Fra 1998 til nu – historien om Concept Interest

1998:
Charlotte R. Bülow etablerer Concept Interest i Aalestrup i Himmerland som et “one-woman” firma. Dengang var hovedarbejdsområdet salg og formidling af trykopgaver. Kunderne var primært reklamebureauer og større virksomheder. Opgaverne betød etablering af et unikt samarbejde med landets største og bedste trykkerier – et netværk, der siden har betydet, at vi kan tilbyde vores kunder produktion af tryksager til særdeles attraktive priser.

2000:

Virksomheden flytter til Haverslev – også i Himmerland – og den første medarbejder ansættes. Samtidig udføres de første opgaver som reklamebureau.

2001:

Yderligere to medarbejdere ansættes. En hurtigt voksende andel af opgaverne er deciderede reklamebureauopgaver, og funktionen som tryksagsformidler neddrosles.

2002:

Bureauet tæller nu fem mennesker og en del freelancere. Stort set alle opgaver er nu reklamebureauopgaver, og tryksagsformidlingen udføres for “gamle kunder”. 2002 blev et jubelår for Concept Interest – både hvad angår succes med opgaver og økonomisk.

2003:

Yderligere en grafisk designer ansættes, og 1. februar omdannes virksomheden til et selskab. Ved samme lejlighed indtræder Thomas Rosenstand, der har været ansat siden 2001, som medejer. I foråret påbegyndes en udvidelse af bureauet med yderligere 120 kvm., der står færdig 1. august. med nye omgivelser til de kreative, nyt mødelokale og aircondition til alle. Dermed blev det også endeligt besluttet at blive i Himmerland. Året slutter igen som yderst tilfredsstillende.

2004:

En række nye og spændende kunder kommer til – og vi indleder samtidig flere samarbejder med stærke kreative kræfter, der på projektniveau bidrager til de enkelte koncepter. Året blev det bedste og mest udviklende for os – og dermed også for vores kunder. November og december satte nye rekorder for os – målt på både omsætning og indtjening. Vi er bedre rustet end nogensinde før til at gøre en forskel i 2005, så det vil vi gøre!

2005:

Året startede med hektisk aktivitet, og allerede den 1. februar måtte vi udvide staben med yderligere en kreativ. I maj 2005 bød vi igen velkommen til endnu en ny Concepter. Bliver det sådan ved, skal vi snart bygge igen. Regnskabsåret 2004/2005 sluttede 30. juni med et særdeles tilfredsstillende overskud. Siden sommerferien har vi udvidet vores portefølje med ikke mindre end 9 nye og betydende budgetter. I øvrigt blev Charlotte til Rosenstand i august 2005. Kalenderåret 2005 slutter med en sprængfyldt ordrebog.

2006:

Året er ved at være slut – og status er: Det går rigtig godt! Vi kan se, at 2. halvår 2006 har budt på større vækst og en hel del nye kunder. Vi har sagt goddag til tre nye Conceptere i år, og de arbejder hårdt hver dag.

Regnskabsåret 2005/2006 sluttede med et resultat på knapt 2 millioner kroner. Det er godt nok – og vi tør da godt fortælle, at vores nøgletal ligger i Top 5 i branchen i Danmark. Området med søgemaskineoptimering vokser markant her.

2007:

Vi har med slutningen af juni afsluttet regnskabsåret 2006/2007 med et endnu bedre resultat end det forrige. Faktisk så godt at Dun & Bradstreet har tildelt os en “AAA” rating, der er den højeste kredit- og økonomirating, et selskab kan opnå. Mindre end 5% af alle selskaber i Danmark har en “AAA” rating. Og væksten fortsætter…

2008:

Halvårsregnskabet for 1. juli 2007 – 31. december 2007 gav det største resultat til dato. Og vi har startet 2008 med den største samlede ordremængde, der nogensinde har været i firmaet. Vi er også lige blevet færdige med at bygge til, så vi nu har endnu bedre faciliteter til Concepterne. Det skal nok blive et godt år!

At 2008 bliver godt, kan vi se allerede nu i februar. Og det er også i februar, vi har taget den strategiske beslutning at konvertere til et rendyrket online reklamebureau med fokus på online reklame og søgeoptimering.

Vi har i november 2008 modtaget vores AAA rating fra Dun & Bradstreet for 2. gang – og er dermed blandt de 4,7% af selskaber i Danmark med verdens højeste kreditrating. Det er vi godt tilfredse med!

2009:

Hele 2009 har vi været booket mellem to og fem måneder frem i tiden. I skrivende stund – juli 2009 – har vi netop lukket regnskabsåret 2008/2009, og det viser endnu et forrygende overskud. Sandsynligvis mindst lige så stort som det seneste regnskabsår. 2009 blev også året, hvor vi etablerede os i USA – nærmere bestemt i Florida. Her hedder vi CIAPS, Inc., og her arbejder vi også med SEO og online marketing.

I marts udkom den første SEO bog fra os – og den er udråbt som den bedste danske SEO bog. Det er vi glade for.

2010:

Vi opererer nu i både USA og Danmark med kontorer i begge lande. Og vi er stadig lige ophængte. Kundeporteføljen er udvidet betragteligt, ligesom opgavetyperne i større og større grad er på koncernniveau. Regnskabsåret 2009/2010 er netop sluttet med det største nettooverskud i firmaets historie. Og vores Triple A Rating fra Dun & Bradstreet er netop blevet os tildelt for femte år i træk – dermed er vi blandt de 4% mest solide selskaber i Danmark. Men vi glemmer ikke, hvor vi kom fra, og vi nyder stadig opgaver for små virksomheder! På årets tredjesidste dag lancerede vi E-Universe.

2011:

Startede som 2010 sluttede: Med en fyldt opgavebog og masser af spændende kunder + nye projekter undervejs. Et andet projekt er verdens p.t. eneste software til at finde duplicate content på et website – DCFinder. Sidst på året udgav Concept Interest bogen “Virkeligheden er klog”, der er en coaching bog skrevet af Thomas Rosenstand. Og vores Triple A rating (verdens bedste kreditrating) blev fornyet for 6. år i træk.

2012:

Markedet er stadig nærmest umætteligt, og vi har udvidet vores stab af tæt tilknyttede freelancere for at følge med efterspørgslen. I første kvartal af 2012 udgiver vi SEO-LEX 12, der er den tredje udgave af Danmarks mest købte SEO bog.

2013:

Vores amerikanske datterselskab øger omsætningen og – ikke mindst – overskuddet fortsat, og i dag er Ciaps, Inc. i Florida ved at nærme sig Concept Interest målt i omsætning – en yderst tilfredsstillende udvikling.

2014:

Bogsalget i Danmark slår nye rekorder, og den seneste udgave af den populære SEO-bog “SEO-LEX 13” er efterhånden blevet den danske bibel om SEO. Tjek den her: SEO-LEX. I 2014 er der indtil videre aftalt én konference i Danmark, hvor Thomas Rosenstand har to indlæg – og det er Marketing Camp 2014 den 27. maj i København.

Læs lidt mere om os og metoderne i vores FAQ

2015:

Vi arbejder fortsat med base i Florida – med danske kunder som det primære. Og vi har stadig travlt!

2016:

Aktiviteterne i virksomhederne er nu samlede i det amerikanske selskab TCON Services, LLC – der som binavn har Concept Interest. Året har også budt på endnu en udgave (kraftigt opdateret og omskrevet) af SEO-LEX, som nu hedder SEO-LEX16. Sideløbende har TCON lanceret Slankeskolen, der i den grad har taget markedet med storm.

2017:

SEO-LEX hedder nu SEO-LEX17 – de facto SEO bogen på dansk opdateres hvert år. Også i år taler Thomas Rosenstand på SEOday i Kolding – konferencen der er den absolut førende om SEO i Danmark. Vi betjener kunder i primært Danmark – og det går godt.