Alle taler om Content Marketing – eller indholdsmarkedsføring – og det er da også det nye sort. Eller rettere: Det genopdagede sort, for der er ikke noget nyt i det som sådan. Uanset om vi taler om inbound marketing, pull marketing eller content marketing: Googles seneste tilføjelser/opdateringer (Hummingbird) har blot skabt endnu mere fokus på det helt basale:

Lav godt indhold, der hjælper mennesker

En af de danskere, der ved mest om emnet, er Anders Saugstrup, og han har begået en 15 minutter lang video med et yderst konkret eksempel, som du kan lære en masse af. Og bemærk, at jeg skriver KONKRET. Til forskel fra en masse andet om content marketing er dette sprængfyldt med tips, forslag og ideer til, hvad, hvordan og hvorfor du kan gøre det selv.

Dette indlæg og denne video vandt SEM Award 2013 i Danmark:vinderbadges13-2

 

Professionel content marketing

Du kan med en vis ret sige, at det meste indhold på nettet er content marketing, men som med alt andet i verden er der gode grunde til, at noget flopper og andet brager igennem som successer.

Indholdsmarkedsføring virker bedre, når det gøres professionelt og med den fornødne research. Bevares – det koster lidt tid og penge, men det er hele indsatsen værd gange hundrede. Hvis du lykkes med at skabe “evergreen indhold”, har du noget online, der vil leve og tiltrække besøgende og kunde i årevis.

Et enkelt eksempel fra min egen verden er den artikel, jeg skrev tilbage i 2007 med titlen “Hvad er søgemaskineoptimering”. Den tiltrækker her seks år senere stadig daglige besøgende og henvendelser. Den times tid, jeg brugte på at skrive den, er godt givet ud, kan jeg afsløre.

Du kan også læse denne artikel med en historie fra det virkelige liv om, hvordan en dansk e-købmand omsætter for millioner med Content Marketing: Virker content marketing?

Lær content marketing på 15 minutter

Nu skal du sætte dig ned et roligt sted og have pen og papir parat til at tage noter, for du får her et overflødighedshorn af tips og gode råd om at lave content marketing i Anders Saugstrups kendte og rolige stil. Han giver dig her historien om og værktøjerne bag en bragende succes med en infografik, og der er intet gemt eller glemt. Lyt, kig og lær:

Gør dig selv den tjeneste at se videoen i fuld skærm og HD

Vil du i gang med content marketing?

Du får herunder nogle gode links i relation til videoen, som du netop har set. Og så vil jeg anbefale dig at komme i gang!

Identificer, hvad der er vanskeligt, uigennemskueligt etc. for dine kunder og potentielle kunder. Server dem løsninger, viden og “sådan gør du” artikler og infografikker. Rigtigt grebet an vil det give dig masser af omtale, besøgende på din hjemmeside og dermed også kunder.

Og ja – det tager tid. Men husk på, at godt indhold lever i årevis. Tager du eksemplet fra Anders Saugstrups video, har du sikkert allerede luret, at hvis der kommer nye regler om håndværkerfradraget, kan de nemt ændre infografikken og IGEN markedsføre den til pressen, organisationer og mange andre. Nemt – effektivt – billigt.

DET er content marketing eller indholdsmarkedsføring. Er du i gang? Har du andre gode eksempler? Del dem med os i kommentarfeltet!

Rosenstand (og Saugstrup) out!

 

 

Skal du på listen?

Vi skriver ikke så tit, men når vi gør, er det fordi, vi har noget at sige til dig.

.
Navn
Din e-mailadresse

Det virkede! Du får en bekræftelse i din indbakke lige om lidt.