Mere trafik fra Google

Købet af e-bogen SEO-LEX 10.0 gav en dansk og allerede søgemaskineoptimeret webshop en stigning i trafikken fra Google, der har betydet er dygtigt mersalg. Når trafikken har givet mersalg, skyldes det i høj grad, at der er stor fokus på konverteringsoptimering på den pågældende shop. Det er det, dette podcast handler om – i en hyggelig snak mellem Morten Vadskær og Thomas Rosenstand på en 20 minutters tid. Og mon ikke der er et tip eller to, der er værd at tage med?

 

Links nævnt i dette podcast:

Rosenstand out!

Få et opkald fra Thomas Rosenstand - Så er du på vej til den ultimative SEO løsning!

Invalid Email
Invalid Number

16 kommentarer til “Mere trafik fra Google”

  1. Hej Thomas,
    Lidt off topic, men hvordan downloader man dit podcast? Jeg plejer at download Martin Thorborgs og andres podcast, hvorefter jeg lytter til dem i bilen når jeg kører. Men det kan jeg ikke se man kan med dit…

    1. Hej Erik
      Det er bestemt on topic! Der er to måder at gøre det på:

      1. Klik på “Download” lige til højre for afspilleren eller
      2. Snup det hele via iTunes

      God køretur og god fornøjelse!

  2. Super godt podcast! Jeg lyttede også lige til det mens jeg sad i toget i dag på iPoden 😉 Rigtig godt indlæg med Morten Vadskær. Han er også rigtig spændende at høre hos PotterCut!

    Mvh.
    Nikolaj Bomann Mertz

  3. Søren Sprogø

    Wauw, en potcast lige efter mit hoved (bortset fra al reklamen :-)), med to eksperter jeg respekterer stort.

    Var der nogen, der sagde “Trafik, der ikke konverterer, er en udgift.” 😛

    Bundlinie-effekten af konverteringsoptimering er ENORM, men noget designere ikke kan finde ud af at måle på. Derfor er det desværre noget, der sjældent sker. Det kræver som regel nogen der er universitetsuddannet inden for UI design, og disse kan som regel ikke finde ud af at snakke et sprog shop-ejere forstår, eller omsætte ting til praksis

    Og Thomas, enormt skarpt observeret mht. designere, her scorede du sindsygt mange point i min bog: En god designer kan sagtens finde ud af at lave en flot traditionel hjemmeside. Men det interaktive element, der bliver introduceret i en webshop, tilfører en hel ekstra dimension.

    Det er næsten som at gå fra radio-mediet og til fjernsynet. Og hvad er det lige resultatet bliver, hvis man hyrer en radiomand til at lave fjernsynsreklamer? (Stillet meget firkantet op, men sådan er jeg jo).

    Keep up the good work begge to! Jeg bliver altid enormt inspireret af at lytte til jer, også selvom vi ikke altid er enige 🙂

  4. Tak for roserne alle sammen. Er glad for, at I kan lide og bruge det. Jeg må indrømme, at ham Rosenstand kører det dogme-style. Man bliver plantet foran mikrofonen med en stor kop brandvarm kaffe og så går snakken ellers, mens Oliver Rosenstand fyrer rundt og spiller langhåret. Det var rigtigt hyggeligt, og jeg glemte næsten mikrofonen.

    @Søren – når nu det er ulønnet, så er jeg nødt til at snige reklame ind ;o)

    Det er en kunst at få lavet den rigtige webshop. Den skal både være pæn, brugervenlig og have nogle gigantiske call-to-actions. Det er jo næsten en umulighed og en grafiker, der kun tænker i æstetik alene forstår det i hvert fald ikke. Kan man ikke klone Lars Larsen med Bryan Eisenberg og en hamrende dygtig grafiker?

  5. He-he 🙂 Dogme ved jeg såmænd ikke – autensitet er vel et bedre ord. Det er jo ikke bestemt, at det skal være ligefremt. Det er det bare.

    Og skulle nogen være i tvivl: Oliver er en lille Yorkshire Terrier – dum som en dør og ekstremt charmerende med en personlighed på størrelse med Rundetårn.

  6. Hej
    Ja, jeg er jo så Olivers mor. Jeg tror, at Olivers far har fået solstik. Oliver er nemlig en meget klog hund. Han holder haven fri for fly og fugle, lykkes med at tigge mange godter, får sin mor til at klø på maven i timevis, får altid den sidste haps og den slags. Og det er mere end hans far kan opnå – så hvem er mon klogest?

  7. Super fedt podcast. Lækkert at høre nogle så dygtige folk snakke om løst og fast – hvertfald når det krydres med sjove historier og guldkorn.

    Jeg skal gerne indrømme, at SEO-LEX også har haft stor påvirkning på, hvordan jeg har bygget vores nye Last Touch webshop op (programmeret fra bunden). Især afsnittet omkring dublicate content var en kæmpe øjenåbner. Men også din opfording til at bruge videoer og hoste dem hos YouTube. Jeg lavede 8-10 små videoer til shoppen, hvor bl.a. vores maleri-lejeordning forklares – det har vi fået enormt positiv feedback på. Så thumbs up herfra 🙂

  8. Thomas Pedersen

    Hejsa,
    Fantastisk indlæg.
    Vi startede selv en webshop for et par år siden, men havde ikke nogle tanker om det her med SEO og optimering af konverterings rater, men begyndte så stille og roligt for 1 år siden.

    Jeg har her i efteråret begyndt at bruge Google Optimizer som jeg syntes er fantastisk.

    Jeg startede med at teste placering af betalingsikoner, og fandt hurtigt ud af at med ikoner i toppen var konverteringen ca. 65% højere, så med lidt nedgang i besøgstallet er omsætningen alligevel ikke faldet.

    Website Optimizer supercool. Selvom det ikke er helt præcist, giver det et godt billed af hvad der er bedst.

  9. Mads Jensen

    Super godt indlæg – tak for de mange gode hints, tips og tricks. Både her og på Amino 🙂

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Rigtige mænd og ditto kvinder deler - og får god karma:

70 27 14 40 (dansk takst)

Vi har åbent mandag til fredag fra 14:00 til 23:00 dansk tid på telefonen.

Du kan skrive en e-mail, når det passer dig - vi svarer lynhurtigt!

SEO-LEX 19 - Bogen om SEO

Vil du lære SEO - så køb min bog, fyldt med alle mine erfaringer fra 20 år i branchen.

  • 426 sider SEO e-bog  – 100 minutters videoer
  • Kendt som "Biblen om SEO"
  • Nyeste udgave: 10. december 2018
Scroll til toppen