Her blogger Thomas Rosenstand om SEO, SEM og andet for alle, der har interesse i online mediet i sin bredeste forstand. Du finder artikler om Content Marketing, optimering af teknik, indhold og linkbuilding – og masser af gode råd til webkøbmænd og andre med interesse for online mediet.


Giv – Skab – Tag = Content Marketing

Giv – Skab – Tag = Content Marketing Du har sikkert hørt om content marketing i forbindelse med SEO. Hvis ikke, kan du evt læse disse tidligere indlæg om emnet. Case om content marketing Skab en forretning med content marketing Podcast om content marketing Hvis du læser om content marketing, vil du ofte...

SEO-forårsrengøring

SEO-forårsrengøring En af de mest frustrerende ting for os, der er gamle i SEO branchen, er nok, når vi skal rydde op og rette op i fejl, der går igen og igen. Nu er det jo ikke bare sådan ligetil at komme til de bedste og mest lukrative placeringer i Google, når der er konkurrence på...

18 fejltagelser begået med AdWords

18 fejltagelser begået med AdWords Så kan du godt finde kaffen frem! Over 4.500 ord om AdWords fra Anton Hoelstad, der har begået dette omfattende gæsteindlæg om fejltagelser, du bare ikke må begå med AdWords. Uden yderligere forsinkelse giver jeg ordet til Anton: Jeg ser det gang på gang når jeg tager...

Ny SEO-LEX udgivet

Ny SEO-LEX udgivet [toc] SEO-LEX 16 Så blev det tid igen – Danmarks suverænt mest købte og mest roste bog om SEO er ude i en ny version, der har fået masser af nyt indhold og trimmet eksisterende. Der er stadig timer af video og lydfiler tilknyttet – og du kan læse SEO-LEX...

Bliv en god SEO kunde

Bliv en god SEO kunde Det kan synes uendeligt arrogant at skrive et indlæg om, hvordan den bedste kunde er, ikke? Det er det bare ikke! Det er tværtimod et ganske ydmygt indlæg, der alene har til formål at give dig, der køber eller skal købe SEO og online marketing, en indsigt i, hvad der...

Case om Content Marketing

Case om Content Marketing For at forstå alle pointerne og ideerne i dette indlæg, vil jeg anbefale at du som minimum først læser et af mine tidligere indlæg her på bloggen. Millionforretning takket være content marketing Vil du vide alt det foregående, bør du også læse/høre disse to indlæg....

Duplicate content – det kan løses

Duplicate content – det kan løses

Duplicate content – duplikeret indhold – er et emne, der kan bringe diskussionerne frem blandt alle, der arbejder med synlighed i søgemaskiner. Google selv er dog ret klare i spyttet: Duplicate content skal undgås.

Med samme indhold på flere forskellige URL afgiver du en del af kontrollen – og det er sjældent en god ide. I langt de fleste tilfælde kan problemerne løses ret enkelt, og resultaterne er ofte ret overbevisende. For nogle – inklusive en del webbureauer og CMS huse åbenbart – er hele problematikken enten ukendt eller dømt ligegyldig. Derfor kan det ikke siges tydeligt nok: Det DUR ikke!

Linkbuilding uden links?

Linkbuilding uden links? Nok engang deler Morten ud af sine kreative tips – og husk, at de faktisk virker for ham i praksis. Her er ingen teorier – bare helt praktiske tiltag. Her er to tips til, hvordan du kan lade konkurrenterne lave linkbuilding til din side, samt give dig...

Overvågning af SEO på shop og hjemmeside

Overvågning af SEO på shop og hjemmeside Ved du, hvad den største fare er for en webshop / hjemmeside i forhold til indtjening, vækst og nye kunder? Måske vil du svare, at det nok er de mange programmører, der er helt eller næsten uvidende om SEO? De er bestemt ikke gode for din forretning, men den største...

Millionforretning takket være content marketing

Millionforretning takket være content marketing Nok engang deler Morten Kristensen ud af sine guldkorn her på bloggen. Og guldkorn er det, for Morten lever ude i den barske virkelighed og ikke bag facaden i et bureau. Han skriver her om sine erfaringer med det nye sort: Content Marketing. Og han bruger det –...

Mobil konverteringsoptimering

Mobil konverteringsoptimering

Du Ved naturligvis allerede, hvad der sker den 21. april 2015: Google ruller for alvor de algoritmeopdateringer ud, der vil sende hjemmesider og webshops, der ikke er mobilvenlige, bagud i søgeresultaterne på mobilsøgninger (søgninger udført fra smartphones, tablets osv.). Det har sat vældig gang i arbejdet med at få gjort diverse hjemmesider parate hos mange – andre tager det mere roligt. Endnu. Det skal nok ændre sig, når virkeligheden rammer, og virkeligheden er – som bekendt – klog!

Video virker – Youtube vs Vimeo vs andre

Video virker – Youtube vs Vimeo vs andre Indlægget her stammer fra den altid flittige og meget video-vidende Morten Kristensen: Det er vist ingen hemmelighed, at video er og bliver en del af fremtidens markedsføring, men også en måde, hvorpå du kan øge konverteringerne på en side eller shop, eller en metode...