Image Alt Attributter - også kendt som og hyppigst omtalt som Image Alt Tag - er en helt ekstremt forsømt del af SEO hos både webbureauer og desværre hos en stor del af dem, der lever af at sælge SEO.
Hvis du har læst SEO-LEX, kender du selvfølgelig alt til Image Alt Tag og til, hvor vigtigt det er.
Hvem er Gnavpotterne?
Lars Koudal kan du se mere om på hans hjemmeside: Larsik Corp
Thomas Rosenstand - jamen det er jo ham her: https://www.concept-i.dk/thomas.html
https://vimeo.com/228955174
Gnavpotterne er stadig DIT show
Nu er det din tur til at skyde med de spørgsmål og/eller kommentarer, du måtte have. Vi er parate!
Godt I får sat fokus alt-tagget. Det e egentlig forbavsende, at folk, der lever af SEO ikke kender til det. Det må anbefales, at bruge jysk grundighed når man vil lære elementerne i ordentlig SEO at kende, og så er i kære gnavpotter jo nogle hyggelige drenge at lytte til. 🙂
Rigtig god weekend herfra.
Tak og i lige måde!
Jeg tror sådan set ikke at folks manglende brug af alt-tagget skyldes uvidenhed, men snarere dovenskab :-). Problemet er nemlig, at det er en af de ganske få ting som stort set ingen besøgende på ens website ser, og derfor springer mange det over og fokuserer i stedet på:
– Overskrift
– Indhold
– Meta titel
– Meta beskrivelse
Dog er der ingen tvivl om at der er trafik at hente ved at ligge godt i billedsøgningerne…
Det kan sagtens være dovenskab også – men i langt de fleste tilfælde er det en “Aha-oplevelse” for dem, jeg gør opmærksomme på problemet. Og så er der jo langt mere i det end blot det at kunne findes i billedsøgninger. Dels ankertekstværdi på billeder og grafik, der er links, og dels det faktum, at indholdet i Image Alt Tag indgår som en del af teksten på den URL, hvor det er.
Sidebemærkning: Meta titel læses ikke af Google. Det er kun title tag, der læses.
Tak for at give mig en noget anden vinkel på alt-tags!
Jeg havde selvfølgelig den sædvanlige alt=”Logo” og den er straks blevet ændret.
Tak for en god video.