Ikke et nyt år uden en ny SEO-LEX. Heller ikke i 2022 selvfølgelig. Den udkom faktisk den 16. december 2021, og denne nyeste udgave er mere nyskrevet end nogen af de tidligere opdateringer.
Ikke blot det - det er faktisk også lykkedes at bringe størrelsen på bogen lidt ned. Denne nyeste udgave fylder 446 sider og har over 2 timers videoundervisning inkluderet.
Hvis du ikke kender SEO-LEX allerede, kan du tjekke den på hjemmesiden: SEO-LEX hvor du ikke blot kan læse, hvad folk siger om den men også købe den eller hente en gratis Light-udgave.
Har du en af de tidligere udgaver af SEO-LEX, kan du selvfølgelig opdatere til en sveden pris.
Hvad er vigtigt for SEO i 2022 generelt?
Det evige spørgsmål, hvor du reelt blot kan erstatte årstallet. Ikke meget er ændret i forhold til tidligere år, men lad mig opridse nogle af de fokusområder, hvor du gør klogt i at stå stærkt i 2022:
- Fokus på hastighed og især på Core Web Vitals
- Fokus på hele området med såkaldt "onsite kvalitet" - undgå tomme/tynde sider, døde links, duplicate content osv.
- Kunderejsen fra opklarende søgning til mere aktionsbaseret søgning er vigtigere end nogensinde at adressere
- Kontinuerlig og klog linkbuilding - og ja: Links er fortsat en fundamental del af SEO
- Jvf. det med onsite kvalitet: Kontinuerlig overvågning af, at "alt er i orden" på hjemmesiden
Sidstnævnte punkt er stærkt forsømt hos alt for mange. Det månedlige tjek er det, der afgør, om fejl og uhensigtsmæssigheder skal have konsekvenser i Google eller ej.
Har du ikke tiden, skal du stærkt overveje vores "Ro i maven" koncept, som du kan bestille her.
Og det var ordene i denne omgang:
Rosenstand out!