SEO & Søgemaskineoptimering siden 1999!

  • Du får mere end en SEO leverandør - du får hjerteblod og effekt!
  • 20 års erfaring med søgemaskineoptimering – og vi skaber resultater!
  • Ingen bindinger / kontrakter – det behøver vi ikke
  • Faste tilbud og klar tale (på jysk) om SEO og Google
  • Få et uforpligtende opkald fra mig, når du har udfyldt her ->
  • Skal du overbevises først? OK – klik her
SEO med Rosenstand

Thomas Rosenstand - 20 år med Google

Thomas udfører al søgemaskineoptimering i firmaet - og det har han gjort siden 2 måneder før, Google gik i luften!

I branchen er Thomas kendt som "SEO uden filter".

Få et opkald fra Thomas Rosenstand - Så får du et godt tilbud og den ultimative SEO løsning!

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Sagt om vores SEO ydelser af kunder:

manual logoConcept InterestConcept Interest
5 Stjerner fra 17 Brugeranmeldelser
$temptype logo

Definition på SEO / Søgemaskineoptimering

SEO er ganske enkelt:

  • Optimere en hjemmeside / webshop til maksimalt at udnytte mulighederne for at få gratis trafik fra Googles søgeresultater
  • Arbejdet med SEO involverer både sprog, teknik og decideret programmering
  • Effektiv SEO indebærer en kontinuerlig proces med optimering af alle elementer - det er det, vi i sin tid døbte "360 graders SEO".

Med søgemaskineoptimering taler du direkte til og med kunderne

  • 20 år med søgemaskineoptimering har lært os, hvad der virker. For dig!
  • Du får 100% dedikation til din succes – den er nemlig også vores succes
  • Absolut unikt sammensatte løsninger, der er tilpassede præcist dine behov
  • Frihed: Her er der ingen kontrakter. Kvaliteten af vores arbejde skal nok holde dig hos os
  • Garanti for professionel søgemaskineoptimering – og en jernvilje til at nå resultater
  • ALT arbejde udføres “in-house” – og Thomas Rosenstand udfører alt SEO arbejde
  • Det kan vi sagtens sige – men vores kunder er enige: Referencer

Men først skal de finde dig – og det sørger vi for!

Øverst i Google

SEO - Hvad er det? Søgemaskineoptimering er vores håndværk

Vores erfaring med SEO er ældre end Google

  • SEO er den engelske forkortelse for Search Engine Optimization, og betegnelsen er i dag både dansk og international.
  • SEO er en balance mellem teknik, sprogbrug og dyb forståelse for menneskers opfattelse af det, de ser på en hjemmeside – kombineret med en lige så dyb forståelse for, hvordan søgemaskiner som Google vurderer og placerer en hjemmeside
  • I Danmark betegnes det ofte “SEO optimering”, hvilket er en pudsig dobbeltkonfekt
  • Hvordan bliver du synlig? Få et uforpligtende opkald fra mig her >

 

Få et opkald fra Thomas Rosenstand - Det første skridt på vejen til den ultimative SEO løsning starter i dag lørdag, 21. september 2019

Invalid Email
Invalid Number

Vores kunder er her i mange år

- i 2019 fejrer vi 17 års jubilæum med den ældste kunde.

LAKUDA ApS har siden 2011 benyttet sig af Concept Interest og Thomas Rosenstand. Efter vores mening er Thomas second-to-none indenfor sit felt – han er en kæmpe kapacitet indenfor Google og generelt indenfor alt der kommer i berøring med nethandel. Landskabet Vi agerer i ændrer sig ofte radikalt og Thomas har altid fingeren på pulsen så når noget nyt kommer op har han altid et svar vi kan bruge til noget. Vi føler os godt rustet til at møde fremtidige udfordringer med Concept Interest som vores leverandør på SEO mm.”

Lars Løvendahl-Hansen

Fra Jakodan A/S startede samarbejdet med jer, har vi mere end fordoblet tilgangen af nye kunder. Det er helt forrygende, og vi er meget, meget tilfredse. Vores varmeste anbefalinger til Concept Interest!

Nina Jørgensen

En aftale er en aftale

Vi er bund-jyske, og et ord er et ord. Altid og hver gang. Sådan kan vi bedst lide det, så sådan gør vi.

Vi fikser det

Desværre er der altid noget at komme efter på en ny hjemmeside eller webshop. Vi fikser det!

Priser

Vi arbejder KUN på aftalt pris - og måler du vores prisniveau efter effekt: Vi er billigst!

 Hvad er Søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering er billig og effektiv markedsføring rettet mod mennesker, der bruger søgemaskiner til at finde en service, et produkt eller en vejledning. Søgemaskineoptimering er sandsynligvis den billigste markedsføring, der findes - og den er rettet mod dem, der søger efter det, du tilbyder. Omkring 72% af alle, der søger på Google, vælger et resultat på side 1! (kilde)

Synlighed i søgemaskiner er et must - især hvis du sælger varer via nettet. Så enkelt er det! At optimere hjemmesider til maksimal synlighed i Google og andre søgemaskiner er vores speciale, og det har det været siden 1999.

Metoder til at komme øverst i Google

Hos os kan du regne med gennemprøvede løsninger baseret på den erfaring, det giver at være blandt de ældste i branchen for søgemaskineoptimering i Danmark. Husk på, at dine mulige kunder ikke finder dig ved at søge på dit firmanavn - men derimod ved at søge på det behov, din virksomhed kan dække hos dem.

Det handler altså om at afdække, hvilke søgeord dine mulige kunder benytter, når de søger på nettet. Derefter skal din hjemmeside programmeres til at fremgå højt på søgeresultaterne på Google og andre søgemaskiner. Det kræver organisk søgemaskineoptimering - og det kræver eksperter.

Søgemaskineoptimering
Hvordan?

Vi arbejder helst i en 360 graders proces med teknik, semantik, linkbuilding og konverteringsoptimering. Og vi arbejder med dig, med dit webbureau og med alle, der kan hjælpe os til at nå dine mål!

Vi arbejder med lige præcist de områder, hvor der er behov for det på din hjemmeside eller webshop. Det kan være teknisk optimering som for eksempel forbedring af loadtider, korrekt brug af Schema Markup, intern linkstruktur og meget mere.

Vi arbejder med sproget, hvis der er behov for det – analyserer dine tekster og sidetitler. Udfordrer dine søgeord og finder nye veje at få dine kommende kunder i tale. Vi arbejder med at skaffe dig links. Vi tjekker, at du er mobilvenlig. Altså både såkaldt “on-site” og “off-site” optimering.

Søgemaskineoptimering er 360 grader

Søgemaskineoptimering er i den grad en 360 graders proces, hvor talemåden “Ingen kæde er stærkere end det svageste led” passer perfekt. Vores 20 års fuldtidserfaring med at optimere hjemmesider kommer dig tilgode – vi ser mere end de fleste, og vi ved, hvordan tingene skal rettes, ændres og optimeres.

Der er så meget mere i optimering af hjemmesider i dag end blot lidt søgeord, lidt teknik og nogle links. SEO handler også om PR (Public Relations), socialt omdømme, branding og integration i kulturen i virksomheden.

Du kan sige, at det at ligge højt i Google er blevet en voksen disciplin, der kræver indsigt og forståelse i relation til markedsføring. Om du vil have en løsning 100% udført af os – en løsning med anvisninger på selv at gøre det hele eller en kombination: Det er op til dig. Sammen finder vi ud af, hvad der er bedst til din forretning og dine ambitioner om placeringer i Google via organisk søgemaskineoptimering.

Dansk søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering (Også kendt som SEO optimering) er den danske betegnelse for Search Engine Optimization, og det er processen at optimere en hjemmeside eller en webshop, så den på samme tid får så gode placeringer som muligt i søgeresultaterne i Google og Bing, og samtidig er brugervenlig, hurtig at indlæse og funktionel på tværs af platforme og skærmstørrelser. Processen handler basalt set om disse områder:

  • Teknisk optimering
  • Sproglig optimering – adressering af det, potentielle kunder søger efter
  • Linkbuilding – at skabe indgående links fra andre hjemmesider

Søgemaskineoptimering tekster

Fig. 1: Sådan ser det desværre ud på mange hjemmesider. Der er brugt et yderst korrekt og fagligt sprog, hvor de benyttede ord er uangribelige rent fagligt. Men de ord og vendinger, som potentielle kunder benytter – de er der ikke. Her er behov for SEO med fokus på en sproglig gennemgang af hjemmesiden, brugen af termer og opbygning af afsnit, overskrifter og sidetitler.

Fig. 2: Her ser det bedre ud. Der er benyttet ord og vendinger på hjemmesiden, som kunderne også benytter i deres sprogbrug. Derfor genereres der trafik til hjemmesiden fra søgemaskinerne – men stadig kun på de ord, hvor der er sammenfald mellem hjemmesidens  og de søgendes sprogbrug. Det er illustreret med den lysegrå del. Her er potentiale for flere gæster/flere kunder. Og med velskrevne tekster i respekt for den måde, for eksempel Google arbejder med LSI (Latent Semantisk Index), er der ikke så langt til endnu bedre resultater.

Fig. 3: Det er her, guldet i søgemaskineoptimering ligger. Teksterne på hjemmesiden i form af produktbeskrivelser, servicebeskrivelser etc. er udfærdigede med brugerne som udgangspunkt. Det skaber de bedste forudsætninger for synlighed i søgemaskiner, og det giver gæsterne på hjemmesiden en fornemmelse af tryghed. Her tales ikke hverken ned eller op til læseren – men lige i øjenhøjde. Det er der, magien skabes!!

Svar på spørgsmål er god søgemaskineoptimering

I langt de fleste tilfælde er det, vi kalder for “enkeltordstyrraniet” slut! Det handler i lige så udpræget grad om at være synlig, når potentielle kunder stiller spørgsmål i Google. Det er super at ligge højt på “slagboremaskiner” – men det er også vigtigt at ligge højt på “hvordan borer jeg i beton?”.

Sidstnævnte søgning udføres af mennesker, der har brug for hjælp til at finde den rigtige boremaskine – og giver du dem den hjælp, får du også lov at sælge dem boremaskinen.

Besvar dine kunders spørgsmål – så vil både de og Google elske dig!

  • Pris på optimering til Google?

    Prisen på en opgave afhænger af en lang række faktorer – lige fra typen af din hjemmeside/shop over konkurrencesituation til geografi. Derfor arbejder vi ALTID på tilbud, der er baserede på din situation. Og vi ser på det omfang af de enkelte opgaver, der skal til, før du når i mål.

  • Hvad siger Google?

    Korrekt udført søgemaskineoptimering er i Googles interesse, og de udgiver da også et væld af vejledninger på området. Jo bedre optimeret en side er, jo nemmere er det for Google at ranke den. Google er lige så positivt stemt for god søgemaskineoptimering, som de er negativt stemte for dårlig ditto.

  • Hvad med linkbuilding?

    Linkbuilding er - som det altid har været - en yderst væsentlig del af arbejdet med søgemaskineoptimering. Vi er i al beskedenhed de mest erfarne på området, og du kan læse mere om, hvad vi mener med linkbuilding her.

Hvad betyder SEO?

Det er en forkortelse for Search Engine Optimization – på dansk også kaldet søgemaskineoptimering.

Skal SEO vedligeholdes?

I et eller andet omfang ja. Det afhænger af mange faktorer som for eksempel typen af hjemmeside og konkurrencen. Nogle gange er en begrænset vedligeholdende linkbuilding nok.

Koster det noget at få tilbud på SEO?

Ikke hos Concept Interest. Det er ganske gratis og uden forpligtelser for dig at få et tilbud på SEO.

Er der garanti på SEO?

Vi giver den eneste garanti, som vi ærligt kan leve op til: Vi gør vores bedste baseret på 20 års erfaring med søgemaskineoptimering. Vi lever udelukkende af anbefalinger og vores gode rygte, og det agter vi ikke at spille hasard med! Læs mere om garanti her.

Kan man se referencer på SEO?

Ja – naturligvis 20 år med søgemaskineoptimering har givet en del af dem, og der er flere, end vi viser her på hjemmesiden. Du kan ringe og spørge eller se et udvalg af referencer her

Hvem udfører SEO arbejdet?

Vi laver alt inhouse! Det er Thomas Rosenstand selv, der udfører for eksempel SEO-analyser, rapporter og linkbuilding.

Hvad kan og skal du selv gøre?

Du skal have viljen for at nå i mål

Som jeg er kendt for at gentage: Søgemaskineoptimering er en 360 graders proces. Du kan også betragte det som et hjul på en ethjulet cykel, om du vil.

Er hjulet 100% rundt og i total balance, kører det bare - men selv den mindste urundhed, og du bumler afsted. Sådan er det også med det at få gode placeringer, der giver penge, i Google. Det er kun muligt at opnå, når der er harmoni. Og jo større konkurrence på dit felt i Google - jo mere væsentligt er det, at ALT går op i en højere enhed.

Hvad betyder det så for dig?

Du skal have viljen og mulighederne til at bringe din hjemmeside / webshop i bedst mulige stand. Det inkluderer blandt andet:

Undgå duplicate content

Det er stadig et af de største problemområder, vi støder på - og det har ofte en voldsomt negativ effekt på dine placeringer. Både dit eget arbejde med tekster og især sikringen af, at teknikken ikke skaber duplicate content, har afgørende betydning for din succes.

Være mobilvenlig og hurtig

Der er absolut ingen vej udenom en 100% mobilvenlig hjemmeside. Det indebærer ikke kun, at hjemmesiden skal være responsiv - men også at hvert eneste billede og hvert eneste stykke grafik er optimeret med nidkærhed.

En lynhurtig hjemmeside er ikke kun en væsentlig faktor for dine placeringer - det er også afgørende for brugervenligheden. og midt 2018 blev alle hjemmesider, der ikke er med HTTPS, markerede som usikre i Google Chrome, der er den mest benyttede browser i verden. Skal din hjemmeside have det skilt på sig?

Tekster der spiller

Dine tekster - dem ALLE SAMMEN - skal være lige i øjet. Målrettede det, der søges efter, besvarende, uddybende og sælgende. Der er ingen vej udenom mere - sådan er det. Læs mere om "Gør Det Selv".

Dermed nåede du enden på denne side - næsten da. Lad os tage en snak om dine behov i Google. Det koster ingenting, og kan du lide, hvad vi foreslår, får du et godt tilbud på SEO. Så bliver det ikke nemmere, vel?

Læs her, hvad andre - der er kunder her - siger: Referencer.

SEO i Danmark

Der er næppe noget område indenfor markedsføring, der er omgærdet af mere mystik og forbandet med flere selvudnævnte guruer end SEO og søgemaskineoptimering til Google. Fakta er, at der er meget lidt mystik eller hokus pokus - til gengæld er der håndværk, teknik og indgående markedsforståelse bag succes med SEO.

Fagområdet kendes i øvrigt under en del mere eller mindre sprogblomstrende betegnelser som for eksempel: Google optimering, SEO-optimering, søgeordsoptimering.

Vores håndværk er optimeret gennem 20 år - vi startede nogle måneder, før Google gik i luften med Alta Vista. Og lidt har vi da samlet op undervejs af viden, erfaring kunder. Vores ældste SEO kunde fejrer 17 års jubilæum med os i år.

Det er - i al ubeskedenhed - os, der har oplært en stor del af de SEO folk, der i dag arbejder på området i Danmark. Enten direkte via kurser eller indirekte via for eksempel SEO-LEX.

Hvad koster SEO? Klik her og se svaret!

Den grundlæggende formel for SEO

Fra forrige årtis delvist bevidstløse fokusering på nøgleord og "keyword density" er vi nået frem til en væsentlig mere voksen tilgang til arbejdet. Og det er en tilgang, der reelt handler om markedsføring på verdens suverænt største og mest effektive markedsplads: Google.

Blandt de væsentligste elementer i processen bør nævnes:

  • Indsigt i kundeemners søgninger på Google i relation til, hvor de er i beslutningsprocessen. Det kaldes også for en søgeordsanalyse.
  • Teknisk optimering handler om hastighed, markup med schema.org, mobilvenlighed etc. Hele det område kaldes for teknisk SEO.
  • Konverteringsoptimering - altså at få hjemmesiden til at skabe salg, henvendelser etc. Det er vigtigt for både det endelige resultat af en proces med SEO - og for dine placeringer i Google, da de også måler på det.
  • En mere overordnet strategi så alle ved, hvor vi skal hen. Det handler om samspil - også internt i din virksomhed, så alle trækker på samme hammel for at nå målene.
  • Læs mere om, hvordan SEO fungerer her

SEO, søgemaskineoptimering og Google forklaret

Med næsten 20 år med Google og SEO er det klart, at der ikke er mange sten, der ikke er vendte. Nå ja - de små 20 år gør os faktisk til det ældste SEO firma på dansk, da vi aldrig har været nødt til at skifte navn.

En af de store udfordringer er og har altid været at forklare begrebet SEO til ikke-fagfolk. Men lad os prøve:

Jeg holder en del foredrag om SEO (søgemaskineoptimering) - både for små sluttede kredse og for forskellige institutioner og organisationer. Det er klart, at jeg får mange af de rigtigt gode spørgsmål ved de lejligheder. Et af de mest stillede er: "Hvad ER det egentlig, det handler om - det der SEO?".

Så er det, jeg kan gå i "lang tale modus" og fabulere om inbound links, page titles, descriptions, anchor text og meget mere.

Effekten af den slags tale er usvigeligt sikker på alle, der ikke er smånørdede: Øjnene bliver fjerne og nærmest lidt tomme. Det dur jo ikke, vel? Derfor har jeg fundet på en forklaring, som faktisk alle kan forholde sig til.

Den er en lille smule lang - men til gengæld indeholder den både is, strandliv, bikini babes og muskuløse hunks. Det hjælper lidt på længden, ikke?

Bemærk: Nyt design hos Google medfører nye "regler" for sidetitlers længde. Tjek dine sidetitler med dette værktøj: https://www.concept-i.dk/#titel

Hvad er SEO?

Du er ansat af et firma, der udgiver et katalog, der indeholder alle de bedste steder at købe is i verden. Din opgave er at finde og indsamle data om alle de steder - og rapportere dem tilbage til din arbejdsgiver, der så sætter kataloget fint op og udgiver det.

Dit job er dermed nøjagtig det samme, som de søgerobotter, der gennemtrævler internettet - f.eks. Googlebot, der er Googles lille sladrehank.

Du ankommer nu til en strand i Danmark. Du har aldrig været der før. Der er en trappe oppe fra vejen ned til selve stranden. Du stiller dig øverst på trappen og danner dig et overblik. Du kan se, at der ligger tre træbygninger umiddelbart i nærheden. På taget af hver bygning er der et skilt. Du kan sagtens læse, hvad der står på skiltene:

  • Bygning 1: "Valdemar Petersen - etableret 1932"
  • Bygning 2: "Velkommen til Casa Gela - Tlf. 12 12 12 12"
  • Bygning 3: "Strandens bedste is - vi serverer is med et smil"

Det, du ser her, er det samme som titlerne på en hjemmeside. Det er den, du kan se allerøverst i din browser. Og endnu mere væsentligt: Det er den, du kan se som overskrifterne i resultatsiderne, når du har søgt efter noget i en søgemaskine!

Hvad er søgemaskineoptimering og SEO? Du har allerede nu dannet dig et indtryk af netop denne strands udbud af is. Tilsyneladende er der kun én iskiosk på stranden... Men du er en samvittighedsfuld medarbejder, og derfor begiver du dig ned på stranden for at undersøge alle tre bygninger, så du kan levere en god rapport til din arbejdsgiver.

Hvad ser Google?

Du når frem til bygning 1. Der er tomt foran bygning 1, og døren sidder lidt skævt på hængslerne. Du går ind, og du ser en række kølediske med låg over. Der er ingen skilte på kølediskene, der fortæller, hvad de indeholder. Og der er ingen ekspedient. Du må gå igen - uden at blive et hak klogere.

Det eneste du ved er, at bygningen tilhører Valdemar Petersen, og at den har gjort det siden 1932.

Bygning 1 kan du sammenligne med en hjemmeside med en dårlig sidetitel og uden en god linkstruktur internt (ingen skilte på kølediskene). Der var heller intet sitemap (ingen ekspedient), der kunne hjælpe dig til at afklare, hvad der blev solgt i bygning 1. Der var heller ikke nogen, der linkede til stedet (ingen mennesker udenfor der kunne pege på bygningen). Hvis du var en søgerobot, ville du sætte et stort minus ved den hjemmeside - den skal ikke med i kataloget.

Forklaring på SEO

Du begiver dig nu hen mod bygning 2. Undervejs møder du nogle mennesker (nogle ser lidt forhutlede ud - ikke den type, du ville låne en femmer til), der står og peger hen mod bygning 2. Nogle af dem er tavse - andre siger ting som "Gå den vej" eller "Se der henne". Bygning 2 er pæn og nydelig, og på døren hænger en prisliste, der viser dig, at her sælges der faktisk is.

Hvad er der indenfor?

Indenfor er der flere kølediske og en venlig ekspedient. Du beder ekspedienten om at fortælle dig om forretningens udvalg, og det gør ekspedienten. Du tager flittigt notater, som du kan give din arbejdsgiver:

Bygning 2 er en hjemmeside, som andre linker til (de pegende mennesker). De fortæller dog ikke, HVAD de peger mod - men de peger da i det mindste. Det kan du sammenligne med linktekster som "klik her", "se mere her" osv. Indenfor var der en ekspedient (et godt sitemap) og skilte med priser (gode interne links). Hvis du var en søgerobot, ville du nu have en anstændig mængde information at rapportere hjem til datacentret.

Så går du videre mod bygning 3. På vejen hen mod bygningen møder du adskillige flotte bikinipiger og flotte fyre (med muskler), der står og peger hen mod bygning 3, mens de siger ting som "Byens bedste is er den vej", "Skal du have is, er det bygning 3" og "Klar til is? Så er det bygning 3 - uden fis".

Det store skilt på taget af bygning 3 fortæller dig allerede tydeligt, hvad du kan vente dig. Indenfor er der utroligt rent, ryddeligt og hyggeligt. Overalt hænger der skilte med billeder og forklaringer, der beskriver hver eneste is, der sælges. Og ekspedienterne er imødekommende, søde og kompetente.

De ved alt - og de fortæller det uopfordret. Dine noter er omfattende, og du har nemmere ved at lave dem her, end du havde i de andre bygninger, for du kan faktisk bare skrive af efter skiltene.

Bygning 3 er en hjemmeside, som andre og meget troværdige hjemmesider linker til (bikini babes og strandløver er pr. definition altid troværdige...). Ikke nok med at de peger på hjemmesiden - de forklarer også, hvad der venter, hvis du følger deres pegning: Noget med is, is og atter is. Selve hjemmesiden er forsynet med et godt sitemap (kompetente ekspedienter) og en særdeles velkonstrueret linkstruktur (de mange skilte med udførlig information). Hjemmesiden er godt programmeret til at tage godt mod både mennesker og søgerobotter (der var rent, ryddeligt og hyggeligt).

Hvad betyder SEO optimering Det store skilt på taget af bygning 3 fortæller dig allerede tydeligt, hvad du kan vente dig. Indenfor er der utroligt rent, ryddeligt og hyggeligt. Overalt hænger der skilte med billeder og forklaringer, der beskriver hver eneste is, der sælges.

Og ekspedienterne er imødekommende, søde og kompetente. De ved alt - og de fortæller det uopfordret. Dine noter er omfattende, og du har nemmere ved at lave dem her, end du havde i de andre bygninger, for du kan faktisk bare skrive af efter skiltene.

Hvordan læser Google en hjemmeside?

Nu er du nået til det punkt, hvor du skal hjem og anbefale din arbejdsgiver, hvilken af de tre bygninger, han skal sætte øverst i kataloget. Din arbejdsgiver har kun ét ønske i hele verden: At fremstille det bedst mulige katalog, der så ærligt som muligt anbefaler den bedste løsning øverst - for gør han det, kan han sælge flere annoncer i sit katalog.

Så er det tid at inddrage dig lidt, så du ikke falder helt i søvn: Hvilken af de tre bygninger tror DU, at du vil anbefale som den bedste iskiosk? Du svarer forhåbentlig "Bygning 3". Hvis ikke - læs forfra 🙂

Iskiosker og SEO?

Du har nok regnet ud, at din arbejdsgiver er en søgemaskine - f.eks. Google. Og du har også regnet ud, at hvis du havde til opgave at besøge SAMTLIGE denne verdens iskiosker, har du meget travlt. Derfor vil du være nødt til at skynde dig helt ekstremt med hvert besøg. Og derfor må du forlade dig på de informationer, som de enkelte iskiosker og de mennesker, der anbefaler dem ved at pege på dem, giver dig, for du har ikke tid til at smage på al isen i hver kiosk (du bliver også bare alt for fed, hvis du prøver).

Links er anbefalinger

Det betyder altså, at den iskiosk der bedst formår at blive anbefalet af troværdige mennesker (masser af links fra andre og troværdige hjemmesider - læs evt. om linkbuilding), bedst forklarer sin mission med et skilt (sidens titel), bedst forklarer sit udbud (sitemap, interne links, beskrivelser) og bedst holder pænt, ryddeligt og indbydende (god programmering) også er den iskiosk, du anbefaler som værende den, der står øverst.

Og når først stranden myldrer af mennesker, går de såmænd også efter skiltet, der lover dem "Strandens bedste is". Stol trygt på det! Logisk nok, ikke?

Og se - det er søgemaskineoptimering faktisk også i de fleste tilfælde. Der ER flere nuancer end dem, jeg her beskriver. Men det er faktisk hovedtrækkene. Kunsten består bare i at finde de rigtige bikini babes, den rigtige tekst på skiltet på taget, de bedste skilte på kølediskene og de rigtige ekspedienter - så sælger du is. Mange is!

Den menneskelige forklaring på SEO og optimering

En søgemaskinenørd vil sikkert grine af denne forklaring - og det må de også gerne gøre. Mens de griner, bruger jeg min historie med iskioskerne til at forklare lægmand, at det ikke er hekseri, vi laver, når vi arbejder med søgemaskineoptimering. Det er bare en omgang sund fornuft, lidt gefühl, en portion instinkt - og rå mængder hårdt arbejde. Lige som med alt andet, der skaber arbejde, omsætning og indtjening for andre - og det er jo vores mission.

En enkelt skarpsindig læser eller to vil måske spørge: "Jamen - hvis det nu er almindelig viden, hvorfor laver alle programmører så ikke bare hjemmesiderne rigtigt?". Det er der en god forklaring på - og vi bliver i universet med iskioskerne: Hvis man er tømrer (måske en meget dygtig tømrer endda), kan man bygge en rigtig flot og solid iskiosk, der overholder ethvert bygningsreglement.

Der skal eksperter til

Men selv verdens bedste tømreruddannelse indeholder ikke lærdom om, hvordan en iskiosk indrettes, så den sælger. Og havde du en iskiosk selv, ville du vel næppe lade tømreren bestemme teksten på dit skilt på taget og teksterne på dit menukort, vel? Hvorfor er det så lige, du lader programmørerne bestemme det på din hjemmeside?

Jeg håber, du nu er lidt klogere på et af livets store spørgsmål - nemlig: Hvad er  SEO / søgemaskineoptimering?

Overvej at få udført en komplet analyse og rapport på din hjemmeside / webshop.

Opdateret: lørdag, 21. september 2019

 

Køb SEO-LEX 19

Den danske "bibel" om SEO - opdateres årligt

Få et opkald

En telefonsamtale er starten

  • SEO er en evig proces

    Arbejdet stopper ikke - heller ikke, når du er blevet nr. 1 i Google. Dels skal du sikre, at dine gæster bliver til kunder, og dels skal du sikre, at dine konkurrenter ikke render med din 1. plads. Du får hjælp til den proces af os - eller vi udfører det hele for dig. Det er noget, vi aftaler på baggrund af dine behov og muligheder.

  • Dine placeringer i Google

    Du kan og bør holde øje selv - men du skal naturligvis sikre, at du søger upersonaliseret og uden søgehistorik.

    Hvis du bare vil have det hele serveret på et sølvfad, kan vi gøre det for dig til beskedne 99 kroner om måneden. Det er faktisk billigt og smart. Det kan du bestille lige her.

WordPress

Ja - det er i dag det største CMS i verden, og vi har arbejdet med SEO på WordPress siden version 1. Kom du blot med din WordPress - uanset om det er en hjemmeside eller en shop!

Hvad koster SEO?

"SEO priser?" - "Hvad er prisen for søgemaskineoptimering?".

  • Investeringen i SEO afhænger størrelsesmæssigt af mange faktorer, der spænder lige fra geografisk område over konkurrencesituationen til egen tekniske og sproglige indsats.
  • Ethvert professionelt SEO bureau udfærdiger konkrete og unikke tilbud, da der ikke er 2 ens opgaver.
  • Pakkeløsninger til en fast pris er sjældent anbefalelsesværdige.

Det er et evigt tilbagevendende spørgsmål: "Hvad koster SEO?". Og svaret på, hvad SEO koster, kan kun gives seriøst og professionelt med et individuelt tilbud. Det er helt uden omkostninger for dig - naturligvis. Husk, at du ikke betaler moms hos os!

Prisen på SEO kan ikke opgives med diverse pakkepriser. Kun helt nye i branchen kan finde på at tilbyde pakkepriser på søgemaskineoptimering - ingen erfaren og professionel SEO mand ville nogensinde være bekendt at have pakkepriser.

Og det er der en række gode grunde til, som jeg giver dig lige om lidt.

Tilbud på SEO - hver gang

Du har krav på at få et tilbud, der er beregnet på basis af lige præcis din virkelighed. Naturligvis er det helt uden omkostninger for dig at få et tilbud fra os. Vi stiller vores 20 års erfaring med SEO til din rådighed, når vi vurderer opgaven. Det eneste, du skal gøre, er at udfylde kontaktformularen nederst på siden her - så ringer Danmarks mest erfarne SEO specialist til dig hurtigst muligt!

Pakketilbud på SEO?

Jeg lovede dig grundene til, at ingen ærlig og hæderlig SEO mand vil arbejde med pakkepriser. Dem får du her:

  • Der findes ikke 2 ens hjemmesider, hvorfor behovet for indsats på hjemmesiden såvel som med link building vil variere fra sag til sag.
  • Konkurrencesituationen er helt forskellig fra branche til branche, fra lokalområde til lokalområde - eller fra land til land.
  • Hvis vi skulle følge "logikken" bag pakkeløsninger, ville det betyde, at en lille webshop med måske 200 produkter skulle betale samme pris som for eksempel en kæmpe webshop med 20.000 produkter. Eller at en hjemmeside for en hypnotisør i Esbjerg skulle betale det samme som Maersk. Enten får de store alt for lidt - eller de små betaler alt for meget.
  • Der er helt enorme forskelle på, hvad der skal til for at skabe god synlighed for en hjemmeside. Nogle hjemmesider er teknisk tæt på perfekte - andre er det stik modsatte. Hvordan skulle de to yderpoler nogensinde skulle betale det samme?

Derfor kan vi ikke sælge dig pakkeløsninger eller "one size fits all SEO".

Af samme årsag kan vi ikke bare slynge et svar ud på spørgsmålet om, hvad søgemaskineoptimering koster. Det er ganske enkelt ikke muligt at give bedre svar end "mellem 2.000 og 2.000.000 kroner" på det spørgsmål. Det svarer lidt til at spørge, hvad et hus koster - uden at fortælle hvor stort, det skal være, hvor det skal ligge osv.

I øvrigt bør du læse disse artikler, inden du begynder at forhandle priser på søgemaskineoptimering:

Forventninger til resultater af optimering

No Cure No Pay 

Tilbud på søgemaskineoptimering - SEO priser

Bevares - det giver os mere arbejde, at hver eneste opgave skal vurderes, beregnes og afvejes, før vi kan udfærdige et tilbud.

Til gengæld rammer vi altid rigtigt, og det er en af årsagerne til, at vi i dag er det ældste SEO firma i Danmark. Det er vi faktisk stolte af i en branche, hvor navneskifte, nye forsøg og konkurser præger billedet.

Vi startede i 1999 med SEO, og vi er her stadig - det er der ingen andre, der kan prale af. Vil du have et for dig uforpligtende tilbud på SEO? Start med at kontakte os!

Hvordan virker / fungerer SEO?

Det er et meget stillet spørgsmål, og for at besvare det, skal vi lige repetere et par fakta:

  1. SEO er optimering af en hjemmeside eller webshop, så den bedst muligt får synlighed i Google på det, kunder søger efter
  2. Altså er det reelt set reklame - marketing om du vil
  3. SEO er et mix af teknik, design, sproglig forståelse og - ikke mindst - indsigt i kundernes tankemønstre

Disse 3 hovedpunkter tager vi en gennemgang af på denne side. Men inden vi gør det, må vi hellere slå fast én gang for alle:

SEO er ikke noget, man installerer på sin hjemmeside eller fikser over et par kopper kaffe!

SEO er optimering

Når vi taler om begrebet, taler vi om både små og store forbedringer på hjemmesiden, der hjælper mennesker til at forstå indholdet bedst muligt. Forstår mennesker det, er sandsynligheden for, at Google også er med på vognen så meget større. Det er så afgørende vigtigt at forstå, at du ikke kan blive synlig på noget som helst, der ikke er indgående beskrevet på din hjemmeside.

SEO er reklame

Du kan sammenligne det med et billboard. Først designes et budskab, der skal formidles. Dernæst sættes det grafisk lækkert op. Så skal selve billboardet produceres, hvorefter det opsættes. Og er det hele gjort rigtigt, ses det af masser af mennesker, der forstår budskabet - og handler på det!

Men desværre et det kun sjældent, at det er gjort rigtigt. Hvis vi bliver i sammenligningen med billboards, kan det være problemer som:

  • Skriften er så lille, at ingen kan læse den
  • Billboardet er vendt på hovedet - eller med bagsiden ud
  • Billboardet er anbragt et sted, hvor der er mest trafik om aftenen - men uden belysning
  • Eller det er placeret et sted, hvor ingen ser det

Vi kan nok være enige om, at det er dårlig reklame? Det triste her er, at nærmest flertallet af nye hjemmesider og webshops er så fejlbehæftede i relation til SEO, at det er en skændsel.

Hvad gør man så ved det?

SEO er 360 graders indsigt

Det handler om at vide, hvad de potentielle kunder søger efter - for det første. Derefter handler det om at servere dem indhold, der giver svar på det, de mangler svar på - eller produktet, der løser deres behov. Indholdet skal så kunne findes af søgemaskiner (Google) - og det betyder, at vi skal arbejde med teknik og programmering, så alle de skrevne og uskrevne regler er overholdte.

Men det stopper ikke der. Vi skal også sikre os, at så mange besøg på hjemmesiden som muligt bliver til kunder. Ellers er det hele jo ligegyldigt. Det er der, forståelsen for mennesker handlingsmønstre på en hjemmeside spiller ind. Der skal være tryghed om både produkt og leverandør, og det er ofte små detaljer, der gør hele forskellen på, om det er dig eller din konkurrent, der får ordren. Prisen spiller selvfølgelig en rolle - men meget mindre end de fleste tror.

Så hvordan fungerer SEO?

Nu har du fået et lille indblik i nogle af de faktorer, der spiller ind. Vi vil meget gerne give dig et meget større indblik, når vi skal i gang med et samarbejde om at få dig til at vinde i konkurrencen om kunderne.

Nå ja - faktisk vil vi gerne give dig et forspring inden da. Det vil vi gøre med bogen SEO-LEX, der er ude i sin sjette udgave, og har status som den absolut bedste bog om SEO, der er skrevet. Uanset om du vil købe dig til alt, til noget eller lave det meste selv: SEO-LEX klæder dig på til opgaven!

Du kan købe SEO-LEX lige her: https://www.seo-lex.dk

Hvis du vil tale med os om SEO, er det bare at udfylde kontaktformularen nederst - så får du en opringning hurtigst muligt fra Thomas Rosenstand. Så bliver det ikke meget nemmere, vel?

SEO med Rosenstand

Thomas Rosenstand

Mr. SEO på dansk

Thomas begyndte professionel SEO få måneder før, Google gik i luften - og siden har han markeret sig som den førende på feltet på dansk. Et utal af foredrag og indlæg på konferencer i ind- og udland, mange år som fast tilknyttet underviser på Teknologisk Institut samt en række bogudgivelser om SEO har cementeret hans status som ekspert på området.

Lad os tale om det!

Hvis du udfylder formularen, får du et opkald fra Thomas Rosenstand - og så afklarer vi, hvad vi kan gøre for dig! I dag lørdag, 21. september 2019 er en god dag at starte på bedre SEO!

Husk: Thomas ringer fra et amerikansk nummer - men alt foregår på jysk.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Rigtige mænd og ditto kvinder deler - og får god karma:

70 27 14 40 (dansk takst)

Vi har åbent mandag til fredag fra 14:00 til 23:00 dansk tid på telefonen.

Du kan skrive en e-mail, når det passer dig - vi svarer lynhurtigt!

SEO-LEX 19 - Bogen om SEO

Vil du lære SEO - så køb min bog, fyldt med alle mine erfaringer fra 20 år i branchen.

  • 426 sider SEO e-bog  – 100 minutters videoer
  • Kendt som "Biblen om SEO"
  • Nyeste udgave: 10. december 2018
Scroll til toppen