Godt nytår til dig! Jeg håber, at du er kommet godt ind i det uden afsprængte fingre og den slags. Som du måske allerede har set, lancerede jeg en ny tjeneste den 29. december 2010 – sådan lige på falderebet i det gamle år – som er en hjemmeside (faktisk en blog) for abonnerende læsere. Nemlig ja! Det koster penge at læse med, debattere og få svarene. Det er der ikke tradition for i Danmark endnu, men nogen skulle jo åbne ballet, og jeg havde og har faktisk flere gode grunde til at gøre det.

E-Universe

I stedet for en lang forklaring her kan du se præsentationsvideoen, hvis du har lyst – og ellers hopper du bare over og læser videre længere nede.

Hvad betyder det for antallet og typen af artikler om SEO og AdWords her på bloggen?

Jeg kunne jo godt skrive, at det ingen betydning får, men det vil næppe kunne holde stik på den lange bane. Jeg forventer, at der fortsat vil være det samme antal mere generelle artikler her på bloggen, som der altid har været – og med nogenlunde samme frekvens. Til gengæld vil jeg dele meget mere ud af “guldkornene” på E-University – og her mener jeg virkelig dele ud. Det kan jeg gøre, fordi jeg kan kontrollere, hvem der læser med på E-University – her på denne blog er det jo åbent for alle. Også for gutterne og pigerne i Dublin og Mountain View, som alle er nogle skønne mennesker, jeg bare ikke har lyst at dele alt med 😉

Lad mig bare være ærlig: En del af mit levebrød er søgemaskineoptimering og online markedsføring, og der går i perioder MEGET tid med at besvare spørgsmål her på bloggen og via de mange, mange mails, der følger mange af indlæggene her. Derfor er det også forretningsmæssigt en sund beslutning at tage betaling for den mere dybdegående viden. Der er jo et hav af blogs efterhånden, der deler ud af viden på et meget generelt niveau og/eller er skrevet så nørdet  for nørder, at ingen almindelige mennesker kan følge med alligevel.

Derfor er E-university lanceret – og indholdet er IKKE skrevet til nørder men til “ganske almindelige hjemmesideejere”. At noget af indholdet så er meget detaljeret og kan være lidt “spooky” er noget helt andet – her bruger jeg den evne, jeg har til at skrive, så alle kan forstå det. Egentlig på samme måde som i SEO-LEX og AdWords-LEX.

Ingen uge uden noget nyt – næsten da

Tryksværten kan dårligt nå at tørre på en e-bog om SEO og/eller AdWords, før der er nye ting at fortælle, ændringer til eksisterende forhold osv. Det er også en af de ting, jeg vil bruge E-University til: Opdatere på viden og indhold fra mine bøger, så du kan være helt med på det nyeste nye i perioderne mellem, jeg udgiver nye versioner. Og nej: Der er ingen planer om, at SEO-LEX 11 ikke skal efterfølges af en 12’er – eller at AdWords-LEX skal være enebarn 😉

I dag har E-University været online en uge, og vi nærmer os de 100 “studerende” allerede. De har alle udnyttet den lave introduktionspris for det første års medlemsskab på bare 795 kr. ekskl. moms. Fra 1. februar 2011 stiger prisen for et års medlemsskab til 1.200 kr. ekskl. moms.

Om det er pengene værd? Ja da! Lad mig vise, hvad der stod at læse i Twitter kort efter introduktionen:


Tak til Jimi fra Aktiv 3 Ejendomsservice for den!

Altså: Jeg byder på gensyn både her på bloggen og ovre på “Campus” hos E-University! Hvis du vil med nu, er det bare at klikke her: Køb 12 måneders adgang til E-University – du kommer med i 12 måneder for 795 kr. ekskl. moms, hvis du slår til inden 1. februar 2011!

Rosenstand out!

Skal du på listen?

Vi skriver ikke så tit, men når trangen til at sætte bogstaver sammen i kæder der giver mening, rammer os, hører du fra os.

.
Navn
Din e-mailadresse

Det virkede! Du får en bekræftelse i din indbakke lige om lidt.