Wupti.com – hvad skete med datoen, Wupti?

Wupti.com – hvad skete med datoen, Wupti?

Tv-reklamerne ruller over skærmen, og med tilbageholdt åndredræt venter vi spændte på Danmarks nye netbutik med elektriske varer. Men vi må vente til 13. november, hvor det går løs med fantastiske tilbud. Det er selvfølgelig wupti.com, jeg skriver om her. Du har sikkert set tv-reklamerne.

Update 8. november: Nu er Wupti.com ikke online længere – mon det alligevel var en fejl?

Spændingen er ulidelig – og det er næsten ikke til at holde ud! Wupti har rigtig bygget den der “juleaften som syvårig” stemning op.

Men hvor blev jeg skuffet, da jeg så i dag den 7. november – seks dage før premieren – kan se, at wupti.com skam er online! Og her havde jeg siddet og glædet mig til at skulle på Wupti den 13. november og være blandt de første til at gå “shop-amok”. Og så kan man allerede shoppe på Wupti her seks dage før.

Jeg synes, gassen går lidt af ballonen så – men jeg er vel bare lidt barnligt begejstret over den indledende markedsføring med det lidt hemmelige præg.

Jeg håber, de får en god start, men jeg ville nu foretrække, at når de siger, jeg først må smage på varerne den 13. november – ja så skal de altså også vente til den 13! Tilbudene ser vist gode ud – et Samsung 32″ LCD til 7.999 (spar 4.000) eller en Siemens kæmpe espressomaskine til 4.999 (spar 2.000).

Men det er lidt ØV – er det ikke? Når man nu havde sat X ved den 13. november…

Disclaimer: Vi har ingen tilknytning til Wupti.com. Ovenstående indlæg er inficeret med ironiske undertoner. Ingen dyr blev skadet under udarbejdelsen – og forfatteren kan sagtens finde billigere fjernsyn og espressomaskiner. Indlægget forudsætter, at læseren har set tv i perioden 1. november 2006 og frem til 7. november 2006 på reklamefinansierede kanaler af dansk oprindelse. Forfatteren er ikke rigtig skuffet, ikke vred, ikke sønderknust – men måske lettere forundret. Ethvert ansvar fraskrives i øvrigt. :-)

[tags]Wupti, reklame, markedsføring[/tags]

Vælg at kommentere via enten G+ eller normalt

30 kommentarer

  1. Kommentar #1 af Morten den 7/11 2006 kl. 19:00

    Øhh nej… Der er intet øv over det (og har ikke set een eneste reklame for siden, så min spænding var lig nul).

    -Og siden ser ikke specielt interessant ud – snarere lidt Punkt1-kedelig ud. Der er flere produkter, der ikke er billeder af og i sådan en butik, kan man ikke gå shop-amok.

    I Spotmarked er der ikke et eneste produkt.

    Men siden du var så shop-amok-ivrig vil du vel løfte sløret lidt for, hvad du har købt?

    -Og endnu mere spændende er da, hvordan du kom ind på dén underlige URL (det er jo ikke lige, det første man taster ind i adresselinjen).

    Godt jeg ikke havde glædet mig til den oplevelse, for det ville da være en skuffelse af dimensioner at have glædet sig til det. Wupti – sidste gang jeg var på den side.

  2. Kommentar #2 af www.turbino.dk den 7/11 2006 kl. 19:30

    det er for vildt. det må jeg lige prøve… kommer tilbage senere..(-:

  3. Kommentar #3 af Tommy Frøkjær den 7/11 2006 kl. 19:35

    Det omtalte tv, kan altså fåes billigere ved en søgning på http://www.hifipriser.dk – og endnu billigere i Tyskland. Jeg går selv og leder efter tv for tiden :)

    Har I nogen tilknytning til dem?

  4. Kommentar #4 af Thomas Rosenstand den 7/11 2006 kl. 20:02

    Morten: Tjek lige dette link: http://da.wikipedia.org/wiki/Ironi

    Hvordan jeg kom ind på det link? Der findes søgemaskiner ude på nettet. En af dem hedder Yahoo.com, og foretager du denne søgning http://search.yahoo.com/search?p=wupti.com&fr=yfp-t-501&toggle=1&cop=mss&ei=UTF-8 vil du se en masse :-) Keine hexerei – nur ein bischen kopf.

    Tommy: Nej – dem har vi ingen tilknytning til. Havde vi haft det, var deres shop ikke synlig og funktionsdygtig på nettet seks dage før premieren :-)

  5. Kommentar #5 af Morten den 7/11 2006 kl. 20:13

    Ironi… Ja ja, Thomas. Det kan altså godt være lidt svært at se glimtet i øjet (specielt når der ingen smiley er). -Og at dømme efter Tommys post er jeg ikke den eneste, der ikke fangede ironien (nu begynder vi så småt at kunne liste den over på dårlig kommunikation) ;o)

    Dertil skal lægges, at jeg jo ved, at dine blogs kan indeholde forskelligt – ahøm – hvordan skal vi udtrykke det… altså ahøm.. altså alting er ikke altid, hvad det ser ud til at være. Og i dette tilfælde så det ikke ud til at være ironi, men det var det!

  6. Kommentar #6 af Thomas Rosenstand den 7/11 2006 kl. 20:18

    Indlægget er kun postet i denne blog – så andre blogs er ikke så relevante i denne sammenhæng. Og de andre er præcist, hvad de ser ud til at være: Linkspam.

    Men du har ret – ordentlig kommunikation tager højde for en hvilken som helst modtagers muligheder for at dechifrere indholdet og underliggende ironi. Det gør min posting ikke – og det vil jeg omgående rette op på med en lille tilføjelse.

  7. Kommentar #7 af Erika Schmidt den 7/11 2006 kl. 20:26

    Din kommentar nr. 6 og din “disklaimer” er bare for fed humor! Jeg synes, du er en blærerøv men jeg nyder altså at læse dine indlæg!

  8. Kommentar #8 af Thomas Rosenstand den 7/11 2006 kl. 20:26

    Tak…. tror jeg nok :-)

  9. Kommentar #9 af Tommy Frøkjær den 7/11 2006 kl. 20:51

    Så forstår jeg meget bedre indlægget :)

  10. Kommentar #10 af www.turbino.dk den 7/11 2006 kl. 22:10

    Jeg tror der er en del der ikke helt har forstået, det faktisk ret sjove i dette indlæg.. jeg kommer selv fra reklamefilmsbranchen, og vi/de bruger usandsynlig mange penge på at udtænke smarte ideer til reklamer.. Og har man set bare en af de her wupti reklamer ,,, er man ikke i tvivl..der er brugt en masse penge på det her.. evt er det planlagt ???

    De er ok.. tæt på at være sjove ,,men en ting er sikkert de opfordrer alle til at stå tidligt op og vente med spænding på den 13.. uhhhh det blir billigt,.. og nu viser det sig at man ved at klikke lidt rundt på nettet kan købe idag :: ?? det er sgu da for humor at drille lidt om det. Og det er da for kikset af wupti…( passer meget godt til navnet ). der sidder uden tvivl nogle med monster røde ører…. og lur mig om der ikke går nogle timer så er hullet lukket ???

    top indlæg..hatten af..venter med spænding på den 13… or not…

  11. Kommentar #11 af Morten den 8/11 2006 kl. 08:46

    Mua ha ha – tak fordi du skar det ud i pap. Det er jo svært at vide, hvilke blogs, der repræsenterer hvad, når nu afsenderen er den samme ;o)
    Det må du give mig, Thomas.

    Nå – men hvorom alting er, så fik du skabt noget røre om emnet. Det er jo næsten taget lige ud af denne ABC: http://seoblackhat.com/2006/10/27/3-link-bait-lessons-from-a-master-baiter/

  12. Kommentar #12 af Thomas Rosenstand den 8/11 2006 kl. 09:07

    Velbekomme. Nej, jeg er ikke enig i, at det kan være svært at gennemskue, hvilke blogs der gør hvad. Det er temmelig tydeligt faktisk :-)

    LInk bait? Det havde jeg slet ikke tænkt på :-)

  13. Kommentar #13 af Morten den 8/11 2006 kl. 09:11

    Ja – det er vel tydeligt, men jeg er ny her på bloggen, så kender ikke helt dens integritet. (Og det er jo en blog fra et reklamebureau – den slags får altid mine alarmklokker til at ringe).

    Well – meget raffineret brug af smiley ved link bait-kommentaren… Alle tricks gælder

  14. Kommentar #14 af Thomas Rosenstand den 8/11 2006 kl. 09:17

    Det forstår jeg – reklamebureauer er jo notorisk utroværdige. Desværre er det ikke alle brancher, der nyder samme troværdighed som f.eks. mobiltelefonbranchen. Men vi gør vores bedste.

    Jeg ved såmænd ikke, hvor meget integritet der er på denne blog, men den er ikke bygget til linkbuilding, linkspam etc. Den er mit lille projekt, hvor jeg kan stresse af, når jeg synes, mine arbejdsdage bliver lidt for brogede.

    Ja – jeg tilhører den skole, der hylder princippet om, at det skal virke FØR det skal være elegant. Som en af mine kunder sagde engang: “Det der koncept ville du aldrig få ros for på Reklameskolen – så vi gør det sgu’!”.

  15. Kommentar #15 af www.turbino.dk den 8/11 2006 kl. 16:56

    hvor der top humor.. nu har de lukket for hullet… det er for cool… stærkt kørt.. de burde sende dig et gratis TV.. fordi du har “hjulpet” dem,,,glæder mig allerede til din næste Post…

    http://www.wupti.com/nrgi/

  16. Kommentar #16 af Thomas Rosenstand den 8/11 2006 kl. 22:56

    Tak :-) Vi må se, hvad jeg kan hitte på…

  17. Kommentar #17 af Kaj den 9/11 2006 kl. 13:33

    Jeg kan så afsløre at det er helt bevidst at Wupti, sælger ting og sager på deres website. Der er sendt et brev rundt sidst i oktober til alle der er kunde hos NRGI i Århus og omegn, hvori Wupti inviterer til at teste deres website og få 10% rabat inden de går i luften i November. Altså specialtilbud til NRGI kunder. Derfor!

    Men at websitet ikke just fungerer optimalt kan der vist ikke herske tvivl om…

  18. Kommentar #18 af Thomas Rosenstand den 9/11 2006 kl. 17:08

    Jamen altså…Det er bare pudsigt, at de inviterer kunder indenfor i en butik, der langt fra er færdig – men det er jo deres valg ;-)

  19. Kommentar #19 af Kaj den 9/11 2006 kl. 20:40

    Ja, man kunne måske godt have forestillet sig, at hvis man var RIGTIG smart, så havde man smidt et login i brevet, istedet for at man blot skulle indtaste /NRGI. Så havde man da fået lukket af for de værste. Adgangen gjaldt iøvrigt kun til 3 november. Den 3 november smed man den nuværende flashintro på, og glemte alt om at /NRGI bagdøren stadig stod åben, og at Google havde været forbi. Vi klapper i vores små hænder…

  20. Kommentar #20 af www.turbino.dk den 10/11 2006 kl. 08:47

    hvor er det bare endnu mere humor… det blir bedre og bedre..

    nu må vi have pressechefen fra wupti på banen.. kom så ud af busken, og det skal være wupti (-:

  21. Kommentar #21 af Thomas Rosenstand den 10/11 2006 kl. 16:58

    Tjaa.. Der er vel ikke så meget mere at sige, end at Wupti har fået sig en del omtale på nettet. Om al omtale er god omtale – det er en helt anden sag.

    Virkeligheden er klog, og om et halvt år ved vi meget mere om, hvorvidt Wupti er en succes eller ej.

  22. Kommentar #22 af www.turbino.dk den 10/11 2006 kl. 20:28

    ja..jeg var engang i de gode gamle dage en del af svensk internet firma der hed spray.. nogle kender evt navnet.. vi startede lige præcis det samme op i 2000 som wupti.. no kidding.. det vi skulle starte hed: http://www.sumo.dk og http://www.sumo.se
    vildt sjovt. og MEGET store budgetter….men as you know…. det er her ikke mere.. RIP…

    jeg ønsker dog wupti det bedste….

  23. Kommentar #23 af Peter Tomra den 15/11 2006 kl. 16:55

    Jeg var én af mange som havde set frem til nye og endnu billigere priser på elektronik mv.
    -Med nogen skepsis,- husker nemlig de tidligere forsøg på området.
    -Og at Wupti sigter højt er der ingen tvivl om.
    -Men rammer de så?
    Tjaaa,- indtil videre viste min allerførste sammenligning, at et konkret køleskab (Bosch KSK38410) kunne erhverves 500,- kr. billigere i Elgiganten lige henne om hjørnet….
    Upps,- så svandt dén interesse….

    Mvh.

    Peter Tomra

  24. Kommentar #24 af Bertil Bøje Jensen den 17/11 2006 kl. 16:57

    Wupti … måske et tilfælde, men også jeg fandt en vare der kan fåes betydelig billigere andet sted. Phillips musikanlæg mcb240 kan fåes hos Fona for kr. 999 mod Wupti-pris kr. 1.399. Så der er gode procenter at spare.. altså ved ikke at handle hos Wupti.

  25. Kommentar #25 af Thomas Rosenstand den 17/11 2006 kl. 17:19

    Det er farligt at sige, at man er billigst uden at være det. “Walk the talk” :-)

  26. Kommentar #26 af Christian Garrelts den 22/11 2006 kl. 08:44

    Sjovt nok: Jeg har for første gang været inde på Wupti.com i dag… IKKE på grund af TV reklamerne, men på grund af omtalen på Amino. Ja, dot.com døden er åbentbart rykket så langt tilbage i folks bevidsthed, at investorer fremover med jævne mellemrum åbentbart SKAL brænde fingrene.

    At sælge dagligvarer, som man kan købe billigere nede på hjørnet, det er en eklatant brøler. De gør alt det, som jeg på http://www.EffektivMarkedsfoering.dk råder folk til IKKE at gøre.
    Det her kan kun gå een vej.

  27. Kommentar #27 af Thomsen den 8/12 2006 kl. 10:34

    Er WUPTI e-mærket? Det mest vigtige for en web-shop er om det er e-mærket. Jeg hanlder af princip ikke på shops der ikke er e-mærket!

  28. Kommentar #28 af Thomas Rosenstand den 8/12 2006 kl. 11:14

    Jeg kan ikke se E-mærket på deres shop, så det er de nok ikke. E-mærket er heller ikke andet end varm luft – det giver INGEN beskyttelse af forbrugerne!

  29. Kommentar #29 af anelt den 23/8 2007 kl. 19:24

    priserne er for vilde har selv fundet mange vare billiger andre steder.
    hilsen
    anel
    prosecurity.dk

  30. Kommentar #30 af kontor den 27/8 2007 kl. 13:40

    Det er da ikke nogle særlig billige produkter de har?

    Jeg syntes ofte at jeg kan finde bedre priser på edbpriser.dk

Efterlad en kommentar

Din kommentar kan ikke ses, før den er godkendt af os, hvis det er første gang, du kommenterer her.
Det gør vi hurtigt, så om lidt er du en del af debatten. Tak for dit indspark!

Loading Facebook Comments ...