Her blogger Thomas Rosenstand om SEO, SEM og andet for alle, der har interesse i online mediet i sin bredeste forstand. Du finder artikler om Content Marketing, optimering af teknik, indhold og linkbuilding – og masser af gode råd til webkøbmænd og andre med interesse for online mediet.


Mobil konverteringsoptimering

Mobil konverteringsoptimering

Du Ved naturligvis allerede, hvad der sker den 21. april 2015: Google ruller for alvor de algoritmeopdateringer ud, der vil sende hjemmesider og webshops, der ikke er mobilvenlige, bagud i søgeresultaterne på mobilsøgninger (søgninger udført fra smartphones, tablets osv.). Det har sat vældig gang i arbejdet med at få gjort diverse hjemmesider parate hos mange – andre tager det mere roligt. Endnu. Det skal nok ændre sig, når virkeligheden rammer, og virkeligheden er – som bekendt – klog!

Video virker – Youtube vs Vimeo vs andre

Video virker – Youtube vs Vimeo vs andre Indlægget her stammer fra den altid flittige og meget video-vidende Morten Kristensen: Det er vist ingen hemmelighed, at video er og bliver en del af fremtidens markedsføring, men også en måde, hvorpå du kan øge konverteringerne på en side eller shop, eller en metode...

Nej, SEO er ikke død – igen-igen

Nej, SEO er ikke død – igen-igen Det er lige så sikkert som amen i kirken, at hvert nyt kalenderår byder på dødsdomme over SEO. Baggrundene for de afsagte dødsdomme varierer – nogle gange er det linkbait, og andre gange er det bare simpel uvidenhed og manglende forståelse. Når det er et indlæg...

Det kan du gøre bedre!

Det kan du gøre bedre!

Dette årets absolut sidste indlæg her på bloggen er et podcast såmænd, og det er jo ved at være meget længe siden, der er lavet sådan en fætter her fra. Anledningen er blot den, at jeg så gerne vil have dig til at stramme lidt op! Ja! Du skal simpelthen tage dig selv lidt i nakken og lære, hvordan du IKKE ender som et offer for “det anede jeg ikke”.

Sådan bruger du robots.txt

Sådan bruger du robots.txt I den aldrig færdige historie om duplicate content har den lille frække sag kaldet robots.txt været nævnt nogle gange, og en gennemgang af mulighederne med den fil er blevet efterlyst. Derfor snupper vi lige et hurtigt kig på robots.txt og det, du kan gøre med den. En...

Googles uendelige arrogance

Googles uendelige arrogance Historien, som jeg vil dele med jer i dette blogindlæg, er maskeret lige tilpas til, at det ikke fremgår, hvilket site og hvilken mand, der er tale om. Men bortset fra denne lille maskering er hvert ord faktuelle – og de fortæller en historie om, hvordan Google...

Femte udgave af SEO-LEX

Femte udgave af SEO-LEX Tiden flyver i godt selskab – det har jeg da måttet sande nu, hvor jeg har udgivet den femte udgave af SEO-LEX, der aldeles ulogisk hedder SEO-LEX14. Nå ja – lidt logik er der alligevel, for den første udgave, der kom i 2009, hed SEO-LEX10. Hvert år siden...

Når tekster bliver til et mareridt

Når tekster bliver til et mareridt Denne artikel er baseret på mine erfaringer med tekstforfattere, og jeg er godt klar over, at jeg bare kan have været ualmindelig uheldig. Dog har jeg oplevet samme fænomen indenfor flere andre brancher, og jeg vil derfor påstå, at du kan overføre ideerne og...

DNS og duplicate content?

DNS og duplicate content? Skaber dine DNS indstillinger Duplicate Content? Duplicate content opstår når det samme indhold er tilgængeligt på flere URL’er. Der findes mange årsager til at der kan opstå duplicate content på et website, og alle sammen kan forringe din synlighed i søgemaskinerne....

Fem fejl webbureauer kan begå

Fem fejl webbureauer kan begå Indlægget er skrevet af Lise Halskov: Som webbureau handler det jo i bund og grund om, at du skal have et godt flow af kunder kombineret med, at du skal arbejde mest muligt effektivt med hver enkelt opgave. En mere effektiv arbejdsgang betyder en bedre indtjening på...

For travlt til at lave content marketing?

For travlt til at lave content marketing? Er du en af dem der føler sig presset på tid til at udarbejde indhold til din content marketing? I dette indlæg får du en række måder, hvorpå du kan udnytte potentialet i content marketing uden selv at skulle frigøre tid. Indlægget er skrevet af Nikolaj Mogensen, som...

Video styrker din hjemmeside

Video styrker din hjemmeside 3 måder hvorpå videoer kan styrke din hjemmesides SEO De fleste er klar over, at det styrker din hjemmeside rent SEO-mæssigt, hvis du jævnligt opdaterer din hjemmeside med indhold af høj kvalitet. Det er dog vigtigt også at forstå, hvilket indhold der vægter tungt i...

Krænket ophavsret?

Krænket ophavsret? Morten Kristensen har begået denne artikel, der handler om krænkelser af ophavsretten. Og som du sikkert ved, er jeg en edder-spændt-rasende modstander af folks tyverier af andres ophavsretligt beskyttede materiale, så dette indlæg er helt i min ånd. Jeg håber, du kan...

Skriv eller dø

Skriv eller dø Content Marketing – åh jo såmænd. Alle taler om det og ganske få bedriver det. Men hvorfor taler alle om det? Og kan du som online markedsfører undlade at beskæftige dig med at skrive artikler? Er det ikke nok “bare” at have en fin hjemmeside eller...

Få +1 på indlæg

Få +1 på indlæg Mit navn er Tim Petersson, og jeg har fået lov at dele en erfaring med dig på Thomas blog. Min baggrund for at arbejde Google+ er først og fremmest min kones webshop DressMe.dk, men dernæst også et par spændende affiliate sites. Der er ikke nogen tvivl om, at Google...