Så er jeg landet i Danmark igen – til en indbakke med 672 mails, et noget koldere klima og masser af opgaver på bordet. Det er jo ikke så ringe endda – altså lige bortset fra vejret. Inden nogen skulle gå hen og få ondt af mig i forhold til de 672 mails, må jeg hellere sige, at rigtig mange af dem blot er meldinger om nye followers på Twitter (der er nu 490 af slagsen), nyhedsbreve og den slags. Og så var der faktisk også en del spørgsmål relateret til SEO-LEX – og mange af dem er af generel karakter, så dem tager vi lige her.

SEO branchen i Danmark har taget godt imod SEO-LEX

Rigtig mange af mine kolleger i Danmark har købt den fulde udgave af SEO-LEX, og det er jeg da glad for. Det må jo betyde, at mange har vurderet, at jeg har nogle vinkler at byde på. Og sådan er det faktisk 360 grader rundt. Når jeg selv læser andres artikler, deltager på konferencer etc., får jeg ikke egentlig noget nyt at vide, men jeg får andre vinkler på samme sag. Og det blir jeg ikke dummere af!

En af mine kolleger – Karsten Nygaard fra Strategen i Køge – har skrevet en anmeldelse, som jeg i al ubeskedenhed har linket til i min forrige posting her på bloggen. Men jeg vil da alligevel tillade mig at citere ham: “Den er ubetinget den bedste danske bog der er lavet om seo – det er beskrevet så enkelt og så letforståeligt at alle kan være med – men samtidig med så indlysende og skarpe pointer at den er alle pengene værd. Bogen er et must for alle der vil noget seriøst med deres hjemmeside og er delt op i meget letforståelige kapitler som gør at man opdele sit seo arbejde i små bidder.“.

Også Paw Hellegaard fra ScanNet har været så venlig at kalde SEO-LEX noget pænt – han skriver på Twitter: “Nu har jeg efterhånden også fået læst SEO LEX færdig.. og en varm anbefaling skal den ha: Danmarks bedste SEO bog!“.

Janno Damgaard Lassen skriver på sin blog:”Prisen er i den dyre ende, men det er faktisk et røverkøb, for den viden du bliver udstyret med vil kunne tjene dig penge i mange år fremover. Og hvis du ikke kan tjene bogen hjem, og ydermere tjene penge på at købe den og implementere de foreslåede ændringer, så er det helt klart din egen skyld.”.

Kommer der en version 2.0 af din SEO bog?

Jeg har fået en 5-6 mails, hvor der spørges til en version 2.0 af SEO-LEX. Det kommer der ikke – men der kommer en version 11.0 😉

Den næste udgave vil indeholde en hel masse video, der gør det om muligt endnu nemmere at følge råd og vejledninger i bogen. Og der vil komme adskillige nye kapitler, der tager fat i emner, der enten ikke er behandlet i version 10.0 eller som kan uddybes mere.

Jeg kan og vil ikke sige, hvornår version 11.0 bliver frigivet, men jeg kan give et løfte i den anledning: Version 11.0 af SEO-LEX bliver rørende billig at opgradere til for dem, der har købt version 10.0. Og jeg mener: RØRENDE billig!

Er du ikke lige grov nok, når du følger op på dem, der har hentet den gratis version af SEO-LEX?

Nej – absolut ikke! Der kommer p.t. fem mails på en god måned, der opfordrer, lokker og lister til at købe den fulde version. Og det gør vi med god samvittighed, for det står yderst tydeligt beskrevet der, hvor man henter den gratis version, at det gør vi. Og i hver af disse mails er det meget nemt at afmelde sig yderligere opfølgning. Over 2.500 mennesker har p.t. hentet 88 gratis sider, som giver masser af brugbar info. Hvis man ikke kan leve med fem mails eller ulejligheden med at afmelde sig dem til gengæld for en gratis e-bog, skal man jo helt lade være, ikke?

Kommer SEO-LEX i en trykt udgave?

Lige her og nu er der ikke planer om det, men det udelukker ikke, at det kan ske. Det mest præcise svar er derfor: Måske.

Må jeg kopiere SEO-LEX 10.0 og dele den ud til mine kolleger?

Nej. Lige som du heller ikke må kopiere en købt software og give den til andre.

Er der studierabat på SEO-LEX?

Nej da! Hvorfor skulle der være det? Det ville jo være nærmest uartigt over for dem, der ikke studerer, ikke? SEO-LEX 10.0 koster det samme for alle. Det er nemmest på den måde – og mest ærligt.

Og det var faktisk det for nu – de resterende spørgsmål er af mindre interesse for andre end spørgeren selv, så de er fikset via mail.

Nu går jeg videre i min alt for svulstige indbakke!

Rosenstand out!