En webshop forbedrer ikke sig selv!

Sørme om ikke Morten Vadskær har bidraget med et lille gæsteindlæg her på bloggen! Uden yderligere præsentation:

En webshop forbedrer ikke sig selv

Okay – hvis du allerede har en webshop, så er der nok ikke megen nyhedsværdi i overskriften. Men midt i al ordrehåndtering, varebestilling, moms-regnskab, emballage-bestiling og de utallige emails til kunderne, kan det godt være svært at finde tid til at forbedre webshoppen. Derfor har vi lavet Shopcamp-arrangementet, hvor man lader bogføringen blive derhjemme og koncentrerer os 100% om at forbedre din webshop. Men vi sadler ikke kun én hest op – vi sætter ind på mange fronter såsom:

-hvordan du kan øge dine besøgstal fra søgemaskinerne

-hvordan du kan optimere dine AdWords-annoncer, så du får langt flere besøg for færre penge

-hvordan du øger din konverteringsrate

-hvordan du får meget mere ud af dine nyhedsbreve

-hvordan du får luget ud i de reklamer, du ikke tjener penge på

og meget, meget mere.

Men det sker jo ikke ved at sidde på “skolebænken”, så derfor har vi kaldt det en “camp”. Arbejdshandskerne skal på, og der skal laves ændringer på din side. Så når der er noget på programmet, du ikke interesserer dig for – så går du ind i arbejdslokalet, hvor der altid står to undervisere klar til at sparre med dig. Så når du går fra Shopcamp, så skal de første ændringer helst allerede være implementeret.

Hvem underviser så?

De to lejrledere er Lars Bachmann og Morten Vadskær. Der udover kommer der to fantastiske gæste-undervisere, som hver er der en hel dag; det er Jan Winum, som du sikkert kender fra Rosenstands podcast om e-mail marketing (ellers bør du høre det nu) og Frank Hellerup Madsen, der kommer og inspirerer dig til at give din AdWords-kampagne den helt store renovering.

Så der skulle være gode muligheder for at finde flere områder, hvor også din webshop kan forbedres. Forestil dig lige, hvad der sker, hvis du fordobler dine besøgstal og din konverteringsrate; så har du faktisk firedoblet din omsætning. Tillokkende, ikke?

Hvad har andre sagt om Shopcamp?

Her er en smagsprøve fra en tidligere deltager  – du kan se flere her

Shopcamp Rocks! Det var virkelig en fornøjelse at være på Shopcamp 2010. Lærte en masse tricks som allerede så småt er ved at blive implementeret i vores shop. Fik også netværket en del med nogle virkelig spændende mennesker. Dette “nye” netværk kommer helt sikkert til at gavne vores virksomhed fremover. Super omgivelser i havde valgt til arrangementet og så har i bare en super behagelig måde at “undervise” på!

-Tonny Andersen, sinful.dk

Kig forbi www.shopcamp.dk for at læse mere og tilmelde dig.

Få et opkald fra Thomas Rosenstand - Så er du på vej til den ultimative SEO løsning!

Invalid Email
Invalid Number

15 kommentarer til “En webshop forbedrer ikke sig selv!”

  1. Super god artikel og helt sikkert noget jeg ville deltage i hvis jeg havde en webshop. Det lyder som den helt rigtige måde at blive undervist på.

  2. På sporet af succes

    Super indlæg og god ide med camp… både for at få tingene gjort og for netværkets skyld!

    Jeg skal selv passe lidt på ikke at dvæle for meget i udviklingen 😉

    Interessant blog!

    Cammilla

  3. Søren Sprogø

    Jeg havde den store fornøjelse at tale på dag 2 på den jyske udgave af Shopcamp.

    En ting jeg var imponeret over var, hvor godt deltagerne allerede var sammentømret! Det var helt vildt sådan som de frit gik rundt og småsnakkede og delte erfaringer med hinanden. Imponerende godt.

    Så har du en webshop, og trænger du til at sparre og netværke lidt med ligesindede, som ikke har skjulte motiver om at sælge dig en eller anden service?

    Så kan jeg kun anbefale dig at tage på Shopcamp! Det er svært at finde lignende muligheder for at netværke blandt shopejere her i Danmark.

  4. Bastian Jørgensen

    Det lyder rigtig spændende. Kommer Shopcamp ikke til Det Mørke Jylland?

  5. Jeg har nu drevet webshops i 10 år efterhånden, så nej en webshop forbedre ikke sig selv. Kan kan desværre ikke komme til camp, men det kunne være rigtig spændende at deltage på et tidspunkt og den sidste camp fik rigtig god feedback

  6. Tak for et rigtig spændende indlæg.

    Vi er nogle stykker, der selv lige er gået igang med at drive en webshop ( http://www.antbuyit.com ), så jeg er naturligvis meget interesseret i, hvordan vi kan forbedre den.

    Med venlig hilsen
    Steen

    1. Velbekomme Steen. Og du har altså også noget at arbejde med i forhold til SEO. F.eks. er din forsides titel “Home Page”. Må jeg anbefale dig at kigge nærmere på e-bogen SEO-LEX. Den har du altså brug for!

  7. @Bastian: Sidste gang der var Shopcamp blev det afholdt i Vejle, og de fleste af deltagerne kom faktisk fra Sjælland 🙂 Nu har vi så valgt at afholde det på Nordsjælland, og minsandten om ikke der kommer deltagere helt fra Nordjylland.

    Og da der er overnatning og fuld forplejning, er Danmark åbenbart ikke større end at folk gerne vil tage turen. Vi ved ikke på nuværende tidspunkt hvor næste Shopcamp bliver afholdt.. I Florida måske 🙂

  8. Mogens Møller

    Jeg var selv til Shopcamp i Vejle sidste år, hvilket var to helt forrygende dage. Jeg fik masser af gode tips med hjem, som blev implementeret med det samme. Derudover er selve netværksdelen helt suveræn. Faktisk så suveræn, at jeg ikke tøvede med at tilmelde mig igen til Shopcamp på Nordsjælland – også selvom jeg kommer helt fra Holstebro. Vil du noget seriøst med din webshop, bør du gøre det samme.

    Håber vi ses!

  9. Per Kristensen

    Hej Thomas
    Dette falder måske ikke lige i tråd med øvrige indlæg…lige her ! Men jeg droppede lige ind..Blot vil jeg sige til dit Adwords Lex: Det er dæleme godt for at sige det på godt nordjysk. Det er til at forstå og virkeligt godt formuleret. Tak for det. – Og så kommer jeg lige at tænke på om jeg læste den godt nok: Fordi: Ved du hvorledes det kan ske at tal for cpc kan afvige mellem Adwords og en Analytics.

    1. Tak for det, Per. Afvigelser i data mellem Analytics og AdWords kan opstå grundet for eksempel brug af redirects og/eller manglende trackingkode på nogle sider. Og sikkert også et væld af andre årsager. Men disse to er de mest sete.

  10. Søren Sprogø

    @per: Nu nævner du ikke specifikt hvilke tal, der er tale om. Men bemærk at de to systemer ofte kalder tingene forskellige ting. Der er f.eks. stor forskel på clicks, visits og visitors.

    Det samme når det kommer til at måle konverteringer. Her er der stor forskel på hvordan (eller rettere, hvornår) Adwords og Google Analytics måler en konvertering.

  11. Hej Morten
    Jeg er i øjeblikket i gang med et lettere redesign af min shop og ville enormt gerne deltage i Shopcamp.
    Men, men, desværre foregår det på 2 hverdage og jer er derfor forhindret. Vil gerne opfordre til en gentagelse af shopcamp i en weekend, da der nok er andre i samme situation som jeg.
    Rigtig god fornøjelse med campen.
    Yvonne

  12. @per / thomas:
    Der kan også opstå afvigelser i forbindelse med ad-blocking script og den slags, jeg har ihvertfald set plugins til bl.a. firefox som er lavet for at blokere for adsense og den slags, mon ikke det også hurtigt kunne komme til at blokere for et adwords/analytics script på siderne?

    Der kan også være forskel hvis de kører med forskellige time zones hhv. i adwords og analytics, og så kan det til tider være svært at lure med fx analytics hvis man vælger et datointerval om den lige har den ordre med for en given dag man har valgt eller om den måles på dagen efter (afhængig af tidspunkt, tidszone indstilling m.v.)

    Men det burde så kun være helt små forskelle disse issues giver.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Rigtige mænd og ditto kvinder deler - og får god karma:

70 27 14 40 (dansk takst)

Vi har åbent mandag til fredag fra 14:00 til 23:00 dansk tid på telefonen.

Du kan skrive en e-mail, når det passer dig - vi svarer lynhurtigt!

SEO-LEX 19 - Bogen om SEO

Vil du lære SEO - så køb min bog, fyldt med alle mine erfaringer fra 20 år i branchen.

  • 426 sider SEO e-bog  – 100 minutters videoer
  • Kendt som "Biblen om SEO"
  • Nyeste udgave: 10. december 2018
Scroll til toppen