Hvilke søgeord? Få en analyse af de rette søgeord

Søgeordsanalyse

Hvis du ikke ved, hvad dine potentielle kunder søger efter, kan du jo ikke være synlig der, hvor de søger dig. Og du er nødt til at kende de ord, dine kunder bruger, når de søger på f.eks. Google.

Søgeordsanalyse er grundlaget

En søgeordsanalyse er grundlaget for en holistisk og professionel søgemaskineoptimering - og uden viden om søgeord og søgesætninger, dine potentielle kunder bruger, vil ingen kunne skabe en fuldstændig og effektiv løsning.

Uden en reel søgeordsanalyse risikerer du, at din hjemmeside kun er synlig for en lille del af de kunder, du ønsker at tale med.

Søgeordsanalyse

Hverken du eller en søgemaskineekspert kan på forhånd vide, hvilke søgeord og sætninger dine potentielle kunder benytter, når de søger på f.eks. Google.

 

Søgeordsanalyser giver mere kvalificeret trafik fra Google

En søgeordsanalyse kræver værktøjer og viden

Når vi taler om danske hjemmesider, er der desværre ikke mange værktøjer til rådighed, men nogle få er der dog. Kombineres disse værktøjer i en søgeordsanalyse, kan vi komme tæt på det optimale.

Er en analyse altid nødvendig?

I princippet nej. Lige som en jordbundsanalyse ikke altid er nødvendig, når du skal bygge et hus. Hvis du har det fint med at bygge et hus på en jordbund, du ikke kender, vil du også have det fint med at undvære en søgeordsanalyse.

Jo mere vi ved om, hvilke søgeord og søgesætninger dine mulige kunder bruger, når de benytter Google, jo mere præcist kan vi tilpasse vores løsning. Og det er værd at tage med, at en god søgeordsanalyse giver dig et vældigt forspring for de af dine konkurrenter, der ikke får foretaget en søgeordsanalyse.

Hvad tror du? Benytter dine konkurrenter på nettet søgeordsanalyse?

Hvis de fylder mere i søgemaskinerne, end du gør, er svaret sikkert ja. Og med fare for at gentage os selv: En søgeordsanalyse af dit marked og dine potentielle kunders søgeadfærd kan være det, der gør hele forskellen på succes eller fiasko med online markedsføring.

Derfor anbefaler vi en god og vel gennemført søgeordsanalyse i de fleste tilfælde.

Du kan med fordel læse dette indlæg om søgeordsanalyse med Storybase.

En effektiv søgeordsanalyse

Som med det meste andet, vi beskæftiger os: Vi er lige ind til benet og helt nede på jorden. Det betyder, at du sagtens kan "risikere" at få en analyse af søgninger målrettet dit marked, der indeholder væsentligt mindre, end du havde håbet på.

Det skal du ikke tage som en skuffelse - men som en gave! Det betyder nemlig, at du og vi kan koncentrere vores arbejde om de søgninger, hvor guldet ligger.

Det er meget sjovere end et eller andet akademisk luftkastel, der muligvis kan give dig trafik - men som ikke sælge ren skrue for dig.

Klar? Udfyld her:

Lad os tale om det!

Hvis du udfylder formularen, får du et opkald fra Thomas Rosenstand - og så afklarer vi, hvad vi kan gøre for dig! I dag fredag, 22. februar 2019 er en god dag at starte på bedre SEO!

Husk: Thomas ringer fra et amerikansk nummer - men alt foregår på jysk.

Invalid Email
Invalid Number