Google Søgeord – god søgeordsoptimering

Søgeord – det er det, det hele handler om. Det er søgeord, det kommer an på, når dine kunder søger efter dig på nettet. Men hvordan udnytter du Google søgeord og søgeordsoptimering til en bedre placering med søgeoptimering?

Google og søgeord

Vi har arbejdet med Google og søgeord i over 17 år – og vi kender til, hvad der virker. Det kræver viden og erfaring – og godt værktøj – når de rette søgeord skal findes. Kender du de søgeord, dine kunder benytter, når de eftersøger dine produkter? De er vigtige at kende, når der skal arbejdes med søgeordsoptimering!

Vil du i gang nu? Kontakt os her

Google søgeord er nøglen til søgeordsoptimering

Har du tænkt på, at dine mulige kunder måske slet ikke benytter de ord som søgeord, som du tror, de gør? Det handler om at benytte de søgeord, dine kunder benytter – og det er præcis de søgeord, vi bruger i tekstforfatningen, når vi arbejder med søgeordsoptimering. Det er en udpræget misforståelse, at et vigtigt søgeord er ens firmanavn – tænk i stedet på søgeord som beskriver dine produkter og løsninger. Og benyt dig af professionel søgeordsoptimering inden din konkurrent!

Gode søgeord skal skrives ind i teksterne på din hjemmeside, og det er ikke ligegyldigt, hvordan søgeordene placeres, når du skal være mere synlig i søgemaskiner. Så søgeord ER nøglen til bedre placering på Google! Og uden effektiv søgeordsoptimering er det yderst vanskeligt at få godt udbytte af arbejdet med egentlig søgemaskineoptimering!

Søgeordsoptimering gør det ikke alene

Der er et væld af faktorer, der har stor indflydelse på, hvordan din hjemmeside klarer sig i søgemaskinerne, og søgeordsoptimering er blot én af flere. I flæng bør også nævnes:

  1. Kvaliteten af indgående links fra andre hjemmesider – især den emnerelaterede kvalitet
  2. Antallet af indgående links set i relation til de konkurrerende hjemmesiders linkpopularitet
  3. Korrekt brug af søgeord og søgesætninger i sidens brødtekst – både hvad angår antal og placering
  4. Linkpopulariteten på de sider, der linker TIL din hjemmeside
  5. Relevansen mellem din side og de sider, der linker til den

Google søgeord er nøglen til succes

At identificere de rigtige søgeord der giver salg er, hvad det handler om. Måske giver ét søgeord dig masser af trafik men ingen konvertering – mens et andet søgeord giver dig mindre trafik men flere konverteringer. Det kræver lidt analyse og gode værktøjer, men så har du også den indsigt, der gør hele forskellen! Overvej også et SEO kursus!