Nyt om SEO for 2022

Ikke et nyt år uden en ny SEO-LEX. Heller ikke i 2022 selvfølgelig. Den udkom faktisk den 16. december 2021, og denne nyeste udgave er mere nyskrevet end nogen af de tidligere opdateringer.

Ikke blot det - det er faktisk også lykkedes at bringe størrelsen på bogen lidt ned. Denne nyeste udgave fylder 446 sider og har over 2 timers videoundervisning inkluderet.

Hvis du ikke kender SEO-LEX allerede, kan du tjekke den på hjemmesiden: SEO-LEX hvor du ikke blot kan læse, hvad folk siger om den men også købe den eller hente en gratis Light-udgave.

Har du en af de tidligere udgaver af SEO-LEX, kan du selvfølgelig opdatere til en sveden pris.

G-team når du vil være i toppen

2022 er også året, hvor et nyt sted for dem, der vil mere end de andre med SEO, har set dagens lys.

Det er en lukket klub for medlemmer, og den er bygget op således, at du som medlem får en månedlig workshop, hvor jeg og René Hjetting, der er tekstspecialist m.m., svarer på spørgsmål og håndterer aktuelle emner. Du får så mere end det:

  • Hvert kvartal henter vi en ekstern ekspert ind, der vil dele sine dybeste hemmelige tricks med dig
  • Sker der noget vildt i Google, indkalder vi hurtigst muligt til en "Emergency Update" workshop
  • Et forum KUN for medlemmer hvor der kan sparres og høstes mange gode svar

Baggrunden for G-team er egentlig det kursus, som René Hjetting og jeg har afviklet to gange i 2021 - "SEO på den simple måde". En del af det kursus var webinarer (eller workshops om du vil), hvor deltagerne kunne få uddybet emnerne, få svar på spørgsmål osv.

Dynamikken og ikke mindst udbyttet af de workshops for deltagerne var skyhøjt!

Du kan da tjekke en lille video fra et webinar her og se, hvad det handler om:

Play Video

Et medlemskab af G-team koster kun 1.500 kroner for et helt år - eller 150 kroner om måneden, hvis du foretrækker at betale hver måned. G-team er afløseren for E-universe, der går på pension her i 2022.

Skal du med?

Hvad er vigtigt for SEO i 2022 generelt?

Det evige spørgsmål, hvor du reelt blot kan erstatte årstallet. Ikke meget er ændret i forhold til tidligere år, men lad mig opridse nogle af de fokusområder, hvor du gør klogt i at stå stærkt i 2022:

  • Fokus på hastighed og især på Core Web Vitals
  • Fokus på hele området med såkaldt "onsite kvalitet" - undgå tomme/tynde sider, døde links, duplicate content osv.
  • Kunderejsen fra opklarende søgning til mere aktionsbaseret søgning er vigtigere end nogensinde at adressere
  • Kontinuerlig og klog linkbuilding - og ja: Links er fortsat en fundamental del af SEO
  • Jvf. det med onsite kvalitet: Kontinuerlig overvågning af, at "alt er i orden" på hjemmesiden

Sidstnævnte punkt er stærkt forsømt hos alt for mange. Det månedlige tjek er det, der afgør, om fejl og uhensigtsmæssigheder skal have konsekvenser i Google eller ej.

Har du ikke tiden, skal du stærkt overveje vores "Ro i maven" koncept, som du kan bestille her.

Rosinen i pølseenden

Jeg vil slutte med at slå endnu et slag for G-team. Det vil jeg, fordi hver eneste workshop er sprængfyldt med spørgsmål og svar, der i mange tilfælde betyder "make it or break it" for deltagerne - sådan helt bogstaveligt.

Med minimum 12 timers workshops årligt og et 24/7/365 åbent forum, er det absurd billigt at være medlem. Eller sagt på jysk: Hvis ikke kan tjene 1.500 kroner på det/de svar, du får på et år, må du kalde mig Mads!

Jeg håber, vi ses på G-team?

Og det var ordene i denne omgang:

Rosenstand out!

Hvem står bag G-team?

Det er tekstforfatteren og e-mail guruen René Hjetting samt Thomas Rosenstand, der driver G-team godt hjulpet af indkaldte eksperter.

Er der en SEO-LEX for 2022?

Selvfølgelig! SEO-LEX opdateres hvert år, og der er udkommet en SEO-LEX 22 ultimo 2021. Den kan du købe lige her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.