Reputation Management Online – pas på dit omdømme

Når der går knas i forholdet mellem virksomheden og omverdenen, er det ultimativt vigtigt at handle rigtigt og hurtigt med professionel reputation management. Der er ikke plads til at tøve eller til fejltagelser, og det gamle mundheld om, at “man ikke skal græde over spildt mælk” holder ikke. Spildt mælk skal håndteres omgående – ellers kommer der pletter! Det kan mange danske virksomheder, der ikke har afværget dårlig og ufortjent omtale på nettet med forstandig reputation management skrive under på. Og online reputation management er effektivt, når det udføres rigtigt – og gerne inden en evt. krise opstår. Reputation Management på nettet / på Google er reelt en mere sofistikeret form for SEO.

Online Reputation Management

Vi står parate med et beredskab, der er udviklet kontinuerligt siden 2001, hvor vi udførte vores første opgave med omdømmebeskyttelse på nettet. Og fremfor alt står vi parate med viden og værktøjer til den uendeligt vigtige forebyggende indsats.

Krisekommunikation på nettet – med dertil hørende søgeoptimering og hurtig synlighed i Google på kritiske søgninger er en del af den service, vi yder.

Kontakt os omgående, hvis der er optræk til mediestorm – og oplev, hvordan stormen kan vendes og udnyttes optimalt med en vel tilrettelagt indsats, der både hjælper på det akutte problem og styrker din virksomheds generelle omdømme på nettet. Det er, hvad online reputation management handler om.

Hvor vi ikke kan hjælpe med Reputation Management

Lad os slå fast, at vi ikke kan eller vil hjælpe, hvis den negative omtale omhandler forhold, hvor der er faldet en dom i en dansk domstol, der går dig og din virksomhed imod – eller hvis der er tale om sager, der involverer vold eller anden hård kriminalitet.

Reputation Management – vær proaktiv

Vær proaktiv og lad os sørge for, at de gode ord dominerer i søgemaskinerne – det er nemmere end at være reaktiv og slukke ildebrande. Er det gået galt, rykker vi ud i lyntempo! Og så fortroligt som det nu er muligt at gøre det, når det efterfølgende skal virke i søgemaskiner.

Internet Reputation Management kan i den grad betyde forskellen i en verden, der agerer online i realtid. Den gode historie kan spredes på få øjeblikke – og det kan den dårlige også.

Tag en fortrolig snak med Thomas Rosenstand om online reputation management. Thomas Rosenstand var blandt de første i Danmark til at arbejde med Reputation Management online.

Online Reputation Management

At beskytte sin virksomhed mod dårlig omtale er helt legitimt. Den bedste metode til online reputation management er naturligvis at sikre sig mod utilfredse kunder ved at levere en udsøgt service. Det er bare ikke altid nok.

Hvis du eller din virksomhed f.eks. har haft en uheldig episode for flere år siden, der gav dårlig omtale på nettet, vil denne negative omtale være synlig i søgemaskiner i måske flere år. Og måske er den uheldige sag i mellemtiden afklaret til alle parters tilfredshed. Det kan andre bare ikke læse ud af de negative omtaler.

Internet reputation management er derfor nødvendigt – både som forebyggende foranstaltning og som reparerende foranstaltning. Og i en verden, hvor aviserne f.eks. ikke vil være med til at give for eksempel en frikendelse for en anklage samme spalteplads på nettet, som de gav historien om anklagen, er du overladt til “nettets barmhjertighed” – hvis du altså ikke selv tager aktion!