Sådan bruges redirects

Redirects er noget, de fleste har hørt om - og som alt for få forstår at bruge. Manglende eller forkert brug af redirects kan føre til de rene blodbad i Google - og det er jo altså værd at undgå, ikke?

I det foreløbigt sidste indlæg fra Gnavpotterne tager vi hånd om redirects - og har du lyst, kan du tilmelde dig listen herunder, så du får direkte besked når og hvis, vi starter igen.

Tilmeld dig listen her

 

Hvem er Gnavpotterne?

Lars Koudal kan du se mere om på hans hjemmeside: Larsik Corp

Thomas Rosenstand - jamen det er jo ham her: https://www.concept-i.dk/thomas.html

 

Gnavpotterne er var DIT show

Det var det sidste i rækken af gnavne indlæg i denne omgang. Skal vi overveje at fortsætte senere, skal der virkelig knæfald til 🙂 Eller i det mindste lidt mere engagement i kommentarerne end det, vi har set til nu. Det er reelt den eneste måde, vi kan vide, om du har gavn og glæde af den tid, vi lægger i det. Og nej Betty (Lars mor): Det er ikke nok, at du kommenterer igen 🙂

Rosenstand og Koudal out!

P.S.: Link til artikel omtalt i videoen: 302 redirects der går galt

Få et opkald fra Thomas Rosenstand - Så er du på vej til den ultimative SEO løsning!

Invalid Email
Invalid Number

11 kommentarer til “Sådan bruges redirects”

  1. Hej med jer

    Tak for nogle gode videoer som beskriver nogle af de mange misforståelser og problem stillinger i seo verden.
    En skam at det skal ende her.
    God weekend😊

  2. Hej Thomas og Lars
    Jeg holder meget af jeres gnavpotteri. Det er også god foder til mine egne kæpheste så Tak for det 👍

    Jeg bliver lidt i tvivl om det I siger om 301redirect internt.
    Jeg har en kunde der har oprettet dobbelt (DC) sider fordi han har 2 adresser (2 afdelinger)
    Jeg mener at alle sider(url’s) fra afdeling nr2 skal 301 redirectes til samme side for afdeling nr1….. det er rent kopi sider, men de er indekseret i google.

    Jeg har også hørt at for mange interne 301 redirectes giver google unødvendig meget arbejde…. men hvad er så bedst på et domæne med DC
    (her er tale om næsten det halve af domæners samlede oprettede url’er)?
    🤔
    Venligst
    Jette Heine

    1. Hej Jette

      Tak 🙂

      Interne 301 redirects giver mere spild af crawlbudget, og de bør ses som en midlertidig løsning, da der jo ikke kan nævnes én eneste fornuftig grund til ikke at linke korrekt internt. For din kundes vedkommende er der kun én løsning at bruge: Canonical URL Tag. Hvis de 301 redirectes, “eksisterer” de jo ikke mere, og man må jo antage, at de er der af en grund? Hvis han er ligeglad med dem: Nedlæg dem og 301 redirect dem.

  3. I fortjener en salve, her kommer den!

    Jeg har set jer og holder meget af jeres show og derfor vil jeg ogoså være ganske bramfri omkring hvad jeg har på hjertet. Det med redirects er en kende for avanceret, da jeg ikke er webadmin. Jeg gjorde selv noget der er meget værre, nemlig fulgte Frank Kerns råd om kun at have een side og fjernede alle andre sider fra sitet. Tilmed ændrede jeg radikalt siden til kun at omfatte jul, hvilket ændrer alt hvad google skulle have sammenligne med i forhold til vores hverdagstekst på siden. Af total mangel på et markedsføringøkonomi, bruger jeg faktisk google sites til at hoste og “maske” til vores domain TrommeTeambuilding.dk
    Det giver dog den fordel at det ikke kan hackes, med mindre de hacker google – (tror jeg )
    Vel videnede dette kunne gå helt galt, lavede jeg en helt ny firmajulefrokost site, som I kan se her med formular og hele griseriet. https://sites.google.com/view/firmajulefrokost-2017/startside

    Vi har kæmpe succes med TrommeTeambuilding.dk til virksomheder, hver eneste gang vi er ude. Folk griner, er glade og der er masser af læring og humor. Online havde vi en masse trafik i 2008, hvorefter der stort set har været dødt. Vi har aldrig rigtig fået fat online og det kan vi virkelig ikke forstå, for vi har verdens sjovest og mest lærerige teambuidling koncept. Vi har smidt tusinder i Facebook og Google ads. Nyttesløst for det fanger bare nogen der synes det er sjovt at slå lidt på “bongotromme” (det hedder en Afrikansk Djembe). Vi gider ikke rejse 6 timer til den anden ende af landet for 3000 sort. Det er også mere spændende at arbejde med dynamik, tempo og motivation i de profesionelle virksomheder og organisationer.
    Vi går efter musikglade direktører, HR managers, der arrangerer Event, Firmaarrangementer, teammøder mv.

    I slutningen af dette år 2017, har jeg brugt hundreder af timer på at lave en Firmajulefrokost kampagne, da vi gerne vil markere salget af den sidste danske koloni i Vestindien. Ghana var det sted hvor vores danske forfædre afskibede slaverne til Vestindien og altså her min ven kommer fra.

    Jeg havde satset på at tæppebombning af de rigeste kommuner, og organisationer med ads med hjemmelavede grafik fra vores nye julekampagne. Jeg har skaffet både samarbejdspartnere, Danske Slotte, Kostumer, Kolonarisk Mad og Danseinstruktør) til.

    Er jeg bare en dum, eller burde jeg skydes fordi jeg er højrehjernesidestyret, kreativ trommetosse?

    I må bruge og misbruge dette link til at bringe budskabet ud og vil blive rigeligt belønnet, hvis det lykkes bare at finde en eneste kunde der udfylder formularen og betaler.

    Tror I at et sådan koncept nogensinde vil kunne løftes af en magisk marketer?

    Bedste hilsner

    Lars & Kwabena

    Ps. Fordi Kontent bør være King.

    Vores kampagne på fb:

    https://www.facebook.com/firmajulefrokost/

  4. Hej Lars
    Jeg vil ikke sige noget om Facebook og andre sociale medier, da det er udenfor min kompetence. Konceptet kan uden tvivl sælges, men som SEO mand m.m. må jeg sige, at du skal over på din egen hjemmeside og holde dig meget langt væk fra Google sites og deslige.

    Dit design er nok ikke lige det, der vil appellere til rige kommuner etc. Eller for nu at være ærlig: Til nogen overhovedet.

    Jeg er sikker på, at den anden Gnavpotte også skyder ind med en kommentar på et tidspunkt.

  5. Hej Lars og Kwabena

    Tak for salven 🙂

    Din hjemmeside trommeteambuilding.dk viderestiller til https://sites.google.com/site/trommeteambuildingdk/ og det betyder det som Google ser er ikke trommeteambuilding.dk

    Som Thomas siger, du skal over på din egen hjemmeside. Din nuværende opsætning får du ikke noget ud af SEO mæssigt.

    Du beskriver at du fjernede alt dit gamle indhold på hjemmesiden, men det er ikke nødvendigvis det bedste at gøre i forhold til Google og til virksomheder som gerne vil se lidt mere om dig og din virksomhed. Man kan ikke se at du har været online siden 2008 rent indholdsmæssigt.

    Du nævner specifikt at du gerne vil gå efter de rigeste kommuner, og som den anden gnavpotte nævner så er det ikke det bedste design og layout til den målgruppe. Blandingen af mærkelige farver og rodet opsætning er ikke appelerende og skaber ikke tillid.

    Du bør kunne fange kunder online, men angrebsvinkel og præsentation af dit koncept bør du lave helt om.

    Der er ikke noget i vejen med at være “højrehjernesidestyret, kreativ trommetosse” men det sælger du ikke meget af til venstresidestyrede mennesker.

    1. Hej Terkel
      Tak for den demonstration af stor tålmodighed 🙂 Vi må se senere, om der kommer flere. Resten af i år er jeg helt lagt ned af opgaver, SEO-LEX 18 og oplæg til SEOday 18 i Kolding. Men måske i det nye år…

  6. André Nielsen

    Hej Lars og Thomas,

    Jeg er også én af dem, der håber der kommer flere gnavne indlæg i fremtiden.

    Jeg har i hvert fald lyttet med med stor glæde. Så skulle det værst tænkelige ske, at dette var det sidste, skal I have et stort tak for dem I har lavet indtil nu.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *