Indholdsoptimering

Tekster og indhold gør forskellen

Optimering og forbedring af indhold på hjemmeside

Tekstoptimering og bedre indhold i 2024

Med en sand perlerække af Google opdateringer i SEO, der fokuserer på bedre indhold og bedre brugeroplevelse på din hjemmeside, er det vigtigere end nogensinde før, at dit indhold og layout sidder lige i skabet. Det har vi beskedne 25 års erfaring med efter hundreder af websites forbedrede - skal vi hjælpe dig også?

Du kan få vores hjælp på flere niveauer, der spænder lige fra rapporter over, hvad du skal lave til, at vi udfører det hele for dig.

Vi har ingen "faste pakker", da der ikke er to hjemmesider med helt ens behov. Derfor får du et personligt tilbud, når vi har talt sammen. Det koster dig kun din tid!

Måske handler det kun om dine tekster, der skal forfines. Måske er der også gevinster at hente ved layout-forbedringer. Det afklarer vi!

Indholdsfortegnelse
    Thomas Rosenstand SEO ekspert - her er hver dag SEO-day!

    Hvem har brug for forbedret indhold?

    Jeg har faktisk endnu ikke oplevet en hjemmeside, hvor der ikke er alt fra små til meget store gevinster at hente ved at forbedre indholdet. Nogle gange ser jeg også redundans mellem 2 eller flere sider, og det er noget, der koster i Google i 2024! Det er nok et af de meste forsømte områder i SEO i dag - og et af mine specialer.

    Google har strammet kravene til SEO

    Det er (for det meste) eliten, der render med placeringerne i dag

    Analyse af indhold og opstilling

    Der er ofte ret stor forskel mellem det, en ekspert på et område skriver om og det, som mennesker med behov for den viden søger efter!

    Derfor er søgeordsanalyser vigtige - men de gør det ikke alene.

    Med Googles voldsomt større fokus på totaloplevelsen af en hjemmeside, er der langt flere elementer i spil end blot at "bruge de rigtige søgeord".

    Udover ting som linkbuilding og teknisk SEO handler det i dag også om for eksempel:

    • Afdækkes et emne tilfredsstillende på en side?
    • Er det nemt at navigere rundt på hele hjemmesiden?
    • Spredes information om samme emne over flere / for mange sider?
    • Er opstillingen læsevenlig og med stor nok skrifttype?
    • Benyttes grafik korrekt som understøttende information?
    • Udnyttes alle trin i en kunderejse optimalt?
    • Behandles potentielle indvendinger grundigt?

    Evaluering af hjemmesideelementer

    Område Fordele
    Afdækkes et emne tilfredsstillende på en side? Forbedrer brugeroplevelsen ved at give omfattende og fokuseret information ét sted.
    Er det nemt at navigere rundt på hele hjemmesiden? Øger brugerengagement og reducerer afvisningsprocenten ved at gøre det nemt at finde relevant information.
    Spredes information om samme emne over flere / for mange sider? Minimerer forvirring for læseren og mindsker risisci for redundans (kannibalisering) i Google.
    Er opstillingen læsevenlig og med stor nok skrifttype? Øger tilgængeligheden og gør det lettere for brugerne at læse og forstå indholdet.
    Benyttes grafik korrekt som understøttende information? Gør komplekse emner lettere at forstå og gør indholdet mere visuelt tiltalende.
    Udnyttes alle trin i en kunderejse optimalt? Øger chancerne for konvertering ved at guide brugerne gennem hele købsprocessen fra undersøgende søgninger til transaktionssøgninger.
    Behandles potentielle indvendinger grundigt? Bygger tillid og overbeviser potentielle kunder ved at besvare deres spørgsmål og bekymringer.

    Og mange, mange flere punkter.

    Hvordan arbejder vi med dig på dette felt?

    Vi starter med en samtale pr. telefon, hvor Thomas Rosenstand afdækker i dybden, hvad historien er - og hvor du gerne vil hen.

    Næste skridt er vores analyse af dit indhold, hvor vi ser på alle de ovenstående punkter i relation til dine kundetyper. Det danner grundlaget for et tilbud, som kan være enten på en rapport, der anviser dig alt, du selv skal gøre eller på en fuld løsning, hvor Thomas laver arbejdet for dig.

    Og ja, det er Thomas Rosenstand der udfører opgaven. Vi udlicitererer ikke den slags, og vi er varme fortalere for, at du skal have en løsning, der er baseret på 25+ års erfaring og viden.

    Effekt af content optimering
    Effekten af indholdsoptimering påbegyndt i 2023 på et dansk site.

    3 gode tips du kan bruge med det samme

    • 1

      Optimer "Call to Action"

      Dine call-to-action knapper og links skal være tydelige og lokkende. Brug klare og handlingsorienterede sprog som "Tilmeld dig nu" eller "Få din gratis prøve". Placér dem strategisk på siden, hvor de er lette at finde og frister brugerne til at tage det næste skridt. Test forskellige formuleringer og design for at se, hvad der virker bedst.

    • 2

      Visualisering

      Visuelt indhold som billeder, videoer og infografikker kan gøre din hjemmeside mere attraktiv og engagerende. Mennesker er visuelt orienterede og reagerer positivt på visuelt materiale. Integrer billeder og videoer, der understøtter dit tekstindhold og giver en ekstra dimension til dit budskab. Infografikker kan også hjælpe med at formidle komplekse informationer på en letforståelig måde.

    • 3

      Brug "sociale beviser"

      Inkluder sociale beviser som kundeanmeldelser, case studies og testimonials på din hjemmeside. Disse elementer kan øge troværdigheden og overbevise nye besøgende om at konvertere. Sørg for, at disse anmeldelser er lette at finde og læse. Positive anmeldelser og historier fra rigtige brugere kan have en stærk indflydelse på en besøgendes beslutning om at blive kunde. For eksempel kan du linke til kundeanmeldelser.

    Dine fordele med indholdsforbedring

    Konkurrencen bliver ikke ligefrem mindre, og her i 2024 er der hård kamp om både placeringer OG konverteringer.

    Sagen er jo, at selv de bedste placeringer ikke hjælper din bundlinje, hvis de ikke konverteres til salg og/eller henvendelser.

    Ofte er djævlen gemt i detaljen, når det handler om at få dine gæster til at gøre det, du gerne vil have dem til. En lille ændring i formuleringer, farver på knapper og den slags kan gøre underværker. Det er konverteringsoptimering, og den disciplin hænger tæt sammen med indholdoptimering.

    Det virker hurtigt og holder længe

    Du vil i langt de fleste tilfælde se forbedringer i placeringer efter udført tekstoptimering efter blot en uges tid.

    Det bedste ved det hele er, at de resultater holder! I princippet i årevis uden eller med kun ganske få justeringer. Der er ikke mange markedsføingstiltag, det kan siges om!

    Alle dine sider får gavn af optimerede tekster

    Husk, at som med alt andet i SEO gælder reglen om 360 grader:

    Hver eneste indekserbare URL på et site påvirker HELE resten af sitet enten positivt eller negativt!

    Det betyder, at forbedrede tekster og bedre opstillinger ikke kun påvirker den side, det sker på - det påvirker hele hjemmesiden!

    Samtidig får dine gæster en markant bedre oplevelse på din hjemmeside, og det er jo - når alt kommer til alt- det, som det hele handler om!

    Thomas Rosenstand

    Thomas Rosenstand

    Thomas Rosenstand har arbejdet professionelt med SEO siden 1999 og er en anerkendt ekspert, forfatter, foredragsholder og underviser i emnet. Har udgivet bl.a. SEO-LEX, FiloSEOfi og de kendte kurser hos GoLearn. Tjek ind på LinkedIn her.

     

    Få en gratis SEO-snak - bedre end et generisk tilbud!

    Start her, hvis du bare vil i top på Google! Få et opkald fra SEO ekspert Thomas Rosenstand - Det er uden forpligtelser for dig, og efter en kort samtale er Thomas klædt på til at hjælpe dig bedst! Lad fredag, 14/6 være dagen, hvor vi starter en dialog! Gider du ikke formularen? Send en e-mail til Thomas her.

    Thomas startede med optimering, før Google gik i luften. Mange i Danmark kalder ham "Mr. SEO" - og han er kendt for at kalde tingene for, hvad de er.

    Få en snak med Thomas - gratis

    Artiklen er skrevet af

    36 98 71 40 (dansk takst)

    Vi har åbent mandag til fredag fra 14:00 til 23:00 dansk tid på telefonen.

    Du kan skrive en e-mail, når det passer dig - vi svarer lynhurtigt!

    Overvej vores nyhedsbrev - vi sender SEO tips hver anden mandag!

    SEO-LEX 24

    Vil du lære SEO - så køb min bog, fyldt med alle mine erfaringer fra snart 25 år i branchen. Så god, at den aldrig har været gratis - og så god, at den stadig er den bedste efter hver årlig opdatering.

    • 521 sider SEO e-bog  – 120 minutters videoer
    • Kendt som "Biblen om SEO"
    • Nyeste udgave: 12. december 2023

    Concept Interest er i dag en del af TCON Services, LLC med hjemsted i Florida, USA

    Scroll to Top