering betyder primært optimering af tekster - også de vigtige tags som titler etc. Det handler også om billedoptimering samt om implementering og maksimal udnyttelse af mark-up efter Schema.org standarderne.
    • Ofte er der særlige behov for lokal SEO, som for eksempel håndværkere, detailbutikker m.fl., der har et særligt behov for synlighed baseret på geografi. Det er helt ligegyldigt at ligge nr. 1 på pizza i København, hvis dit pizzeria er i Esbjerg, ikke?
    • Links! Lige siden Google gik i luften og til dato, har links fra andre hjemmesider til din hjemmeside været et af de mest afgørende elementer. Arbejdet med at skaffe disse links kaldes linkbuilding, og det er en integreret del af vores service - og har været det siden sidst i 1999.
    • Konvertering og salg! Selvom nogle påstår, at SEO ikke er salg, ved vi bedre. Dels kigger Google på din succes (bliver folk på din hjemmeside, ser de flere sider osv.), og dels er vi voksne nok til at vide, at hvis du ikke sælger en masse mere grundet dine bedre placeringer i Google, er det hele lige meget. Ingen kan leve af trafik - gæsterne skal købe eller hvad nu formålet er med at få dem ind på din hjemmeside. Derfor hjælper vi også på det felt så langt, vi kan - og er ikke bleget for at henvise til specialister i konverteringsoptimering.
    • SEO overvågning kan være mange ting hos os. Lige fra placeringsovervågning med udførlige rapporter til tjek af hjemmesiden i fastlagte intervaller. Mange virksomheder ønsker selv at stå for overvågningen - helt eller delvist. Andre vil have os til det, og så gør vi det. Heller ikke her ødelægger vi din ro i maven med diverse pakkeløsninger, der kun delvist passer til dig - du får i stedet præcist det, vi sammen afgør, du har brug for.
    • Undervisning i SEO er så forsømt - men ikke her! Udover bøger som SEO-LEX, videokurser med mere, tilbyder vi også 1:1 sessioner med dig eller 1:mange sessioner via Skype med din webafdeling. Her lærer du 100% målrettet til din hjemmeside og dit marked. Det er jo vigtigt, at du fremover arbejder med alt online efter de helt rigtige metoder. Vi tilbyder også kurser som for eksempel det kendte FiloSEOfi.
    • Skældud og holde i hånd - jo såmænd! Det er en disciplin i SEO her. Sagen er, at mange webbureauer bilder folk ind, at de kan SEO uden at kunne det, og så skælder vi ud, anviser rettelser og hjælper, hvor vi kan. Vi holder dig og dit webbureau i hånden, så målet nås. Og vi glemmer aldrig, at målet er din succes 100%. Når du det, har vi nemlig nået vores succes. Da vi er så afhængige af din succes, skælder vi ud, når det er nødvendigt, roser lidt engang i mellem - og holder i hånd. Måske er det derfor, vi skal fejre 18-års jubilæum med vores ældste SEO kunde i år.

    Kan SEO betale sig?

    I de fleste tilfælde ja. Hvis det, du leverer til verden via din hjemmeside eller webshop, er noget, folk søger efter en leverandør af, kan SEO betale sig. Punktum.

    Det er muligt at måle effekten med hjælp fra for eksempel Google Analytics, men det er værd at huske på den afledte effekt også. Sagen er jo, at har et menneske fundet dig i Google, købt noget hos dig og er tilfreds, kommer det menneske igen - og ofte udenom Google ved blot at indtaste din adresse i browseren. Salg nr. 2 kan du ikke umiddelbart henføre til SEO, men du havde ikke fået det uden salg nr. 1, der jo altså kom fra Google og SEO.

    SEO priser?

    Der er lige så mange bud på, hvad SEO skal koste, som der er udbydere - og det bliver du ikke meget klogere af. Vi har arbejdet med det her i 22 år, og vi har forædlet vores metoder og dermed vores priser, så du får smæk for skillingen!

    • Investeringen i SEO afhænger størrelsesmæssigt af mange faktorer, der spænder lige fra geografisk område over konkurrencesituationen til egen tekniske og sproglige indsats.
    • Ethvert professionelt SEO bureau udfærdiger konkrete og unikke tilbud, da der ikke er 2 ens opgaver.
    • Pakkeløsninger til en fast pris er sjældent anbefalelsesværdige.

    Det er et evigt tilbagevendende spørgsmål: "Hvad koster SEO?".

    Svaret på, hvad søgemaskineoptimering koster, kan kun gives seriøst og professionelt med et individuelt tilbud. Det er helt uden omkostninger for dig - naturligvis. Husk, at du ikke betaler moms hos os!

    Når du vurderer et tilbud på SEO, og du i øvrigt har tillid til, at arbejdet giver effekt, er det væsentligt at huske på:

    1. Investeringen i SEO har altid og uden undtagelse afledte positive effekter, da din hjemmeside vil få mere trafik og dermed flere potentielle kunder.
    2. Uanset at du arbejder med visse søgninger i form af søgeord og søgesætninger, vil hele din hjemmesides indhold få positiv effekt af SEO-arbejdet.
    3. Langtidseffekten er markant, da et optimeret site og en god linkprofil reelt har årelang holdbarhed, hvis det vedligeholdes.

    Prisen kan ikke opgives med diverse pakkepriser. Kun helt nye i branchen kan finde på at tilbyde pakkepriser på søgemaskineoptimering - ingen erfaren og professionel SEO mand ville nogensinde være bekendt at have pakkepriser.

    Det er så nemt, som det kan være - og det er 100% gratis og uden forpligtelser for dig at få et tilbud på SEO. Gør det nemt og effektivt - klik her og du er i gang!

    4 Myter om SEO

    Skulle vi fortælle dem alle, ville du skulle læse de næste mange timer. Så det gør vi ikke - men du skal ikke snydes for et par af de mest sejlivede myter om SEO, da de er værd at få aflivet:

    • Det er snyd at arbejde med SEO. Nå - jamen så er det også snyd at køre Tv-reklamer, uddele en folder eller stille en bod op på et marked. SEO er ikke snyd - det er markedsføring i søgemaskiner.
    • Man skal bare stoppe en masse keywords ind på sine sider. Nej - det holdt op med at virke omkring 2004-2005. En sejlivet myte - men det gør den ikke mindre forkert.
    • Ingen ved alligevel, hvad der får Google til at ranke en side. Undskyld mig - hvad tror du, jeg har brugt de sidste 23 år af mit professionelle liv på? Jo, vi ved godt, hvad der spiller. Det eneste gran af sandhed i den myte er, at ingen udenfor Googles inderste kreds kender den nøjagtige rangordning af vigtigheden af de forskellige elementer.
    • SEO skal blot laves én gang på en hjemmeside, og så spiller det. Det er også en skrøne af den slags, der alligevel indeholder et gran af sandhed. Det er nemlig sandt, hvis du absolut intet ændrer på din hjemmeside i morgen, næste måned eller næste år OG ingen af dine konkurrenter gør noget som helst i relation til SEO. Men sådan er det jo bare ikke i den virkelige verden. SEO er en løbende proces, der bliver nemmere, jo mere du ved og jo bedre, din hjemmeside er optimeret fra starten.

    Vi ses i Google! Opdateret: onsdag, 20/10

    Lad Thomas ringe

    Start her, hvis du bare vil i top på Google! Få et opkald fra Thomas Rosenstand - Det er helt uden forpligtelser for dig, underholdende, lærerigt og vejen til dominans i Google. Lad onsdag, 20/10 være dagen, hvor vi starter en dialog!

    Thomas startede med optimering, før Google gik i luften. Mange i Danmark kalder ham "Mr. SEO" - og han er kendt for at kalde tingene for, hvad de er.

    Thomas Rosenstand SEO ekspert

    Få et opkald fra Thomas