I dag har Google (igen-igen) forstærket G+ platformen med en feature, der kan vise sig at være en yderst stærk motor til at drive flere af dine gæster ind på din G+ platform og dermed forstærke værdien af din tilstedeværelse der. Google har åbnet for, at du kan “embedde” et indlæg på en hvilken som helst type hjemmeside – altså også på en webshop, en blog eller hvad ved jeg. Umiddelbart lyder det ikke så revolutionerende igen, men det er faktisk, hvis du tænker lidt over det.

HUSK: Få den danske bog om G+ lige her – klik!

Realtids debat fra G+ hjemme hos dig selv

Forstil dig følgende scenarie: Du har et produkt, som du skriver om på din G+ side – enten din personlige eller din firmaside. Du deler naturligvis dette indlæg offentligt (det er også en forudsætning for at kunne embedde det). Nu tager du så og indlejrer indlægget far G+ på produktsiden, og hvad sker der så?

Jo – nu vil spørgsmål og kommentarer til dit indlæg på G+ være at se på produktsiden. Og bare rolig – intet duplicate content der, for skidtet indlejres via et script, så indholdet er faktisk slet ikke i kildekoden på din egen side.

Fidusen er nu, at gæster på din produktside vil se, hvad der sker på G+ om produktet. Og det vil helt sikkert “lokke” nye følgere til for dig. Sikkert også få endnu flere mennesker engageret i G+. Og det er der altså en fidus i for dig, for jo større engagement på dine G+ indlæg, jo flere plusser og jo flere delinger – jo større vægt får du i det Googleske univers. Og det er altså ikke så dumt.

G+ engagement uden at forlade siden

Det ret så interessante i min optik er, at det dermed er muligt at debattere dit indlæg UDEN at forlade din produktside. Du kan ganske enkelt kommentere og give +1 til indlægget, uden at du skal “over i G+”. Folk skal altså ikke forlade din produktside. Det er sød musik i mine ører. Forhåbentligt også i dine?

Men vil det skræmme nogen væk? Næppe – hvis du placerer indlejringen fornuftigt, og det gør du selvfølgelig.

Hvordan indlejrer du G+ indlæg?

Det er meget enkelt. Skriv dit indlæg, publicer det offentligt og så vælger du:

2013-09-09_17-00-33

 

Du får nu sådan en fætter her:

2013-09-09_17-01-01

Koden markeret med orange skal du have ind på din hjemmeside én gang for alle – lige inden “closing body tag”.

Koden markeret med grønt indsætter du så der, hvor du vil have din live streaming af dit G+ indlæg. Og det er det hele – nemt og hurtigt.

Husk, at du skal lave den øvelse for hvert indlæg fra G+, du vil have over på din egen side. Lige nu og her kan du IKKE style indlægget, men mon ikke der kommer en mulighed i fremtiden for at bestemme i hvert fald størrelsen.

Hvad siger du? Er det ikke kræs? Hvordan har du tænkt dig at benytte det til at øge din styrke online?

Selvfølgelig tager jeg egen medicin:

Rosenstand out!

P.S.: Link til indlægget fra store G
[su_posts template=”templates/teaser-loop.php” id=”4349,3939,3568″ posts_per_page=”3″ tax_operator=”0″ author=”3″ order=”desc”]