Søgeoptimering til Google af webshop og hjemmeside

Søgeoptimering er et af de særlige områder, hvor du omkostningseffektivt kan forøge udbyttet af din hjemmeside og din forretning væsentligt. Sælger du produkter eller ydelser via internettet, er søgeoptimering den absolut mest omkostningseffektive markedsføring. Det handler om at blive set i søgemaskinerne, og i Danmark især om at blive set på Google!

Vi tilbyder søgeoptimering af webshops, portaler, hjemmesider og kampagnesider. Hvis du er på jagt efter en god samarbejdspartner, kan du jo lige tage et kig på vores referencer på SEO – de siger nok mere end alle disse ord…

Husk, at vi er certificeret partner i DanDomain webshop og optimering til synlighed i Google. Det er os, der har skrevet bogen SEO-TUNING specielt til DanDomain shoppen.

Hurtig kontakt til søgeoptimering

Måske synes du, det er lidt uoverskueligt at læse alt det, der findes om emnet her på siden? Gør det nemt for dig selv – udfyld kontaktformularen i øverste højre hjørne, og vi har bolden!

Søgeoptimering på dansk

Sagt på godt dansk: Det nytter ikke noget, at du på din hjemmeside benytter den korrekte betegnelse “hysmofyt” om dit produkt, hvis 99% af dine mulige kunder kalder dit produkt for en “dippedut”. De vil nemlig også SØGE efter “dippedut” på Google og andre søgemaskiner. Og så er det altså din konkurrent, der kalder sit produkt for “dippedut”, som får gæsterne fra søgemaskinerne – og dermed kunderne. God og ordentlig søgeoptimering handler altså IKKE om at blive højt placeret på en masse søgeord – men om at blive højt placeret på de RIGTIGE søgeord.

Effektiv søgeoptimering betyder at optimere dit website, så det nemmere kan findes af søgemaskinerne. Ved hjælp af effektiv søgeoptimering kan du, meget billigt, markedsføre dit produkt på internettet og få rigtig mange besøgende på sit website.

P.S. Vidste du, at ca. 20% af forbrugernes beslutninger om køb træffes på nettet – men kun 4,3% af virksomhedernes reklamebudget bruges på nettet?

Hvilke faktorer er vigtige for søgeoptimering?

Der er mange faktorer, der tilsammen gør forskellen på glemsel i Google – eller det modsatte. I arbejdet med søgeoptimering er i alle fald disse fem faktorer meget afgørende:

  • Brugen af nøgleord i sidens titel – som f.eks. denne side, hvor ordet søgeoptimering indgår
  • Antallet af indgående links fra andre sider – læs evt. mere om dette under linkbuilding
  • Den benyttede ankertekst i linket (den tekst, der udgør selve linket)
  • Den interne linkpopularitet – altså antal og værdi af den interne linkstruktur
  • Hjemmesidens alder – dette har lidt mindre betydning på f.eks. .dk domæner end på .com domæner

Reelt omtales søgeoptimering oftest som “søgemaskineoptimering”.

Opdateret: onsdag, 28. september 2016