Få kunder fra Google

Rammer du de rette søgninger?

hvad-soeger-google

Hvad søger folk efter på Google?

De rigtigt kloge vil sikkert sige, at der er mange flere typer, men det er jeg ligeglad med. Jeg opdeler de mennesker, der søger på Google i to kasser, og det er dels nemmere, og dels er det ekstremt vigtigt, at du forstår forskellen på den uvidende og den vidende søgende.

Det er det, fordi du med den traditionelle webshop reelt kun kan adressere én af typerne - nemlig den vidende søgende.

Ofte er søgeordsanalyser helt forfejlede, og det betyder tab af potentiale.

Vidende kontra uvidende

At vide hvad du ikke ved - det er indgangen til at tjene mere!

Hvad er en vidende og en uvidende søgende?

Nu er det nok på sin plads at få defineret, hvad jeg mener med hhv. vidende og uvidende søgende, så vi taler samme sprog i resten af afsnittet, ikke?

Den vidende søgende

Den vidende søgende (fra nu forkortet til DVS) er den, der søger efter ting som for eksempel: "Bosch boremaskine model 16", "Under Armour t-shirt", "Chiptuning til Ford Mondeo 2.0 TDCi" og så videre.

Den uvidende søgende

Den uvidende søgende (fra nu forkortet til DUS) er den, der søger efter for eksempel "Hvilken boremaskine er bedst til beton?", "svedtransporterende t-shirt", "Flere hestekræfter til en Mondeo" og så videre. Man kan sige, at der er tale om mennesker i forskellige niveauer af en købsproces, og meget ofte bliver en DUS til en DVS efter at have tilbragt lidt tid foran computeren.

Alt det her ved enhver købmand godt, men det springende punkt her er, at stort set alle webshops kun adresserer DVS - og at det overlades til andre (meget ofte dygtige affiliate marketers) at uddanne DUS til at blive DVS.

Ikke et ondt ord om dem, der tager opgaven og tjener penge på at drive affiliate marketing - men tænk engang, hvis du som webshopejer selv kunne tjene de penge?

Content Marketing til SEO der sælger

Vi er tilbage i talen om Content Marketing her, og sagen er, at de fleste webshops er rigtig dårlige til det. De har alle produkterne, og de har de gode priser - og de optimerer med alt, hvad den kan trække på de søgninger, DVS udfører. Og fint er det da også, for så kommer de jo til at sælge både Bosch boremaskiner og Under Armour t-shirts.

Men hvad med Karl Erik, der står og skal købe sin måske første boremaskine i viden om, at hans vægge i lejligheden er af beton? Han søger IKKE efter en Bosch boremaskine - han søger efter den bedste boremaskine til beton.

Jeg er sikker på, du kender det fra dig selv? Hvis du ikke allerede ved, at du skal købe en model 12 med overgear, er det ikke den, du søger efter - du søger efter noget, der kan løse opgaven for dig.

Nu skal du bare se, hvad der sker på Google, hvis jeg søger efter den bedste boremaskine til beton:

uvidende-soegende

Ikke én eneste webshop på side 1.

Der er et par affiliatesites, hvor man kan klikke sig videre til webshops, så ejeren af affiliatesitet kan få sin provision. Men ingen af dem, der sælger boremaskiner, har gidet adressere ham eller hende, der først skal finde ud af, hvilken boremaskine der er bedst til opgaven.

Dårligt købmandskab

Der, hvor jeg kommer fra, kalder vi den slags for dårligt købmandskab - undskyld hvis du føler dig ramt her.

Se at komme i gang med at hjælpe DUS til at blive DVS - og husk at få solgt ham den boremaskine ved at gøre det nemt for ham at købe den direkte fra din artikel!

Hvis du skal have hjælp til det her, er vi altid friske med et godt tilbud - hop ind på vores kontaktside og send en hilsen!

SEO handler om meget mere end at skaffe placeringer - det handler om at skaffe placeringer på det, potentielle kunder efterspørger!

 

Få en gratis SEO-snak - bedre end et generisk tilbud!

Start her, hvis du bare vil i top på Google! Få et opkald fra SEO ekspert Thomas Rosenstand - Det er uden forpligtelser for dig, og efter en kort samtale er Thomas klædt på til at hjælpe dig bedst! Lad onsdag, 4/12 være dagen, hvor vi starter en dialog! Gider du ikke formularen? Send en e-mail til Thomas her.

Thomas startede med optimering, før Google gik i luften. Mange i Danmark kalder ham "Mr. SEO" - og han er kendt for at kalde tingene for, hvad de er.

Få en snak med Thomas - gratis

Artiklen er skrevet af

36 98 71 40 (dansk takst)

Vi har åbent mandag til fredag fra 14:00 til 23:00 dansk tid på telefonen.

Du kan skrive en e-mail, når det passer dig - vi svarer lynhurtigt!

Overvej vores nyhedsbrev - vi sender SEO tips hver anden mandag!

SEO-LEX 2025

Vil du lære SEO - så køb min bog, fyldt med alle mine erfaringer fra snart 26 år i branchen. Så god, at den aldrig har været gratis - og så god, at den stadig er den bedste efter hver årlig opdatering.

  • 547 sider SEO e-bog  – 120 minutters videoer
  • Kendt som "Biblen om SEO"
  • Nyeste udgave: 26. november 2024

Concept Interest er i dag en del af TCON Services, LLC med hjemsted i Florida, USA

Scroll to Top