Lige fra den første dag, Google gik i luften for betatestere, har jeg været på Google Plus – og lige så længe har jeg været begejstret for at være der. Jeg var så heldig at være med, før Google Plus blev åbnet for alle, og jeg sa en enorm interesse her i USA især. For mig er der slet ingen tvivl om, at Google Plus er en tobenet sag, der dels skal være Googles adgang til “det sociale lag”, og dels skal være et af de værktøjer, Google har desperat brug for til at validere indhold på nettet. Netop grundet sidstnævnte har jeg aldrig kunnet forstå de af mine kolleger i branchen, der har turdet undlade at være med. Og endnu værre: Turdet undlade at piske deres kunder til det.
En bog om Google+?
Lad mig være ærlig og tilstå, at tilblivelsen af min nye bog – PLUS-LEX – kom lidt sært i gang. Først beslutted ejeg at skrive den, og det gjorde jeg efter at Google Plus havde været online en måneds tid for betatestere. Efter et par måneder besluttede jeg sa at lade være, for jeg så simpelthen, hvor vigtig Google Plus er, og derfor antog jeg (fejlagtigt), at alle med forretningsmæssigt ærinde online ville komme med, og at de ville sætte sig ind i mediet.
Virkeligheden er som bekendt klog (det kan du forvisse dig om her), og den viste mig snart nogle forhold;
- Selv temmelig hardcore online folk og marketers ved ikke, hvordan de skal bruge Google Plus
- Et ALT for stort antal danske virksomheder har modtaget ingen eller meget dårlig rådgivning i forhold til Google Plus
Det fik mig til at ændre mening, og jeg gik i gang med at skrive PLUS-LEX. Undervejs lærte jeg selv en masse, og det var jo ikke så ringe endda.
Efter at have skrevet 24.251 ord og indsat et hav af illustrationer var jeg færdig. Og det blev jeg forleden, så efter korrektur og klargøring af salgssiden er det nu alvor!
PLUS-LEX er min femte bog på dansk – og den fjerde om mit elskede online univers. Jeg synes, du skal købe den, hvis du har et kommercielt sigte med at være på nettet – eller hvis du er politiker, interesseorganisation eller hvad ved jeg.
Du kan få den som PDF bog eller som ePub bog – sidstnævnte er til dig, der gerne læser på iPad eller iPhone. Begge versioner har samme indhold og samme pris: 399 kroner ekskl. moms.
Og jo: Du kan hente et gratis kapitel fra bogen som vanligt. Det gør du ved at klikke her.
Så er der vist ikke andet at sige end at ønske dig god læselyst og:
Rosenstand out!
Google har tidligere fejlet med sociale medier, derfor er der mange med holdningen “Det gider jeg ikke spilde tid på” men denne gang er anerledes, Google sætter virkelig all in!
Spørgsmål: Hører ung iværksætter med stor interesse ind under “eller hvad ved jeg”? 🙂
– Alexander Larsen
Ja helt klart, Alexander! Hvis du vil noget online, er der slet ingen diskussion om, at du kan gøre det med Google Plus 😉
Ha, jeg kan godt genkende mig selv. Jeg oprettede tøvende en konto i sin tid, men lod mig måske påvirke lidt af den til tider negative omtale. Men i går satte jeg mig for at se nærmere på det og opdatere min profil, og jeg er (næsten allerede) solgt. Det virker utrolig spændende og lækkert at bruge. God ide med en bogom Google+, der kan inspirere og uddanne mere i, hvad det kan bruges til. Hvis den er som dit andet materiale, så er det yderst kompetent!
Kh Cammilla
Tak skal du have, Camilla. Og den er faktisk god 😉
Du er godt nok en flittig mand! Respekt for din flid. Jeg glæder mig til at læse din nye bog, som allerede ligger trygt og godt på min iPad.
Ser vi snart nogle nye videoer fra dig? Savner lidt dine præcise og krasse indspark på dette og hint 😉
Øv, hvorfor har jeg ikke fået min bog, når Morten har? ;(
Fordi du endnu ikke har fået spørgsmålet, om du vil have den som ePub eller PDF – du er jo en af dem, der har gentegnet på e-universe.dk
Jeg er god, men jeg er ikke synsk 😉
Så må jeg hellere komme i gang med at læse lidt.
Jeg har lavet en G+ profil, men er aldrig rigtig kommet videre med den.
Glæder mig til at læse den, og super med en masse godt læsestof fra din side af.
Hej Thomas,
Super fedt at du du har skrevet en bog om G+! Bare lidt ærgerligt at den blev udgivet efter at det nye tiltag “fora” kom ud.
Jeg køber den nok når jeg får tid 🙂
Thumbs up!
Hej Patrick
Tak skal du have. Jeg synes nu ikke, det er ærgerligt, for skulle jeg vente med at udgive, til der ikke var noget nyt om G+, ville den jo aldrig udkomme. Og når der kommer lidt mere erfaring/viden om de nye community muligheder på G+, kommer der helt sikkert en artikel om det på e-universe.dk
Prøvede et par gange at downloade gratiskapitlet, men fik en ODBC error hver gang. Så ventede jeg en halv time og prøvede igen og denne gang lykkedes det, så nu har jeg lidt godnatlæsning 🙂
Hej, Den kunne jeg godt tænke mig at læse, specielt hvis jeg er sikker på at den skriver hvorfor jeg ikke kan lægge et website ind på min “Om” profil. Jeg har ikke oploaded et foto endnu, ved ikke om det har noget at sige.
på forhånd tak.
Hej Helle
Så må du se at få den købt, så du kan komme i gang med at læse. Den lærer dig alt om den proces og det meste andet, der er værd at vide om G+
Nu er jeg lige blevet helt vild med SEO osv.. før sagde det mig ingenting, men jeg sluger det råt (har købt seo-lex)..
Lidt det samme med din bog om google plus. Jeg overvejer om jeg ikke bare lige skal trække dankortet frem, men jeg må indrømme, at jeg synes det er svært at få gang i min google plus, da de fleste er på Facebook (inklusiv mig selv).
Fortæller bogen lidt om at nå flere følgere til ens side?
Venlig hilsen,
Lars
Hej Lars
Det gør den – i indtil flere kapitler 🙂