Nu er der tal på antal søgninger på Google

Et lille hurtigt tip til dig der gerne vil have et fingerpeg om, hvor mange der på en måned søger efter et givet ord eller sætning på Google: Google har åbnet lidt for godteposen og viser nu omtrentligt antal søgninger i deres “Keyword tool”. Klik på skærmdumpet herunder og se et eksempel på de “magiske” tal, der er så vigtige i forhold til søgemaskineoptimering.

Screendump fra Google søgeordsværktøj

https://www.concept-i.dk/blog/sogeordsanalyse-med-storybase.html

Tjek herover – DET er søgeordsværktøj anno 2017!

Nu er det vel bare at komme i gang – og at blive lidt chokeret over, at der (måske) er en verden til forskel på, hvad du tror, folk søger efter, og hvad de virkelig skriver i søgefeltet på Google.

Hvis du – som jeg – nyder at lege lidt med SEO Bait af og til, kan du også få vished om, at du har kunnet sende dine konkulleger på et vildspor 🙂

Du finder Google søgeordsværktøjet her (Til mindre skarpe knive: Dette er også kilden til nyheden)

De nye muligheder for at få søgeord og tal på søgninger fjerner ikke behovet for verdens bedste og billigste søgeordsværktøj.

Viel Spass!

Rosenstand out!

Få et opkald fra Thomas Rosenstand - Så er du på vej til den ultimative SEO løsning!

Invalid Email
Invalid Number

8 kommentarer til “Nu er der tal på antal søgninger på Google”

  1. Det var da dejligt at se, og jeg skal da lige love for at man kan blive overrasket, jeg tror da jeg skal til at fokuserer på nogle sætninger med lidt mere kød på 🙂

    Tak for oplysningen/tippet

  2. Velbekomme! Oplysningen har summet den sidste lille uge, men det er først i dag, jeg har konstateret, at tallene for danske søgninger er med hver gang. Så derfor først nu.

  3. Virkelig rart funktion, vil bruge det en masse.
    Men glem ikke forskellen mellem brugte biler og “brugte biler”. Mens den første også omfatte søgeord såsom billige brugte biler, brugte biler Tyskland etc så viser det sidste kun søgeresultater for de eksakte søgeord, dvs.
    “brugte biler”. På ord inden rejsebranschen kan det vare store forskellen mellem de.

  4. Har brugt keyword toolet i et stykke tid, men er først via dit glimrende indlæg blevet opmærksom på de merekonkrete tal. Indtil videre har jeg brugt keyword toolet som research til tekstforfatning til adsense blogging :-)) og stirret mig lidt blind på de grønne bjælker med annoncørkonkurrence…
    – med muligheden for at vurdere forholdet mellem søgevolumen og annoncøkonkurrence.

  5. Ja,
    man skal virkelig have antennerne ude når man skriver sine indlæg – faktisk oplever jeg også ofte at andre har nået at kommentere på en hændelse på deres blogs helt uden at jeg har set det. …og så står jeg der med et indlæg som man jo hurtigt kan beskyldes for at have tyvstjålet :-0

  6. Problemet er jo bare, at den logiske konsekvens vil være, at kun én blog globalt kan skrive om et emne – og alle andre blogs må så linke til den blog, hvis de berører samme emne. Det holder jo ikke.

    Jeg linker ganske jævnligt til andre blogs, der inspirerer mig og som har et kvalitativt højt indhold. Men ingen skal forvente, at jeg trevler nettet igennem for indlæg om samme emne på forskellige sprog for at linke til dem – og da slet ikke, når de på ingen måde har inspireret til mit eget indlæg.

    Rigtig mange danske blogs oversætter i mere eller mindre præcis grad fra andre og engelsksprogede blogs. Og uden at linke til den originale historie. Det gør jeg så ikke – hvis jeg har fundet noget hos Joost, Danny eller andre, henviser jeg til originalhistorien. Det er bare svært at skrive om noget, andre ikke har skrevet om – og så er der jo en potentiel risiko for, at mindre bemidlede individer får noget at lukke deres indestængte vrede over egen utilstrækkelighed ud på. Så er det jo godt, man har brede skuldre 😉

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *