Jeg vil lige dele denne med jer – taget direkte ud af virkeligheden og forhåbentlig til inspiration for dig i dit daglige arbejde. Jeg havde en snak med en kunde i dag, der driver en ganske succesfuld webshop. Blandt meget andet talte vi om hendes blog, som hun måtte indrømme, at hun forsømte mere, end godt er. Jeg spurgte hende hvorfor, hun forsømte den – for sagen er, at den faktisk ranker ganske godt, og at den også forsyner hende med en hel del konverterende gæster. Og så udspandt der sig følgende lille dialog på Skype:

Hun: Jeg er ganske enkelt gået i stå med at finde på noget at skrive om på min blog. Jeg synes slet ikke, der dukker noget op i mit hoved.

Mig: OK – men fortæl mig lige engang, hvor mange telefonopkald til jeres kundeservice, du har pr. dag – bare sådan i snit?

Hun: Jeg mener, jeg har en 8-12 opkald hver dag.

Mig: Hvor mange af dem handler om spørgsmål til brugen af dine produkter, vil du mene?

Hun: Åh – det er nok omkring halvdelen. Resten handler om forsendelse og sådan noget.

Mig: Så du har altså ca. 4-5 spørgsmål dagligt om brugen af dine produkter. Bruger du lang tid på at forklare brugen til dem, der ringer?

Hun: Nogle gange tager det faktisk en del tid. Måske bruger jeg mellem en halv time og en hel time hver dag på det.

Mig: Er det tit de samme spørgsmål – sådan +/- lidt, du får stillet?

Hun: Ja faktisk. Der dukker selvfølgelig noget nyt op også, men det er tit grundlæggende det samme, som folk ikke forstår eller ikke ved noget om.

Mig: OK så. Du siger, du ikke ved, hvad du skal blogge om, selvom du får en 4-5 emner hver dag? Er du sikker på, du ikke ved, hvad du skal skrive om på din blog?

Der blev helt stille – lige præcis længe nok til, at jeg samlede luft til at spørge, om hun stadig var der. Og så var det, hun svarede:

Hun: For satan da. Hov, undskyld jeg bander. Men for pokker da! Hvorfor tænkte jeg ikke på det?

Og så sludrede vi ellers videre lidt endnu. Og lige nu tror jeg, hun sidder og skriver, så blodet flyder fra neglene. Og det var faktisk bare det, jeg ville dele med dig. Ku’ du bruge det til noget?

Rosenstand out!