FAQ om søgemaskineoptimering og Concept Interest

Vores Frequently Asked Questions udbygger vi løbende med spørgsmål og svar om søgemaskiner, online reklame og alt andet relevant. Måske kan du finde svar på nogle af dine spørgsmål her – og resten klarer vi, når vi skal tale om dit projekt. Du kan også kigge forbi den lettere ironiske søgemaskine ordbog.

Hvor længe har Concept Interest eksisteret?

Vi har været her siden 1998, og vi har arbejdet professionelt med søgemaskineoptimering siden 1999. Det gør os til en af de ældste udbydere af SEO i Danmark. Og erfaring kan ikke erstattes!

Hvem leder arbejdet med søgemaskineoptimering hos Concept Interest?

Alle medarbejdere er særdeles kvalificerede på området, og alle opgaver enten udføres eller overvåges af Thomas Rosenstand, der er en internationalt anerkendt søgemaskineekspert. Vil du have et godt tilbud på SEO?

Er Concept Interest økonomisk solide?

Ja. Vi har en egenkapital i Concept Interest på nogle millioner kroner, og sidste regnskabsår (2012-2013) gav os vores ottende år i træk som Tripple A rated (verdens højeste kreditrating) Vi er her også i morgen – og parate til at varetage langsigtede projekter.

Hvor hurtigt virker søgemaskineoptimering?

Som regel vil du kunne se de første resultater i løbet af en uges tid, men det er meget vigtigt at slå fast, at organisk søgemaskineoptimering er en længerevarende proces. Vi ser ofte, at resultaterne bliver ved at forbedres i op til halve år, efter vi er færdige. Du kan finde en større mængde små artikler om emnet enten her eller vores weblog.

Garanti for at blive nr. 1?

Kan det lade sig gøre at udstede en garanti for en 1. plads i Google – sådan spørger mange. Og det klare og entydige svar er: NEJ! Ingen professionel og hæderlig SEO konsulent vil udstede en sådan garanti.

Bruger I cloaking?

Nej. Cloaking er ikke længere en del af de værktøjer, vi benytter. Vi har erfaret, at levetiden er alt for kort, og faktisk har vi ikke benyttet metoden siden engang i 2005. Google er meget dygtige til at finde den slags, og som regel er det derfor en yderst kortfristet løsning.

Hvor finder jeg jeres prislister?

Vi har ikke egentlige prislister på vores løsninger, for vi har endnu ikke mødt to opgaver, der var éns. Derfor tror vi ikke på konceptet med “én pris passer til alle”. Bevares – det tager lidt mere af vores tid, når vi hver gang skal kalkulere en pris, men for dig er det en klar fordel, at din opgave ikke prissættes på baggrund af andre parametre end netop dine. Så det tager vi med. Og du skal være opmærksom på, at du hos os kan få priser, der tilpasset dit temperament: Fastprisløsninger, betaling efter placering eller betaling pr. besøg. Du kan læse lidt om den overordnede struktur under punktet søgemaskine markedsføring

Kan jeg få referencer på jeres arbejde?

Naturligvis kan du få referencer oplyst, som du må kontakte og høre, om der er realiteter bag det, vi fortæller dig. Søgemaskineoptimering er et marked med mange fribyttere, og det kan være næsten umuligt for ikke-fagfolk at gennemskue, hvem der kan levere varen. Derfor opfordrer vi altid til, at du tager referencer på de udbydere, du overvejer som fremtidige leverandører af din online markedsføring. Det kan spare dig for mange kostbare fejl – og det er jo også værd at tage med, ikke? Du kan jo starte med at tage et kig på nogle udvalgte referencer på søgemaskineoptimering her.

Hvad betyder Google Advertising Qualified for søgemaskineoptimering?

Det korte svar er: Absolut intet! At være Google Advertising Qualified er blot en dokumentation for, at indehaveren af “titlen” har bestået en eksamen i Google AdWords, og det har intet med organisk søgemaskineoptimering at gøre.

Hvad skal der til for at komme med i Google?

Det kræver faktisk ikke så meget. Der skal være en side på nettet, som Google kender, der linker til din hjemmeside. Via det link finder Googlebot (Googles søgerobot) din hjemmeside. Det kræver selvfølgelig, at din hjemmeside kan læses af Googlebot, og det er – selv i vore dage – ingen selvfølge. Der findes desværre stadig webbureauer, der bygger helt nye hjemmesider, som Google har umuligt eller meget svært ved at læse. Og står du med sådan en hjemmeside, er det en lang vej op ad bakke for at komme med i Google.

Skal søgemaskineoptimering vedligeholdes?

Der vil altid være en eller anden form for vedligeholdelse af en udført søgemaskineoptimering, men det er useriøst at sætte en fast matrice op for det. Der er mange faktorer, der afgør, hvor meget der skal gøres med hensyn til vedligeholdelse. Det er især konkurrencen, der er afgørende. Generelt kan siges, at jo større konkurrencen er, jo større er behovet for en kontinuerlig vedligeholdelse. I de fleste tilfælde får du et tilbud på en kontinuerlig vedligeholdelse sammen med tilbudet på selve opgaven. Så er det op til dig og dine “nerver”, om du vil vælge vedligeholdelse til eller fra.