En kort posting fra mig denne gang – med garanti. I dag bringer FPN “nyheden” om, at netbutikker og hjemmesider tjener på danskernes stavefejl. Elementet i historien er, at der benyttes søgeord i Google AdWords kampagner med stavefejl i.

Undskyld mig – men det har vi altså gjort lige så længe AdWords har eksisteret 🙂 I erkendelse af at danskerne staver dårligere og dårligere, er vi, der markedsfører andre virksomheder på nettet, nødt til tage hensyn til dette. Og det har vi altså gjort længe…

Ikke meget nyhed over det. Men du kan da lige tage det til dig som et fif, ikke? For du har selvfølgelig taget hensyn til at danneskerne igge ka stavve, igge?

Listen over de klassiske stavefejl er lang som et ondt ord. Her er nogle af dem, som FPN lister op:

  • Mobeltelefon
  • Rialkredit
  • Compjuter
  • Smøkker
  • Braller
  • Fladskarm
  • Digitalkamara
  • Parbolantenne
  • Høitalere
  • Computerspel
  • Pissa
  • Bradbånd
  • Autodeile
  • Rasarvedele
  • Møpler
  • Deodorand
  • Mb3-afspiller
  • Dvd-afspeller
  • Fastnæt
  • Deldo

Stavefejl er en del af sprogets hverdag, og der er ikke spor snyd i at adressere dem. Tværtimod er det faktisk et smukt træk, for selvfølgelig skal lille Louise på jagt efter en deldo også have hjælp 😉

Rosenstand out!