Når passion / hobby bliver et arbejde

Du er nærmest aldrig i tvivl, når du støder på et firma eller et “sted”, der drives med passion – det hele oser bare af det. Det kan være en pølsevogn, en webshop eller en koncern for den sags skyld. Og du er lige så lidt i tvivl, når passionen mangler – se bare på […]

Læs videre…

Målrette indhold og annoncer

I dette indlæg vil jeg fortælle om mine erfaringer med at målrette artikler, annoncer og indhold alt efter hvilken besøgskilde, den besøgende kom fra. Førhen, hvor Google Analytics var sprængfyldt med sprøde søgeordsdata, var det dette et super spændende optimeringshjul at skrue på. I dag, hvor not provided står tilbage som et ensomt spøgelse under […]

Læs videre…

Indsæt G+ posts overalt

I dag har Google (igen-igen) forstærket G+ platformen med en feature, der kan vise sig at være en yderst stærk motor til at drive flere af dine gæster ind på din G+ platform og dermed forstærke værdien af din tilstedeværelse der. Google har åbnet for, at du kan “embedde” et indlæg på en hvilken som […]

Læs videre…

Rådgivning om at flytte til USA

Den 27. oktober 2010 udgav jeg et podcast her på bloggen ( hør det her ), og siden har indlægget fået 112 kommentarer. Det er jo i sig selv en del, men hvad du ikke kan se på bloggen her, er de mange, mange mails, jeg har fået og stadig får fra søde og rare […]

Læs videre…

Konkurrenters keywords

Gæsteindlæg skrevet af Halfdan Timm Du kan lave nok så meget SEO på din side, men hvis du vælger det forkerte søgeord, det forkerte keyword, er alle dine kræfter i bedste fald brugt forkert og i værste fald spildt. Keyword research, at finde de rigtige søgeord at gå efter, er en kunst nærmest ophøjet til […]

Læs videre…

Marketing Camp 2013 konference

Hvad får man, hvis man sætter sådan cirka 30 års erfaring med søgemaskineoptimering sammen med nogle af Skandinaviens skarpeste hjerner inden for AdWords, konverteringsoptimering, Facebook marketing, e-mail markedsføring, tekstforfatning til web og meget mere på én gang? Og lader disse kapaciteter øse ud af den nyeste viden ud fra et opdrag om, at alt SKAL […]

Læs videre…

Google øger salget af kopivarer!

Denne artikel et skrevet af Morten Kristensen, der til daglig driver customfit.eu – han er også kendt som en ganske aktiv debattør på diverse fora. Artiklen har jeg valgt at bringe, da den egentlig er ganske interessant set i lyset af “Do No Evil” politikken hos Google. Vi giver ordet til Morten: Overskriften er en […]

Læs videre…

Hvad skal jeg finde på at skrive om på en blog?

Jeg vil lige dele denne med jer – taget direkte ud af virkeligheden og forhåbentlig til inspiration for dig i dit daglige arbejde. Jeg havde en snak med en kunde i dag, der driver en ganske succesfuld webshop. Blandt meget andet talte vi om hendes blog, som hun måtte indrømme, at hun forsømte mere, end […]

Læs videre…

Ikke nu igen...

Med 2013 som overskrift på kalenderen er jeg gået ind i mit 14. år som SEO mand. Det er faktisk lidt vildt at tænke på, at da jeg trådte mine barnesko i faget, gik et par amerikanske nørder ud med en eller anden nørdet søgemaskine, som de kaldte Google. De gjorde det jo meget godt, […]

Læs videre…

ShopDiagnose - helbredstjek af din webshop

Services, der tilbyder at tjekke din hjemmeside og/eller webshop, er pr. definition altid interessante, men de fleste af dem viser sig at være en fis i en hornlygte. Det er så ikke tilfældet med den service, der er for nylig er gået online på adressen shopdiagnose.dk – tværtimod endda. Det er da også nogle temmelig […]

Læs videre…