Du ved naturligvis allerede, hvad der sker den 21. april 2015: Google ruller for alvor de algoritmeopdateringer ud, der vil sende hjemmesider og webshops, der ikke er mobilvenlige, bagud i søgeresultaterne på mobilsøgninger (søgninger udført fra smartphones, tablets osv.). Det har sat vældig gang i arbejdet med at få gjort diverse hjemmesider parate hos mange – andre tager det mere roligt. Endnu. Det skal nok ændre sig, når virkeligheden rammer, og virkeligheden er – som bekendt – klog!

Hvad med konverteringsraten på mobilsites?

Én ting er at få hjemmesiden / shoppen synlig på mobile søgninger – en anden ting er at få folk til at konvertere. De fleste webshopejere ved, at konverteringsraterne fra mobile gæster er markant lavere, end de er fra desktop-gæster. Det kan der gøres noget ved – og det bliver der gjort noget ved hos de mest fremsynede webshops. Det felt har Benjamin Gundgaard studeret, og med inspiration fra de bedste udenlandske og de få danske sites, der har set lyset, deler han her ud af sine mange, mange guldkorn i et podcast.

Bemærk, at Benjamin senere i år udgiver en ny bog, der kommer til at handle om dette emne specifikt. Hvis du vil have et diskret dunk i nakken, når den er klar, kan du tilmelde dig hans “dunk-i-nakken” liste her: http://www.mobil-ehandel.dk/

Afspil

Andre links fra dette podcast:

Benjamin har lovet at følge tæt med her på bloggen, så spørgsmål og kommentarer kommer du bare med – han skal nok være frisk til at svare. Nå ja – den gamle fra Florida er også frisk, hvis der skulle være noget, du vil vide!

Rosenstand (og Gundgaard) out!