AdWords bogen er her: AdWords-LEX

I maj spurgte jeg dig, hvad du gerne ville høre eller læse om her på bloggen. Og der kom masser af svar i både kommentarfeltet og på min mail – tak for dem. Der var en tydelig tendens i ønskerne: AdWords! Og egentlig giver det god mening, for der er faktisk ikke egnet dansk materiale tilgængeligt om de kære annoncer med de store muligheder. Google har en blog og en række hjælpefiler, men lad os bare være ærlige og sige ligeud, at lixtallet er så højt, at de næsten kunne vinde en pris for at skrive, så kun få kan forstå det meste. Jeg ved til gengæld, at jeg er god til at forklare komplicerede ting – så jeg har simpelthen skrevet AdWords-LEX. Og det er en e-bog med videoer om… Tada: AdWords!

AdWords-LEX – mere end bare en e-bog

Selve bogen er på 80 sider – altså ca. halv størrelse af SEO-LEX. Til gengæld er der over 2½ timers HD video med lektioner og tips og tricks, så den samlede mængde praktiske forslag, anvisninger og små fif er ganske betragtelig. Netop skærmvideoer er forrygende gode til at vise metoder og rækkefølger i det til tider temmelig uoverskuelige administrationssystem, der hører AdWords til.

Begynder, viderekommen eller semi-haj?

Er du begynder – altså HELT begynder – i AdWords, er der tænkt på dig også. Faktisk er der et kapitel helliget at sætte en konto op fra bunden. Og derfra bliver du næmsomt men bestemt taget ved hånden gennem hele processen frem mod dominans over dine konkurrenter.

Er du viderekommen i AdWords, kan du blot springe kapitlet med at starte en Google konto over. Men mere skal du ikke springe over, for allerede i den grundlæggende kampagneopsætning kommer der tips, som jeg kan konstatere, at kun ganske få kender til.

Er du semi-haj, er der nu alligevel stadig et par overraskelser gemt til dig i AdWords-LEX, og med den viden, du som erfaren AdWords ekvilibrist har, vil du kunne finde masser af ting og sager mellem linjerne. OK – der er ikke nogen skjult da Vinci kode puttet ind, men jeg er sikker på, at den erfarne vil finde, hvad jeg mener 😉

Hvad koster sådan en e-bog / videokursus?

AdWords-LEX bryder med prissætningen af danske “specialist e-bøger”, og det gør den, fordi jeg vurderer, at AdWords er så “forsømt” et område, at det nærmest er et fristed for alskens pirater. Derfor vil markedet være meget stort for sådan en bog, og det tillader mig at prissætte den, hvad jeg ikke vil tøve med at kalde for særdeles lavt.

Hele e-bogen inkl. over 150 minutters HD video koster 795 kr. ekskl. moms. Og jeg (og mine korrekturlæsere) vurderer, at den modsvarer ca. et to-dages kursus, så det er da ret billigt, ikke? Og for at det ikke skal være løgn, får du også en rabatkupon til Vadskærs og Kildebogaards Analyticsbogen til en værdi af 100 kr. Den bog passer som en pølse i et pølsebrød til AdWords-LEX!

Skulle der være en enkelt tilbage derude, der ikke har fået købt SEO-LEX, kan jeg afsløre, at der er er en god pakkerabat på at snuppe begge bøger samtidig: 400 kr. i bunkerabat!

Er du så heldig, at du er på min mailliste, ligger der allerede nu en mail til dig med diverse informationer. Er du ikke på min mailliste, får du her et direkte link til AdWords-LEX:

AdWordsbogen AdWords-LEX

Nå ja – jeg har da også lavet en lille video:

Nu har du slet ikke tid til at læse mere her – du skal da i gang med AdWords-LEX, ikke?

Rosenstand out!

Få et opkald fra Thomas Rosenstand - Så er du på vej til den ultimative SEO løsning!

Invalid Email
Invalid Number

53 kommentarer til “AdWords bogen er her: AdWords-LEX”

  1. Hej Thomas

    Jeg har kun en ting at sige. Tusind tak for du har skrevet denne bog.

    For jeg ved at denne bog vil jeg kunne forstå.

    Som du selv skriver, er du super til at skrive så selv jeg/de mindre internet begavede kan forstå det.

    Glæder mig til at læse den:-)

    Frank

  2. Johnny Speiermann

    Genialt, Thomas.

    Jeg skal netop have min bedre halvdel i gang med at lære AdWords, så jeg selv slipper, så din bog kommer på det helt rigtige tidspunkt for os.

    Der er vist en enkelt bog om AdWords på dansk, som jeg læste for nogle år siden, men så vidt jeg husker, så var det vist mest en halvdårlig oversættelse af den engelsk Hjælp, og det er der jo ikke meget ved.

  3. Tillykke med udgivelsen!
    Jeg var nervøs for, om det kun var for begyndere da jeg fik din nyhedsmail, og at der intet var at hente for os lidt viderekommende eller “semi-hajer”, hvis man skulle snige sig helt op på det niveau – altså for alle os, der allerede tænker (dog ofte lidt for lidt) på landingpages med god call-to-action, quality-score m.v. – men dine linjer ovenfor overbeviser mig! Jeg kan ikke vente med at læse de tips, som kun få kender – og især overraskelserne til eventuelle hajer.
    🙂

  4. Michael Rurup Andersen

    Kære Thomas Rosenstand

    Det er et godt initiativ at skrive en bog på Dansk om Adwords og jeg håber den er alle pengene værd.

    En gennemgang af din hjemmeside og materiale, samt nuværende og tidligere erfaringer, viser at du er en meget kompetent herre indenfor dit område. Hvilket selvfølgelig bevirker at dine konsulent timer nok ligger i samme pris leje som bogen.

    Og det er præcis det jeg undre mig over, prisen. Jeg mener at det er at skyde over målet med 795 kr ex moms for en bog. Givet, der følger en masse video materiale med, så langt kan jeg følge dig.
    Dog kan man med en søgning på youtube indenfor søgetermerne “google adword”, finde 5.320 videoer. Og udfra detvisen “Tig, Lån og lav bedre” kan man så antage at dine videoer levere en højere standard?

    Samtidigt kan jeg ved en søgning på “Adwords” hos diverse online boghandlere, finde et anseeligt antal bøger fra 80 kr (inklusiv moms) og op efter. Disse bøger ser jeg som en direkte konkurrent til din. Hvilket leder mig til om prisen på din bog er ret visende?

    Jeg spørger om disse relativt provokerende spørgsmål, fordi jeg er interesseret i at finde ud af hvorfor jeg skal købe din bog fremfor alternativerne?

    Hensigten med denne kommentar er ikke, at starte en negativ dialog og håber ikke dette bliver tilfældet.

    1. Hej Michael

      Min bog SEO-LEX 11 koster 1.495 kr. ekskl. moms og sælger som varmt brød. Prisen på AdWords-LEX er et forsøg – sådan at forstå, at den er sat meget lavt.

      Hvis jeg søger på restaurant på Google, finder jeg McDonalds. Skal jeg tage det som en indikation på, at andre restauranters priser er skudt over målet? 😉

      Prøv at købe en af de bøger til 80 kr hos boghandleren. Og download så min Light udgave af AdWords-LEX ganske gratis. Så vil dit spørgsmål være mere end opklaret.

      Sagen er jo, at de 795 kr. ikke kan dække en time hos en bare relativt kompetent Adwords specialist. Og min timeløn er nu 1.495 kr. ekskl. moms pr. time 😉

  5. Til Michael Rurup Andersen:

    Jeg kan godt svare på det spørgsmål for dig. I det firma hvor jeg er ansvarlig for hjemmesider og webshop har vi haft en 2-3 såkaldte SEO eksperter på opgaven med at sikre os synlighed i Google. Og ingen af dem har bidraget med noget særligt. Så fik vi Thomas Rosenstand på banen og det gjorde hele forskellen. Han gennem analyserede hele vores internet tilstedeværelse og lagde en plan som han og vi udførte.

    Resultatet var en omsætningsstigning på næsten 40 procent point! Fakturaen fra Rosenstand var ca. 3 gange så høj som det vi havde betalt til sammen for de 2-3 andre. Men trods det var opgaven betalt takket være større indtjening på mindre end to måneder.

    Vi har i dag købt den nye bog om Adwords og selvom jeg ikke har fået læst så meget endnu har vi allerede fundet forbedringer der med vores budget vil betale bogen inden onsdag er gået.

    Jeg har også læst de bøger til 60-100 kr. i boghandlen om Adwords og søgemaskineoptimering og de er ikke det papir værd, de er printet på. Jeg har lært mere om Adwords i dag på en times tid med den nye bog end jeg har lært ved at gennemlæse samtlige de andre.

    Prisen på 795 kr. er et fund og den kunne nemt have kostet det dobbelte eller tredobbelte.

    Og jeg må hellere sige at jeg og min arbejdsgiver ikke har nogen økonomisk interesse i Concept-I eller i bogen. Vi er bare ekstremt glade og taknemmelige 🙂

  6. Hej Michael Rurup Andersen
    Hvis Thomas bog til 800,- kan spare mig, for flere penge end bogen koster, er det jo en god forretning. Simpelt ikk? 😀

  7. Henrik Blunck

    Super idé. 🙂

    Godt du twittede om det, for jeg fik da lige lyst til at hente den gratis version, og mon ikke jeg ender med at købe den fulde version?? 🙂

    Nu mangler vi så bare, at du en dag også skriver Adsense LEX og Twitter LEX. Så er serien næsten perfekt. Både med hensyn til at skabe trafik ved søgeoptimering (SEO-LEX), CPC-kampagner (AdWords LEX), og så de sociale medier den dag Twitter LEX udkommer – kombineret med at få mest ud af det, hvis folk endelig alligevel forlader ens side, via Adsense.

    Tak for inspirationen, og godt at se at det fremmer kreativiteten at være ovre i det varme Florida. 🙂

  8. @Mathias: Ja – det er jo sådan, det er. Jeg kan bare ikke bringes til at forstå, at folk vurderer en pris på tallet i stedet for på udbyttet. De må jo gå glip af en masse.

    @Henrik: Uha – ja der er da lidt at tænke over der. Masser af gode arbejdstitler 🙂

  9. Søren Romlund

    @Thomas. Citat: det er jo sådan, det er. Jeg kan bare ikke bringes til at forstå, at folk vurderer en pris på tallet i stedet for på udbyttet. De må jo gå glip af en masse. citat slut.

    Hold nu op, du som klog mand ved du det jo godt.
    vis en forbruger kun kigger på prisen, så er det et udtryk
    for at kunden kun har et parameter at måle på,
    det jo det som en sælger skal sørge for at de har alle parameter at måle med på bedste vis.
    Ellers har man slået fejl som sælger længere er den jo sådan set ikke. 🙂
    så vis dette sker skal man jo nok se om man faktisk har gjort ens arbejde godt nok?. 🙂

    @michael: forskellen kunne evt. være at. bogen til 80 kr. er ofte skrevet af en mand der synges det kunne være sjovt at skrive en bog om det, fordi nu ved han jo en masse om adwords fordi han har arbejdet med det i en heeel uge.
    vis det så er forkert sker der nok ikke meget ved det, han er ofte ikke et brand

    Thomas er et brand, vis han skriver eller noget som er forkert, så bliver han stemplet som amatør og det skader hans brand. Så det tror jeg ikke kan du får ham til.

    om bogen så have kostet 10.000 kr. så købte jeg den nok også. (vis jeg have pengene)
    Vis du vil være den bedste så er du nød til at lære fra de bedste.

    mvh
    Romlund

    1. Hej Søren

      Ser du – en “klog mand” kan kun trække hesten til vandet og ikke tvinge den til at drikke. Hvis et menneske ikke er i stand til at downloade f.eks. den gratis version af AdWords-LEX og læse den, før prisen udsættes for kritik, er der ingen nok så “klog mand” i verden, der kan ændre det verdensbillede, som får et menneske til at kritisere en pris uden at ane det mindste om, hvad produktet indeholder.

      Det er da tænkeligt, jeg ikke har gjort mit salgsarbejde godt nok, men fakta (og fakta er nu så rare at forholde sig til) er, at AdWords-LEX nu har været på markedet i tre døgn, og der er solgt over 100 af den. Samtidig har 16 mennesker valgt at benytte tilbuddet om en combo med AdWords-LEX og SEO-LEX. Alt i alt er det omkring 100.000 kr. omsat på tre døgn midt i sommerferien. Et eller andet må være lykkedes alligevel i salgsarbejdet. Og jeg kan altså godt leve med, at der er en lille gruppe, der ikke tror på/kan se, at 795 kr. er en meget lav pris for over 2,5 timers kursus og 80 siders undervisning.

  10. Søren Romlund

    Det er så rigtig som det kan være!
    Hesten har så også selv et ansvar for at drikke, ellers dør den.
    men pointen er nu også at man skal vise den hvor vandet er, på bedste mulig vis.
    om det så er nødvendig at stille 100 drikke kar op på kun 4 tønder land, før at hesten fatter at der er vand, er muligt.
    så vis man har gjort det, ja så er det for alvor op til hesten at drikke vis den er tørstig.
    men det også klart at vis man skal bruge 100 timer mere på at bare få en enkel hest til at drikke så den ikke dør. så er det nok en bedre forretning at lade den tørste 🙂

    nu var det slet ikke for at komme ind på dit hjemmearbejde
    om du har gjort det godt nok, det ved jeg slet ikke nok om, vis jeg selv skulle have lavet det for dig, var det sikkert bleven til nået være klamp i forhold til.

    Men at sige at han skulle have downloade den gratis version før han kom med kritik.
    Synges jeg er lidt fladt at sige. i mine øre er at det samme som at sige, nej hvor er kunder godt nok nogle dumme nogle at de ikke kan se mit produkt er bedre, og tilføje at det er deres egen skyld.
    Eller sagt på en anden måde. Det vil være det samme som at: En mand skulle ud og købe ny bil
    han ser at en Fiat koster meget mindre end en Mercedes.
    han tag ud til Mercedes alligevel, og der siger de også at den køre rigtig godt, men det har de da også sagt ved Fiat at den lille punto gør. vis sælgeren ikke formår at overbevise kunden om at Mercedes er bedre så kunden faktisk synges det er værd at tag en prøve tur i en Mercedesen.
    Ja så har sælgeren tabt pga. at han ikke var god nok og ikke fordi at kunden ikke gad at “Drikke vand”

    Men ja, jeg har også selv købt din bog, og er taknemmelig for at du har lavet den 🙂

    1. Altså Søren… En venlig mand spørger mig, om ikke prisen er vældigt skruet op, for han kan google sig frem til, at der findes bøger om Adwords til 80 kr. Han er den eneste, der har ytret et kvæk om prisen. Hvis den venlige mand har som grundholdning, at man overhovedet kan sammenligne pærer og bananer – eller McDonalds og en gourmetrestaurant – kan jeg nok ikke forvente, at mine evner som sælger rækker. Og hvem ved? Måske downloader han Light udgaven og konstaterer, at de 795 kr, er ganske billigt.

      Fiat og Mercedes? Jamen – jeg HAR jo tilbudt ha og ALLE andre en prøvetur i form af en Light udgave inkl. 20 minutters video. Men hvis manden ikke vil prøvekøre Mercedesen eller bare sætte sig ind i den – hvad skal sælgeren så gøre? Jeg er nysgerrig efter at høre, hvad du mener, jeg skulle have gjort anderledes?

  11. Søren Romlund

    Jamen jeg siger heller ikke det er let!
    måske er manden af den slags at der først skal 100 vand kar på marken før at han drikker (måske)
    Så om du kunne have gjort det bedre er ikke sikkert at det hjælp en pind.

    men det som jeg ikke kunne finde svar på, hverken i din mail eller her.
    Som manden selv beskrev. hvorfor er din bog mere værd for mig end en bog til 80. kr?

    Altså om det ville have virket, ved jeg af gode grunde ikke.
    men jeg kunne forstille mig at noget hen i retning af:
    (uden at sige de andre lave noget der ikke virker)

    jeg har lavet adwords-lex fordi det er min opfattelse
    at der ikke er en eneste bog på dansk som der virkelig forklare hvordan man sætter en adwordskampagne op.
    Så man får mest for pengene. Da det ofte er de små detaljer der gør den store forskel.
    så du tjener lang mere end du normalt ville gøre
    jeg giver dig hellighederne bag som ingen andre har gjort
    Da det efter min mening ikke er godt nok. bla. Bla. osv.

    Nu skrev jeg dette meget hurtig. så det er ikke gennem tænkt på den måde

    Men budskabet skulle ville være at noget i stil med.
    Jeg har lavet et så godt produkt der ikke er set før.
    som løfter niveauet inden for viden og at arbejdet med adwords til et helt nyt plan
    som ikke er set før. her bliver fordomme bekræftet eller afkræftet.
    Som der florer på nettet og andet materiale. Jeg har set.

    Ved godt at man skal være meget varsom med påstande omkring andre eller andet stof.
    Men dybest set skal man jo på en måde difrancere sig fra de andre.

    Men jeg erkender igen at min påstand ikke står godt,
    Da min erfaring kunne have været bedre.
    men alt er skreven ud fra mit autistiske hoved
    hvor logi ikke altid giver logi for andre og omvendt
    så vis jeg er helt gal på den, så begrund det gerne hvorfor jeg er det 🙂

  12. Søren Romlund

    Altså jeg har da set den. 🙂
    Jo jeg må tilstå du kommer lidt ind på det. ja.
    men det have jeg slet ikke fattet før jeg så den igen igen.
    Så spørgsmålet er nok mere om du gjorde det godt nok hvad det angår.

    Det er en der stiller spørgsmål tegn ved
    din bog om den giver ham mere værdi end en bog der koster 80 kr.
    hvor mange der faktisk stiller samme spørgsmål men uden af til gengive det ved man jo ikke.
    For det kunne jo være lille frk. eller hr. forsigtig som ikke vil komme til at fremstå som “dum”

    ja så læste han/hun sikkert den gratis version. Men han/hun vil på ingen måder alligevel være i stand til at sige din bog er de flere kroner mere værd, end den til 80 kr. da det vil kræve at han/hun også læser den til 80 kr. for at holde det op imod hinanden. Det er jo sælgers opgave at forklare at man får mere ud af ”mit” produkt end naboens produkt. Da kunden ikke selv eller ofte kan vurdere det

    om det så er 80 kr. eller 743 kr. er jo ret lige meget vis man tjener 10.000 kr. på det
    men det ved disse kunder ikke om det kan lykkes med begge produkter.
    jeg er godt med på at vi kommer over i en anden ting som der hedder at tag ansvar
    for ens handlinger og ikke bare tro at billigt er lige så godt som dyrt eller om vendt
    da man faktisk kan gå konkurs af at tag forkerte beslutninger.

    jeg husker et Thomas cast hvor en stiller dig spørgsmålet hvorfor i har lavet en “hvordan man køber på bd-store video” da lige netop dette var problemet at det var ganske få der ville have en forklaring på hvordan man gjorde, da de ikke vil fremstå som ”dumme” fordi at alle ved da hvordan det virker (tror de). efter din mening var det nok kun 1 ud af 10 der henvendte sig af samme oversag (eller noget i den stil)

    Men jeg skal ikke kunne sige det. Synges det er ved at komme for langt ud i detaljer
    og det var dog ikke meningen

    Det er jo bogen i sig selv det handler om.
    men jeg kan ikke anbefale den, (endnu) da jeg ikke er færdig med den
    men jeg har meget store forventninger til den. som virker til at blive indfriet såå.

    1. OK Søren – fra du skrev din første kommentar og til dette øjeblik er der solgt 11 AdWords-LEX på en fredag aften i sommerferien. Jeg tror, jeg trækker det kort, jeg nogle gange trækker og siger: Virkeligheden er den klogeste af os alle. Og den viser det, jeg håbede, den ville vise.

      Husk nu på, at der er en årsag til, at der kan sælges billige biler fra Korea, og at der stadig er et marked for burhønseæg: Nogle mennesker er så fokuserede på tallene i en pris, at de intet andet ser. I markedet for en bog som AdWords-LEX er de meget, meget få. Og det kan overhovedet ikke betale sig for mg at brække arme og ben for at retfærdiggøre en pris for et menneske, der sammenligner en af de der bøger til 80 kr. med mit produkt. Jeg kommer aldrig til at sælge ham noget alligevel. Og det gør heller ikke noget.

      Lad os lukke den her, ikke?

  13. Søren Romlund

    Ja lad os gøre det 🙂
    når alt kommer til alt
    tror jeg faktisk vi er enige ellers byt med det 🙂

  14. Log over min gennem gang af bogen og videoerne.

    14.41 download af Light udgaven
    Jeg har det rigtigt dårligt med at give små kr. 1.000,- (incl moms) for en pdf fil. Så er det sagt – jeg syntes det er rigtig mange penge – der med ikke sagt det er dyrt.

    Men jeg var jo nysgerig og hentede light udgaven hjem for at se om der var nogle ting der åbnede nye døre.

    Og der var der må jeg sige. Der var rigtig mange ting bare i light udgaven jeg slet ikke kendte til.

    Efter at have gået rundt om den varme grød som en lille sur nisse, sprang jeg ud af skabet og købte den “rigtige” version.

    Kl. 20.13
    Jeg modtager fil og password og går straks i gang med at læse de ting jeg manglede og se alle videoerne.

    Og jeg må sige at der er rigtig, rigtig mange ting med som jeg slet ikke kendte til. Ting jeg er helt sikker på at heg kan spare de næsten kr. 1000,- ind hurtigt igen.

    Kl. 23.30
    Jeg har nu læst hele bogen og se alle videoer.

    Jeg vil klart anbefale bogen hvis man vil arbejde seriøst med Adwords.

    Jeg syntes dog også jeg vil komme med lidt feedback som jeg syntes ikke lever op til en “bog” til 1000 kroner.

    1) Billedkvaliteten af videoerne er alt for ringe. Skærmopdateringen kan IKKE følge med når der bliver arbejde i skærmbilledet. Man lever med det – men billede kvaliteten er kun til et 7 tal på den gamle skala.

    2) jeg syntes ikke det er optimalt at din demo version ikke er sat 100% op til dansk – du kunne have brugt en dansk proxy ip.

    3) jeg syntes ikke det er optimalt når du laver en annonce på URL: http://www.svendbent.dk/blendere.html og så siden ikke findes. Dermed bliver demoen ikke realistisk efter som Google ikke kan hente data fra siden.

    4) Så syntes jeg godt at du kunne have lavet nogle rigtige data man kan følge med i – en måned data kunne gøre det. Jeg kan godt forstå du ikke vil vise kunde data. Men her er det mig der er kunden/eleven og jeg vil se nogle fakta data og ikke høre dig tale om noget der findes uden for skærmen.

    Nå – alt i alt siden jeg her en del timer efter og har en rigtig god fornemmelse i maven. Jeg er blevet klogere og er sikker på at jeg i morgen tidlig skal ændre en del på nogle Adwords konti.

    Du er super god til at fortælle. Nede på jorden og alt bliver fortalt klart og tydeligt. Jeg vil næsten sige det har været en hyggelig søndag eftermiddag og aften.

    23.56
    Roger over

    🙂

    1. Tak for feedback, Peter.

      1. Ja – det er desværre ikke nær så godt, som det var, da jeg lavede skærmvideoer på en PC. Jeg troede, at Mac var bedre til den slags. Men du husker at sætte videoerne op i fuld skærm, ikke? De er i fuld HD…

      2. Jeg fatter ikke en dyt? Sat op til dansk? Dansk proxy IP?

      3. Den var sjov 🙂 Jeg kan da ikke sidde og lave referencer til sider, der findes i den sammenhæng.

      4. Vil du dele dine Analytics og/eller AdWords data med resten af verden? I så fald giver du mig bare adgang til din Adwords konto – så kan jeg lave en version 2 med rigtige data fra din hjemmeside. Dine konkurrenter vil elske det 😉

      Tak for feedback igen – det sætter jeg pris på. Er du ikke rar at afklare punkt 2 for mig?

  15. Hej Peter Lauge

    Jeg forstår ikke den med videoernes kvalitet? Her hos mig er de fantastisk skarpe. Det sker engang imellem når Thomas ruller hurtigt på skærmen at opdateringen ikke helt følger med men efter et splitsekund står det knivskarp igen.

    Jeg tror ikke du har videoerne til at køre i fuld skærm. Eller også er der et problem med din computer, for jeg tror faktisk aldrig jeg har set så knivskarpe skærmvideoer… Og det endda selvom klokken er ALT for mange. Hvorfor ligger jeg ikke i min seng 🙂

  16. Nå – det blev lidt sent og det gik lidt hurtigt i går 🙂

    @Thomas:
    Ang. punkt 2, som jeg husker det her dagen efter, så var der nogle steder i dine videoer hvor du forklarede at data var lidt anderledes grundet du sad i US. Hvis du gik på nettet over en dansk IP kunne det være undgået.

    Ang. punkt 3. Du kunne jo have lavet et helt lille site med konkret indhold. Der hvor du i videoen indtaster URLen og Google prøver at læse siden, skal du igen forklare hvordan det ser ud når det bliver gjort “rigtigt”. Som jeg lige husker det nu.

    Ang. punkt 4. Nej det vil jeg selvfølgelig ikke. Men det som jeg mener er at når din bog koster små 1000,- kroner, så kunne du jo godt have lavet et helt konkret demo site på http://www.svendbent.dk hvor du havde en shop der solgte vaskemaskiner. Shoppen kunne leve i nogle måneder med et stort fed skilt i toppen hvor der står DEMO. Så kunne du have oprettet nogle Adwords annoncer og brugt et par tusinde på at få rigtig data. Jeg ved ikke 100% hvordan jeg selv ville have gjort det – jeg ved bare jeg syntes der mangler nogle bedre data du kan vise frem i en bog til 1000,- kroner.

    Her dagen efter, er det selvfølgelig små ting. Jeg glæder mig allerede til at gå i gang med at optimere mine Adwords konti her om lidt.

    Og ja – jeg syntes stadigvæk at 1000,- kroner er mange penge for en ebog – men jeg syntes ikke det er dyrt.

    🙂

    1. Hej Peter

      Tak for uddybningen – jeg er glad for, det er på det detaljeniveau. Omvendt kan man jo sige, at der er mange, der sælger deres varer i udlandet, og de har så lært, hvordan man sætter andre målområder end Danmark op på den måde. Endnu engang tak for kritikken – den sætter jeg pris på.

  17. @Erik: jeg har testet videoerne i fuld skærm. Jeg har endda ændret min skærmopløsning til forskellige størrelser for at teste.

    Men selv Thomas har problemer som jeg kan forstå.

    Det er igen en minor ting som jeg ikke syntes bør holde nogen tilbage.

    🙂

  18. Den gode “gamle” pris diskussion 😉

    Sjovt nok, så var min første reaktion, at rose Thomas for sine videoer. De er lavet i HD, står knivskarpe på min skærm og så er lyden i top. Netop lyden er ofte rigtig dårlige på den slags videoer.

    Det er rigtigt at de bliver sløret ved skærmbevægelser. Men her er der taget et valg som gør, at billedet er knivskarpt ved stille billeder og problematisk ved bevægelser… et fornuftigt valg i forhold til opgaven.

    Videoerne er det springende punkt for mig…. det er det element der gør hele forskellen. Rigtigt godt gået.

    Potter

    1. Hej Potter

      Jeg bliver helt varm inden i, når du af alle roser videoerne. Til mennesker der ikke lige ved, hvem Potter er: Han er en af de mest vidende indenfor video online i Danmark, ekstremt kvalitetsbevidst og uddannet” inden for kommercielt TV. Nærmest intet er “godt nok”, når Potter vurderer lyd og billede på nettet. Så jo – de ord luner 🙂

  19. Efter hvad Potter siger, så må jeg prøve det på en PC. På min MAC står det sløret og når der sker bevægelser går der nogle sekunder før der er ro på billedet.

    1. Hej Peter

      Så kan jeg garantere dig, der er noget galt i din ende. Jeg sidder også på en Mac, og her står de videoer bare så knivskarpt.

      Lige for at opklare: Det problem, jeg har oplevet på Mac i forhold til PC, er, at når jeg scroller hurtigt, sløres videoen et øjeblik. Det skete ikke, da jeg i sin tid sad på PC og lavede skærmvideoer. Men som Potter skriver: Hellere have knivskarpe videoer og lidt “blur” under scroll end mindre skarpe videoer.

  20. Hey…

    Nu har jeg testet det på en Windows og her er billedet på Optimerings videoen også sløret. Det står i hvert fald ikke skarpt. Og det er endda i begyndelsen hvor billedet står stille.

    Og det er ikke kun mine øjne der syntes dette – de andre på kontoret har samme mening.

    Jeg har heller ikke nogen problemer på min egen maskine når jeg ser andre videoer i HD.

    Jeg kan sende dig skærmbilleder hvis du ønsker.

    🙂

    1. Hej Peter

      Jeg har lige kørt den video igennem her, og den står knivskarpt her i samme øjeblik, jeg starter den. Bare for at være sikker: Du kører den i fuld skærm med “Scaling off”, ikke?

    1. Når du kører videoen i fuld skærm, holder du musen over – så får du oppe i øverste højre hjørne en “knap”, hvor der står enten “Scaling on” eller “Scaling off”. Måske er der scaling on på din, og så forstørres videoen til at passe til din skærm.

  21. OK – havde ikke set det som en knap.

    Men det hjalp ikke andet end af billedet bliv mindre. Den klarede jeg i går med at ændre min egen skærmopløsning til noget mindre.

    Jeg sender dig en mail, så kan du se hvor sløret, eller ikke skaprt, det står på min maskine og andres her på kontoret.

    Lauge

    🙂

  22. Hvor er det godt med professionelle folk der tør tage kassen for deres produkter…

    Det er da en meget god rollemodel nu hvor vi i årevis har vænnet os til at få alt på discount.

    Der er kamp om kunderne i mange brancher.

    SEO og online markedsføring er vel ingen undtagelse – men ved at være firstmover og innovativ så har Rosenstand endnu engang vist vejen…;-))

    Det kan man da ikke andet end sætte pris på – folk der forstår at profitmaksimere – og så med et glimt i øjet (bredt grin på vej til banken…)

    Velgørende..

    Ps. kan man få rabat?

  23. Hej Bo

    Jo tak – men jeg synes stadig, at de 795 kr. ekskl. moms er i den billige ende. Bogen modsvarer indlæringsmæssigt mere end et heldagskursus, og det får du ingen steder for 795.

    Faktisk var det slet ikke mig, der viste vejen med prisen på e-bøger. Det var Thorborg med sin E-Pusher. Siden kom jeg med SEO-LEX 10 og dernæst SEO-LEX 11. Og endnu senere fulgte andre med.

    Det er jo ikke 156 sider og diverse videoer, man betaler for, når man køber SEO-LEX. Det er erfaringer og viden opsparet over 11 år, der er formidlet, så alle kan være med. Og så er 1.495 kr. ekskl. moms altså småpenge.

    – og tak 🙂

  24. Så er problemet med video kvaliteten fundet.

    Problemet var lokalt hos mig, og de andre som testede på mit kontor. Som default er HD ikonet på videoen i øverste højre hjørne sat til OFF. Hvis man/jeg lige klikker den til ON, så er det helt fantastisk video kvalitet.

    Måske jeg skal have briller 🙂

    1. Herligt at høre, Peter! Men pudsigt at den stod til “Off” faktisk, for det er ikke en setting, der er tilgængelig med Vimeo. Og de står alle til “On” hos mig og hos dem, der har testet. Pyt – du har nu fået den videokvalitet, du skulle have!

  25. Jeg vil da også lige anbefale Adwords-LEX til alle. Jeg har nu arbejdet intenst med bogen i over en uge og hold da op, der var godt nok meget jeg ikke vidste. Dvs. det væltede ud med reklamekroner og der kom ikke ret mange retur, det er der lavet om på nu. Jeg har vha. af bogen skabt en yderst succesfuld kampagne som jeg helt sikkert vil få rigtig meget glæde af i rigtig lang tid – så tak til Thomas for endnu en fantastisk bog 😉

  26. Tusind tak for de flotte roser, Tobias. Dem er jeg virkelig stolt af. Og netop din oplevelse er hele målet med Adwords-LEX, så det varmer ekstra meget at høre.

  27. Tak for endnu en super bog!

    Efter at have læst SEO-LEX 10 og 11 var jeg jo nødt til at købe Adwords-Lex også og blev bestemt ikke skuffet!

    Håber ikke det var sidste bog fra dig?!

  28. Pingback: AdWords hjælp - Hjælp til Google AdWords - Få gratis AdWords hjælp her

  29. Rasmus Bengtsen

    hejsa,

    Nu er det over 3 år siden, at denne bog udkom, og der er sket en del i Adwords siden dengang. Er der en opdatering på vej? Jeg kan ikke rigtig få mig selv til at betale prisen for en bog, som er så gammel (i disse sammenhæng). Jeg er sikker på, at der stadig er en masse nyttig information, men samtidig er det ikke længere et premium produkt, da det givetvis er en del aspekter, som ikke er berørt.

    Altså, er der en opdatering i vente?

    1. Hej Rasmus
      AD-LEX bliver ikke opdateret – men det er sjovt, at du har skrevet denne kommentar netop i dag, da det er dagen, hvor vi har reduceret prisen på AD-LEX fra 795 til 495 kr. Vel omkring 90% af bogens indhold er højaktuelt fortsat, da principperne er uændrede. Men det er klart, at de sidste nye funktioner i AdWords ikke er beskrevne i bogen.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *