Her blogger Thomas Rosenstand om SEO, SEM og andet for alle, der har interesse i online mediet i sin bredeste forstand. Du finder artikler om Content Marketing, optimering af teknik, indhold og linkbuilding – og masser af gode råd til webkøbmænd og andre med interesse for online mediet. Du kan også være heldig at finde gode indlæg skrevet af andre dygtige mennesker i branchen.


Mobile First Index

Mobile First Index Mobile First Index i Google? For desværre alt for mange er det en by i Rusland, og det får voldsomme konsekvenser for de webkøbmænd, der enten ignorer det eller bare ikke har fulgt med. Det er ganske enkelt baggrunden for, at Benjamin Gundgaard og jeg har fundet...

Sådan bruges redirects

Sådan bruges redirects Redirects er noget, de fleste har hørt om – og som alt for få forstår at bruge. Manglende eller forkert brug af redirects kan føre til de rene blodbad i Google – og det er jo altså værd at undgå, ikke? I det foreløbigt sidste indlæg fra Gnavpotterne tager...

Image Alt Attribut

Image Alt Attribut Image Alt Attributter – også kendt som og hyppigst omtalt som Image Alt Tag – er en helt ekstremt forsømt del af SEO hos både webbureauer og desværre hos en stor del af dem, der lever af at sælge SEO. Hvis du har læst SEO-LEX, kender du selvfølgelig alt...

Yoast SEO plugin

Yoast SEO plugin Så er vi tilbage efter sommerferien! Denne gang med en ren marathon i form af en hel times video om Yoast SEO Plugin til WordPress – det plugin, der er blevet de facto standarden. Og med god grund! Flere har bedt os lave denne gennemgang, og vi kan se i vores...

Tekster til hjemmesider og webshops

Tekster til hjemmesider og webshops Denne gang tager vi fat i det med tekster – et emne med masser af misforståelser og endnu flere faldgruber. Tekster er jo indhold, og indhold er konge. Eller hvordan er det nu lige, det er? Det finder du ud af i selskab med Gnavpotterne! Tilmeld dig listen her...

Hastighed på hjemmesider

Hastighed på hjemmesider

Hastighed på hjemmesider er afgørende for både brugervenlighed og SEO. Lær det mest basale og få et smil med af Gnavpotterne på vejen.

Sidetitler og gnavpotter

Sidetitler og gnavpotter

Sidetitler er en kæphest for Rosenstand – og for Google. Det kan godt være, du er ligeglad med førstnævnte, men du er det næppe med sidstnævnte? Derfor: Lyt og lær!

SEO-forårsrengøring

SEO-forårsrengøring Dette er en opdateret artikel Artiklen her er opdateret med nyeste viden på området. Den er oprindeligt fra marts 2016 – og her 1 år senere er den stadig lige højaktuel! Jeg har tilføjet en del ny viden herunder. Derfor er artiklen genudgivet, så nye læsere også...

Interne links og ankertekster

Interne links og ankertekster

Søgeordskannibalisme – det lyder som noget, der ikke er specielt rart, og det er det faktisk heller ikke. Søgeordskannibalisme er en betegnelse for det fænomen, der opstår, når adskillige (eller alle) sider på en hjemmeside har sidetitler, der fokuserer på det samme nøgleord og/eller nøglesætning. Forvirret? Det skal du ikke være, for forklaring følger!

Marketing Attribution

Marketing Attribution Alt for mange interesserer sig kun for, hvilken hjemmeside deres kunder kom fra, den dag de handlede hos dem for første gang. Men oftest starter kundens rejse hen mod netop din onlineforretning meget før. Ved at kende en større del af kunderejsen, kan du bedre...

Meteorologi og søgemaskineoptimering

Meteorologi og søgemaskineoptimering

Garanti for topplaceringer i Google er et emne, der jævnligt dukker op i forskellige sammenhænge. Nogle gange er det (typisk nye) udbydere af søgemaskineoptimering, der kækt udsteder garantier om topplacering. Andre gange er det købere af søgemaskineoptimering, der mere eller mindre bevidst forveksler løfter om “bedre placeringer” med “topplaceringer”.

Kursus i SEO hjemme fra?

Kursus i SEO hjemme fra?

Vil du lære SEO af ham, der har uddannet flertallet af dem, der laver SEO i Danmark i dag? Køb den nye SEO-LEX 17 her – så får du et kursus i SEO, der dur!

Virker A-B linkbuilding?

Virker A-B linkbuilding? Du har sikkert læst på nettet, at man aldrig må lave såkaldt A-B linkbuilding, da den såkaldte linkjuice dermed udligner hinanden, og det ikke giver bedre placeringer i søgemaskinerne. Umiddelbart er jeg enig i den betragtning generelt, men det er en sandhed med store...

Guide til søgeordsanalyse med StoryBase.com

Guide til søgeordsanalyse med StoryBase.com Hvad søger mine kunder efter? Det spørgsmål stiller enhver seriøs online markedsfører sig – hver dag. Nogle hopper i den fælde at kigge i Analytics – og så tror de, at de ved, hvad der sker i hovedet på de potentielle kunder. Mange glemmer, at de data kun...